  • Data: 2017-12-04 23:28:01
    Temat: Re: Impulsy wysokiego napi?cia
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    a...@m...uni.wroc.pl wrote:

    > 1) kluczowanie lampa wysokonapieciowa

    O konstrukcji katody do pracy impulsowej. Czyli w praktyce jakieś
    radarowe wynalazki, poza zasięgiem magistranta. Jak nie chcecie
    liczyć z pierwszych zasad, to pobawcie się symulacją, którą wysłałem
    Tomkowi. W przypadku idealnym do naładowania 40pF do 26kV w 3,5us,
    czyli ~10% czasu trwania impulsu potrzeba 300mA. To nie są lampy
    z telewizora.

    > 2) kluczowanie lampa gazowana (tyratronem wodorowym)

    Z łatwością da radę, ale trudno będzie zdobyć za rozsądne
    pieniądze. BTW, z tego się robi zapalniki do bomb atomowych:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Krytron

    > 3) generowanie przy nizszym napieciu i transformator impulsowy

    Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, ale znowu, do the math.
    Przy zasilaniu bezpośrednio z 230VAC przekładnia wychodzi
    około 100, czyli prąd pierwotnego będzie musiał znacznie
    przekraczać 30A. Do zrobienia, ale przy najmniejszym błędzie
    sterylizacja może przejść wszelkie oczekiwania, kończąc
    przygodę umieszczeniem niedoświadczonego konstruktora w dębowym pudełku.

    Pozdrawiam, Piotr