-
Data: 2019-01-11 17:35:15
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 11 stycznia 2019 10:08:20 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:d12a0738-7fb8-4aba-b785-40aa9b037fba@go
oglegroups.com...
> W dniu środa, 9 stycznia 2019 17:35:17 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> >> > Tylko ze tam jest zupelnie inny mechanizm.
> >> > A kolo klinowe ma w nosie czy pcha czy ciagnie. Ono ma za zadanie
> >> > trzymac pasek bez poslizgu.
> >
> >> Do tego potrzebuje tarcia. A tarcie potrzebuje nacisku.
> >
>
> >I tam nacisk jest. Te oba kola sa regulowane (aby wogole moc
> >przelozenie zmienic) i cisnienie jest takie aby ten pasek sciskac.
>
> To dziala, jak pasek juz jest miedzy tarczami.
> Ale jak go usilujesz tam wepchnac po stycznej, to IMO nie dziala.
>
A czemu by nie?
> ale byc moze ... jak pasek jest jednak napiety, to go ta czesc opasana
> na kole jednak wciska nawet przy wpychaniu ...
>
Wejscie po stycznej w kolo pasowe jest relatywnie delikatne. Te opaski sa szerokie i
sztywne. One sie nie beda wyginac aby umozliwic krzywe wejscie blaszek w kolo pasowe.
> Podobnie na kole od silnika - jak kolo usiluje pchac pasek, to ta sila
> pchania niejako wyciska pasek z rowka.
> I tarcie spada.
>
Wyciska, ale nieduzo i tu te opaski dzialaja na scinanie. Bo blaszki juz scisniete.
> Pasowałoby mi, gdyby byly dwie rolki dociskowe od zewnatrz do osi kół,
> ale chyba ich nie ma.
>
Raczej nie. Bo musialy by byc ruchome. I docisk by musial byc na nich albo duzy albo
musialy by byc po prostu sztywno ustawiane zaleznie od przelozenia - czyli trzeci
element do regulacji. Mysle ze ten pasek jest tak zrobiony aby nie trzeba tego bylo.
> >Generalnie precyzyjna sprawa choc pewnie niezbyt drogie w produkcji
> >masowej.
>
> Ten gosc z YT zwraca uwage na drobne rowki na blaszkach - byc moze sa
> jakies rowki i na kolach.
>
Nie, kola sa gladkie. Rowki na blaszkach sa po to aby blaszka sie mogla lepiej
dopasowac do powierzchni kola.
> >Ale niestety jak chyba kazdy pasek to element eksploatacyjny.
> >Trza wymieniac bo sie zuzywa.
>
> Wymiana zasadniczo nie jest niczym zdroznym, pytanie tylko ile pasek
> kosztuje w detalu, a ile wymiana.
> Niestety - do grzebania w skrzyni troche tego samochodu trzeba
> rozebrac.
>
To inna sprawa. Ale sam pasek trudny w produkcji nie jest.
Nawet jakby mialy byc te blaszki robione cnc (raczej malo prawdopodobne) to i tak
raczej trudne ani drogie nie bedzie.
Nawet bym sie pokusil ze zestaw pasek plus kolo bez czesci hydraulicznej jest tansze
w produkcji od zestawu trybow i wybierakow z skrzyni recznej...
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.19 18:27 Tomasz Pyra
- 11.01.19 19:55 szod
- 11.01.19 20:23 Tomasz Pyra
- 11.01.19 20:50 szod
- 11.01.19 21:36 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=