eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybryda zonk › Re: Hybryda zonk
  • Data: 2019-10-03 13:05:53
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-10-02 o 23:16, Marcin N pisze:
    > W dniu 2019-10-02 o 09:48, viktorius pisze:
    >> Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik
    >> jest słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w
    >> których silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni
    >> CVT) Dlatego nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej
    >> obchodzi się z podanym paliwem.
    >
    > Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w tym
    > wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.
    >
    > Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest perełką
    > inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi elementami
    > mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie zmienia w czasie)
    > sterowana silnikiem elektrycznym.
    >
    > Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
    > niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy - znakomita.
    >
    > I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji w
    > silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie niezwykłe,
    > gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.
    >

    CVT - Continously Variable Transmission
    Jak dla mnie to uległeś marketingowi, bo to cały czas skrzynia biegów ze
    zmiennymi przełożeniami i całkowicie wpisuje się w ten opis.
    Od "tradycyjnych" CVT różni ją to, że nie ma paska/łańcucha, tylko
    przekładnie planetarne, dodatkowo nie ze stałym punktem podparcia
    satelitów, tylko zmiennym i to jest cała zagadka zmiany przełożeń.

    Nazwali e-CVT żeby ładnie wyglądało, że się z czymś wybili, czymś
    innowacyjnym, przekładnią planetarną, która ma 2000 lat :P



    > Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to mniej
    > awaryjna ok klasycznej spalinowej.
    >

    Silnik spalinowy ma, ze zmiennymi fazami jest co się zepsuć, w normalnym
    samochodzie tez to jest, skomplikowanie to samo.
    Skrzynię biegów ma, dodatkowo z silnikami elektrycznymi w środku,
    skomplikowanie konstrukcji przez to większe, choć bez mogących się zużyć
    synchronizatorów, wychodzi na remis.
    Akumulatory, ich układ ładowania - dodatkowy układ, którego nie ma
    normalnym samochodzie, skomplikowanie większe.
    Reszta z grubsza to samo, hamulce, klima, szyby elektryczne,
    lampyskomplikowanie to samo.

    W czym więc hybryda jest prostsza?


    Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
    prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest prosta
    konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika spalinowego z
    kołami.

    > Ja jestem zakochany. Każdy mój następny samochód będzie hybrydą.
    >
    I bardzo dobrze, rozumiemy, wspieramy ;)


    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: