  • Data: 2020-02-06 19:19:08
    Temat: Re: IBM Thinkpad 770X
    Od: m...@s...com szukaj wiadomości tego autora

    Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 6 Feb 2020 11:50:56 +0100
    is the real date, RadoslawF <r...@g...com> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Współczesny ma SATA a nie PATA więc grubość jest bez znaczenia.
    >Jak masz starą stacjonarkę z PATA to można dokupić przelotkę
    >40-44 i podepniesz ten dysk. Ale ta na USB jest bardziej uniwersalna.

    Tylko uważaj na pinologię i nie podłącz dysku odwrotnie. Część
    adapterów pata44 czy to do pata40, czy do usb, nie miała zaślepionej
    dziurki i można było to zrobić (i uszkodzić elektronikę). Aha, może
    być tak, że dysk nie wystartuje z zasilaniem tylko z usb: 16mm
    grubości -> stara technologia -> prądożerny (>500mA).

    Albo po prostu znajdź kogoś kto się bawi komputerami "vintage", tacy
    ludzie mają z reguły szuflady (albo wiaderka :P) pełne przeróżnych
    kabli i adapterów i wiedzą jak ich używać.