    Subject: Re: Idą promocje
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <qvucim$955$1@dont-email.me> <5e22c18c$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <qvvf1i$eor$1@dont-email.me> <r005rj$6u7$1@news.icm.edu.pl>
    <r01a6h$571$1@dont-email.me> <5e242f3d$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <r01j9h$ng0$1@dont-email.me>
    <5e24892b$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <3028774810$20200119181033@squadack.com>
    <r02g1b$dbu$1$Cav@news.chmurka.net>
    <4489090207$20200120015454@squadack.com>
    <r04o9k$cco$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1756856430$20200121005015@squadack.com>
    <r09onb$i5p$1$Cav@news.chmurka.net>
    <9881597084$20200122213955@squadack.com>
    <0...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    From: RadoslawF <r...@g...com>
    Date: Sun, 26 Jan 2020 13:43:20 +0100

    W dniu 2020-01-26 o 11:59, Budzik pisze:

> [...]
    r-co2-ausstoss-au
    .html

    > Jest jeszcze trzecia droga - aczkolweik zdecydowanie najtrudniejsza do
    > zrozumienia.
    > Mianowicie przyjac do wiadomosci ze tren rozrastajacych sie samochodów z
    > rozrastajacymi sie mocami, przyspieszeniami etc skutecznie zjada nam cały
    > mozliwy zysk wynikajacy z postepu technologicznego.
    > To sie nazywa bodaj zjawiskiem odbicia.
    >
    > Gdybysmy dzis jezdzili takimi samymi samochodami jak 30 lat temu (co do
    > wielkosci, wagi etc) to auta paliłyby po 3-4 litry i emisje spadłyby o np
    > 30% w stosunku do tego co mamy dzis.

    A przypadkiem nie paliłyby więcej?
    Masa się zwiększyła a to co zaoszczędzi nowoczesny silnik
    zeżrą dodatki takie jak klimatyzacja i "unowocześnienia" takie
    jak filtr cząsteczek czy katalizator.

    > No ale przeciez kazdy srednio inteligentny człowiek wie ze do jazdy do
    > pracy i do biedry po bułki potrzeba conajmniej suva o mocy minimum
    > 170KM...

    Każdy średnio inteligentny człowiek wie że typowego polaka nie stać
    na jeden samochód na dojazdy do pracy, drugi na wyjazdy rodzinne
    i trzeci na szaleństwa i czerpanie radości z jazdy.
    Więc taki nie średnio inteligentny pierdoli dyrdymały jak ty wyżej.

    > BTW podobny efekt zauwazam u siebie w RTV AGD - co z tego ze urzadzenia
    > maja A+++ skoro finały NBA z Jordanem, Barkleyem etc ogladałem na 14
    > calowym TV a dzis to samo ogladam na 65 calach a zamiast posiadanej
    > kiedys lodówki 1,4metra mam dzis duza zamrazarke plus dwumetrowa
    > lodówke...

    A ja u siebie nie zauważam. I nie tylko dlatego że NBA nie oglądam.
    Po prostu ludziom poniżej pewnego poziomu łatwo wmówić że największy
    telewizor to coś czego potrzebuje najbardziej. Mnie nie wmówili.