    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: ISOFIX... prawda/fałsz!?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 10 Dec 2018 15:23:21 GMT

    On Mon, 10 Dec 2018 13:28:29 +0000, ddddddddddddd wrote:

    > ja tu czegoś nie rozumiem (nie nie czepiam się- też isofix'a nie miałem)
    > - skoro z isofix trzeba zapinać dodatkowo pasem, to chyba jednak
    > szybciej zapina się tylko pas, bez isofix'a? gdzie jest ha-ha-haczyk?

    Na moim przykładzie to wyglądało tak, że fotelik "na pas" trzeba było
    misternie obwiązać pasem dookoła wzdłuż plastikowej szyny, jednocześnie
    drugą część pasa przewlekając za fotelikiem w takie dziwne klamry. Montaż
    tego zajmował mi za każdym razem dobre 10 minut. Przy czym fotelik i tak
    bujał się na boki niemiłosiernie.

    Natomiast fotelik ISOFIX miał zatrzaski na dole, które błyskawicznie
    zaczepiało się do stosownych zaczepów wbudowanych w siedzenie samochodu i
    zapewniało to doskonałą stabilność boczną. Sam pas zakładało się
    następnie tak samo, jak gdyby na miejscu siedziała osoba bez fotelika,
    czyli jednym ruchem po przekątnej. Całość zajmowała jakieś 30s.

    Oczywiście nie wykluczam, że mógł mi się trafić dobry fotelik ISOFIX i
    porównuję go do jakiegoś daremnego fotelika "na pas". Podaję tu tylko
    moje płytkie doświadczenie w tej materii, na podstawie fotelików z
    których korzystałem. Tym bardziej mam wątpliwości co do uniwersalności
    mojej opinii, że Mateusz pisał iż swój fotelik na pas zapinał w 10s
    (aczkolwiek o stabilności nic nie wspominał).

    Mateusz