  • Data: 2019-01-11 17:07:15
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 9 stycznia 2019 17:35:17 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:

    >I tam nacisk jest. Te oba kola sa regulowane (aby wogole moc
    >przelozenie zmienic) i cisnienie jest takie aby ten pasek sciskac.

    To dziala, jak pasek juz jest miedzy tarczami.
    Ale jak go usilujesz tam wepchnac po stycznej, to IMO nie dziala.

    ale byc moze ... jak pasek jest jednak napiety, to go ta czesc opasana
    na kole jednak wciska nawet przy wpychaniu ...

    Podobnie na kole od silnika - jak kolo usiluje pchac pasek, to ta sila
    pchania niejako wyciska pasek z rowka.
    I tarcie spada.

    Pasowałoby mi, gdyby byly dwie rolki dociskowe od zewnatrz do osi kół,
    ale chyba ich nie ma.

    >Generalnie precyzyjna sprawa choc pewnie niezbyt drogie w produkcji
    >masowej.

    Ten gosc z YT zwraca uwage na drobne rowki na blaszkach - byc moze sa
    jakies rowki i na kolach.

    >Ale niestety jak chyba kazdy pasek to element eksploatacyjny.
    >Trza wymieniac bo sie zuzywa.

    Wymiana zasadniczo nie jest niczym zdroznym, pytanie tylko ile pasek
    kosztuje w detalu, a ile wymiana.
    Niestety - do grzebania w skrzyni troche tego samochodu trzeba
    rozebrac.

    J.