  • Data: 2017-12-03 13:10:53
    Temat: Re: Impulsy wysokiego napięcia
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Potrzebuję uzyskać impulsy napięcia 20-26 kV o czasie trwania 20 do 40
    > us powtarzane co 200ms. O ile samo napięcie dałoby się uzyskać, o tyle
    > zupełnie nie mam pomysłu, jak robić te impulsy.

    A jaki prąd?

    Przetwornica forward/flyback na takie napięcie, ale pracująca
    tylko przez jeden impuls. To jest zaledwie 25..50kHz, więc pierwszy
    z brzegu dostatecznie duży dla tej izolacji ferryt to udźwignie. Diodę
    na 30kV znajdziesz/zbudujesz z mniejszych. Prąd w pierwotnym narasta
    liniowo -- na wtórnym masz napięcie stałe. Napięcie o przeciwnej
    do pożądanej polaryzacji tłumisz diodą zwierającą wtórne. Ponieważ
    woltoampery się muszą zgadzać, czas między impulsami będzie musiał
    być długi, ale tego i tak chcesz.

    Wariant 2: jeśli zaś źródło 26kV napięcia stałego istnieje i ma dużą
    wydajność prądową, to MOSFETy na 1.2kV nie są dziś czymś
    nadzwyczajnym, odpowiednio wiele szeregowo załatw sprawę.
    Sterowanie bramek trzeba będzie zrobić dobrze izolowane,
    więc wielouzwojeniowy transformator impulsowy powinien dać
    radę. Wersja alternatywna: sterowniki bramek zasilane przez
    osobne zasilacze izolowane, a impulsy sterujące przez
    transoptory-samoróbki o odpowienio dużej odległości między
    fototranzystorem i LEDami.

    Wariant 3: old school, odpowiednio policzony kondensator
    rozładowywany przez lampę gazowaną.

    Wariant 4 z wieku XIX: generator Marxa.

    Pozdrawiam, Piotr