    Subject: Re: Inżynieria w dobie globalnej katastrofy ekologicznej
    From: wowa <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 15 Aug 2016 13:19:57 +0200

    na
    > przykład Amerykanie rozbierają rocznie 50-60 zapór wodnych (w ostatnich 25
    > latach rozebrali 900), bo pieniężne korzyści z rzek w których jest życie są
    > większe niż energia z turbiny. Nie chce mi się gadać o planie dziesięciu
    > zapór na Wiśle który dumnie ogłosił rząd w Kraju Raju. Nie wiem czy w Polsce

    Ale chyba trzeba gadać. Mamy bardzo mało wody, podobno na poziomie
    Egiptu. Jeśli zlikwidujesz zapory to ta resztka wody radośnie popłynie
    do morza. Zobacz to zdjęcie
    http://www.zegluga.wroclaw.pl/images/news/przewoz_1.
    jpg to jest Wisła
    poniżej stopnia Przewóz w Krakowie. Imponująca, prawda? Uważam że
    piorytetem powinno być zatrzymanie wody na terenie kraju, uzyskana
    energia jest rzeczą wtórną. Przy dobrym poziomie wody wróci transport
    wodny, rozwinie się turystyka.
    Wojtek