eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVT › Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • Data: 2019-01-11 17:35:15
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 11 stycznia 2019 10:08:20 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:d12a0738-7fb8-4aba-b785-40aa9b037fba@go
    oglegroups.com...
    > W dniu środa, 9 stycznia 2019 17:35:17 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > >> > Tylko ze tam jest zupelnie inny mechanizm.
    > >> > A kolo klinowe ma w nosie czy pcha czy ciagnie. Ono ma za zadanie
    > >> > trzymac pasek bez poslizgu.
    > >
    > >> Do tego potrzebuje tarcia. A tarcie potrzebuje nacisku.
    > >
    >
    > >I tam nacisk jest. Te oba kola sa regulowane (aby wogole moc
    > >przelozenie zmienic) i cisnienie jest takie aby ten pasek sciskac.
    >
    > To dziala, jak pasek juz jest miedzy tarczami.
    > Ale jak go usilujesz tam wepchnac po stycznej, to IMO nie dziala.
    >

    A czemu by nie?

    > ale byc moze ... jak pasek jest jednak napiety, to go ta czesc opasana
    > na kole jednak wciska nawet przy wpychaniu ...
    >

    Wejscie po stycznej w kolo pasowe jest relatywnie delikatne. Te opaski sa szerokie i
    sztywne. One sie nie beda wyginac aby umozliwic krzywe wejscie blaszek w kolo pasowe.

    > Podobnie na kole od silnika - jak kolo usiluje pchac pasek, to ta sila
    > pchania niejako wyciska pasek z rowka.
    > I tarcie spada.
    >

    Wyciska, ale nieduzo i tu te opaski dzialaja na scinanie. Bo blaszki juz scisniete.

    > Pasowałoby mi, gdyby byly dwie rolki dociskowe od zewnatrz do osi kół,
    > ale chyba ich nie ma.
    >
    Raczej nie. Bo musialy by byc ruchome. I docisk by musial byc na nich albo duzy albo
    musialy by byc po prostu sztywno ustawiane zaleznie od przelozenia - czyli trzeci
    element do regulacji. Mysle ze ten pasek jest tak zrobiony aby nie trzeba tego bylo.

    > >Generalnie precyzyjna sprawa choc pewnie niezbyt drogie w produkcji
    > >masowej.
    >
    > Ten gosc z YT zwraca uwage na drobne rowki na blaszkach - byc moze sa
    > jakies rowki i na kolach.
    >

    Nie, kola sa gladkie. Rowki na blaszkach sa po to aby blaszka sie mogla lepiej
    dopasowac do powierzchni kola.

    > >Ale niestety jak chyba kazdy pasek to element eksploatacyjny.
    > >Trza wymieniac bo sie zuzywa.
    >
    > Wymiana zasadniczo nie jest niczym zdroznym, pytanie tylko ile pasek
    > kosztuje w detalu, a ile wymiana.
    > Niestety - do grzebania w skrzyni troche tego samochodu trzeba
    > rozebrac.
    >

    To inna sprawa. Ale sam pasek trudny w produkcji nie jest.
    Nawet jakby mialy byc te blaszki robione cnc (raczej malo prawdopodobne) to i tak
    raczej trudne ani drogie nie bedzie.
    Nawet bym sie pokusil ze zestaw pasek plus kolo bez czesci hydraulicznej jest tansze
    w produkcji od zestawu trybow i wybierakow z skrzyni recznej...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: