  • Data: 2017-06-27 17:51:26
    Temat: Re: Jak jest z wielkością księżyca #2 ? ... a jednak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-06-27 o 12:09, J.F. pisze:
    >Jasne... ale nie czekam na takie efekty lecz na 150-200% różnicy w
    >postrzegalnej wielkości tarczy Księżyca. Parę % różnicy w wielkości
    >nie generowałoby tłumów gapiów a to głównie one mnie zainspirowały w
    >zderzeniu ze słowami Karola Wójcickiego, który stwierdził iż to
    >jedynie złudzenie. Upały nadciągają, pełnia też. Może się zatem udać
    >wychwycić to zjawisko (atmosferyczne - jak przypuszczam).

    Swoja droga, to astronomowie codziennie obserwuja niebo przez
    teleskopy ... i nie maja takiego zjawiska ?
    Moze naprawde zludzenie.
    A przeciez niektore prowadza pomiary pozycji roznych cial, takie 5% by
    ich chyba mocno rozjechalo.

    >Żadnych lunet i suwmiarek.
    Suwmiarka akurat moglaby byc dobra.
    Tylko reka za krotka :-)

    >Po prostu nie wierzę w to, że AF w obiektywie może powodować tak duże
    >różnice w powiększeniu.

    Takie 150% nie, ale 5% ?
    Masz MF - zrob serie zdjec przy roznej odleglosci nastawionej, nie
    musi byc wcale Ksiezyc.
    Ja pamietam ze sie zmienia rozmiar - ale to byly fotki z bliskiej
    odleglosci.
    Oczywiscie przy okazji obraz sie rozmywa :-(

    >A jeśli jednak tak, to ja poproszę o taki obiektyw, że gdy trącę MF
    >to z ostrej 600tki robi mi się ostre 1200 :-D
    >Jeśli jedynym utrudnieniem ma być konieczność pacnięcia, to jakoś
    >przeboleję :-D

    Przeciez masz taki obiektyw, tylko co innego musisz pacnac :-)
    600, 150, 300 - i wszystko ostre :-)
    Tzn wszystko w odpowiedniej odleglosci.

    J.