  • Data: 2017-09-21 22:10:48
    Temat: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > Nie tak jak w ethernecie na koncentryku, ale jak ktoś tego nie daje to
    > prosi się o problemy. Będzie działać - czasem nawet bez problemu, ale
    > jeżeli jest jakikolwiek problem to pierwsze pytanie (całkiem zasadne) o
    > poprawną terminację magistrali. Bywa że nie ma nigdzie, a bywa że jest
    > wszędzie, bywa że ludzie robią dziwne połączenia mało mające wspólnego z
    > magistralą...

    Problem jest z rezystorami że często nie ma ładnej linii długiej pomiędzy
    dwoma urządzeniami tylko masz multidrop z masterem/kontrolerem gdzieś na
    ścianie w biurze a potem 300 metrów do grupy kilku/kilkunastu
    kontrolowanych urządzeń, podłączonych w gwiazdkę lub łańcuszek jeden od
    drugiego. Wiadomo że trzeba dać jeden rezystor przy sterowniku ale ten
    drugi czasem trudno ustalić gdzie dać, przy ktorym urządzeniu. Technicy
    czesto nie wiedza aby to sprawdzic, wymienia plytke gdzie byl rezestor, w
    nowej nie włączą i potem sa problemy.

    > No i częsty problem masy komunikacji, ale to inna sprawa.

    Notorycznie używamy skrętki tylko dwa przewody. Masa się musi sama znaleźć.