  • Data: 2017-09-21 23:13:01
    Temat: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-21 o 22:10, Pszemol pisze:

    > Problem jest z rezystorami że często nie ma ładnej linii długiej pomiędzy
    > dwoma urządzeniami tylko masz multidrop z masterem/kontrolerem gdzieś na
    > ścianie w biurze a potem 300 metrów do grupy kilku/kilkunastu
    > kontrolowanych urządzeń, podłączonych w gwiazdkę lub łańcuszek jeden od
    > drugiego. Wiadomo że trzeba dać jeden rezystor przy sterowniku ale ten
    > drugi czasem trudno ustalić gdzie dać, przy ktorym urządzeniu. Technicy
    > czesto nie wiedza aby to sprawdzic, wymienia plytke gdzie byl rezestor, w
    > nowej nie włączą i potem sa problemy.

    To nie jest problem z rezystorami, tylko z poprawnym projektem. RS485
    potrafi wiele wybaczyć, niestety nie jest tak, że skopiesz instalację i
    nie zadziała - ona przestanie działać na jakimś etapie rozbudowy lub
    modyfikacji. A wtedy już trudno będzie się połapać co gdzie i dlaczego i
    co zrobić żeby zadziałało. Najlepiej wtedy okablować od nowa. No to może
    od razu robić porządnie? A rezystory dajesz po prostu na końcach -
    niezależnie od tego gdzie wisi kontroler. A jeżeli ktoś łączy RS485 w
    gwiazdę - no to już w ogóle jest proszenie się o kłopoty. A łańcuszek
    jeden za drugim jest OK. Krótkie odgałęzienia - też generalnie nie
    sprawiają kłopotów, kwestia określenia co to znaczy krótkie i jak można
    je do magistrali dołączyć. Inaczej będzie na 9600, inaczej na 2M.

    > Notorycznie używamy skrętki tylko dwa przewody. Masa się musi sama znaleźć.

    Tak, to jest jeden z podstawowych błędów w instalacjach SR485. Ona się
    rzeczywiście znajdzie. Ale wiele może być powodów że zniknie. I nie
    będziesz mógł nic z tym zrobić. Też tak robiliśmy, ale poprowadzenie
    masy komunikacji daje zupełnie inną pracę magistrali. Z różnych względów
    leci skrętka czteroparowa, to nie ma problemu ze zrobieniem magistrali z
    każdej możliwej konfiguracji topologii i jeszcze jest miejsce na masę
    (solidną, ze wszystkich nieużywanych par). Kable grubsze, ale możliwości
    większe. Koszt kabla i tak jest niewielki w porównaniu do kosztu
    ułożenia, tyle że więcej miejsca zajmuje. Problemy się robią jak ktoś
    dołącza kolejne urządzenia psując magistralę - do pewnego momentu jest
    OK, potem jest źle.

    Pozdrawiam

    DD