  • 11. Data: 2017-07-24 07:51:21
    Temat: Re: Jak robicie skrypty budowania instalek?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-23 o 21:05, kriters pisze:

    > Wdzięczni za co? Ja lubię jak mi się aplikacja zainstaluje w
    > standardowym miejscu, potworzy ikony, wrzuci deinstalator w standardowym
    > miejscu. Tak samo pewnie lubi większa część mniej obeznanych oraz
    > takich, jak ja, którzy dość się już w życiu natworzyli skrótów i
    > narozpakowywali zipów.

    Ale jeśli program jest dobrze napisany (czyli tak jak napisał Sebastian,
    że w niewielu przypadkach potrzebuje jakichkolwiek zmian w systemie), to
    taka "instalkę" zrobisz byle jakim narzędziem i dyskusja też nie ma
    sensu. A dla ludzi nie lubiących bałaganu w systemie są wersje
    rozpakowywane do dowolnego katalogu z którego sobie uruchamiasz.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 12. Data: 2017-07-24 08:00:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-23 o 22:05, s...@g...com pisze:

    > Skoro tak wychwalasz pakiety w *.zip-ach to pewnie też się trzymasz z daleka od M$
    WinDos?!?

    Ale czemu, 90% programów pisanych przeze mnie dla windows nie wymaga
    instalatora. W zasadzie 2 pakiety wymagały, ale to były pakiety z
    bibliotekami szyfrującymi, które musiały być dodane do systemu,
    współpracujące z urządzeniami zewnętrznymi, posiadały dodatkowo usługę,
    która wykrywała pojawienie się urzadzenia w systemie i rejestrujaca
    podpisy znajdujace sie na urzadzeniu w systemowym zasobniku, tak by
    wygodnie tego uzywać (przy usunięciu urzadzenia, informacje o podpisach
    znikaly z zasobnika). Ale to specyficzne oprogramowanie ingerujące w
    system.

    Natomiast trzymanie się zasad, o których pisał Sebastian, pozwalały na
    nie tworzenie osobnych wersji dla linuksa (program dobrze napisany
    bezproblemowo działał pod wine, a odpadała konieczność utrzymywania 2
    programów), natomiast programy były pisane jako narzędzia dla
    pracowników, a że ze względu na dostępność specyficznych narzędzi
    pracowało pod linuksem i przełączanie się między systemami zawsze bywa
    niewygodne, toteż mozliwość uruchamiania takich narzędzi bez większych
    kombinacji na pewno była in plus.

    Kaczus
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 13. Data: 2017-07-24 09:14:02
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Jul 2017 18:02:00 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie robimy. Prawdopodobieństwo że alikacja *musi* przejśc proces
    > instalacji jest wprost proporcjonalne do odwalania dziadostwa przez
    > programistę [1].

    p = O( d**N), gdzie N >= 1

  • 14. Data: 2017-07-24 09:20:19
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Jul 2017 21:05:38 +0200, kriters <k...@o...pl> wrote:
    > Tak samo pewnie lubi większa część mniej obeznanych

    Dziękuję, wolę być bardziej. I na przykład: uruchamiać z pendrive,
    uruchamiać bez potrzeby bycia administratorem itd.

  • 15. Data: 2017-07-24 20:41:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/24/2017 5:29 AM, s...@g...com wrote:
    > A co powiesz na taki argument:
    > Biblioteka Qt do zastosowań darmowych jest dostępna na licencji GPL lub LGPL. Co
    oznacza, że albo udostępniasz źródła programu i kompilujesz statycznie i masz mały
    exe

    Nie da się skompilować Qt statycznie i dostać mały exe.

    > , albo kompilujesz własny exe i rozprowadzasz go z dll-ami Qt (co zajmuje
    kilkanaście MB).

    I w czym problem? W szczególności poniewaz obie metody dadzą pi x dzwi
    taki sam rozmiar nie rozumiem co to ma wspólego z instalatorem.

    Na windowsie z powodu braku repozytorium to jest jedyna metoda. Czyli
    dostarczyc samowystarczajną aplikację gdzie wszystko co jest 3-rd party
    jest wkompilowane lub dołaczone.

    Kiedyś dawno temu kilka firm probowało robić dystrybucje DLLek tak aby
    dzieliły to inne programy ale szybko z tego pomyslu się wycofano z
    powodu debilości rozwiązań dbajacych o wersjonowanie bez wsparcia
    systemu. Wpadkę taką zaliczył m.in. Corel.

  • 16. Data: 2017-07-24 20:48:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/24/2017 12:21 AM, AK wrote:
    > PS: Trzeba byc niezlym oszolomem na punkcie "nielubienia" MS-a, zeby w/w
    > napisac

    Nie, trzeba mieć mniej religijne podejście. W obie strony.

    > Np. taki caly MentorGraphisc - taka malutka firma

    Która robi duzy soft dla marginesu zastosowań. Na soft z Mentora nie
    stać duże firmy a co dopiero Krysię z księgowości co sobie w przerwie na
    kawe routuje fpga.

    > Np. taki Autodesk - taka malutka firma
    > Np. taki MicroStation, SolidEgde/Works

    Oba nieistotne statystycznie bo specjalistyczne.

    > Np. taki MS Office

    Który jest wyjatkiem o ktorym pisałem. Przy czym zaznaczam że w dużym
    stopniu potrafi działać z zipa.

    > i tysiace innych (wystarczy sobie uruchomic OLEViewera _nawet na golym
    > Windows_).

    Wobec setek tysiecy innych które *nie* potrzebują grzebac w rejestrze,
    rejestrować COM/ActiveX/Whatever, zmieniać przypisań plików, dorzucać
    logi do c:\ i robić popsute wpisy w start. Margines.

    Wielkośc aplikacji nei ma absolutnie nic do rzeczy jeśli chodzi o
    marginalnośc zastosowania bądź udziału w rynku.

    Naprawde podejmujesz te przyklady w wątku napisanym przez szarego
    klikacza na temat jakiegoś duperelnego instalatora? Chcesz rownać
    oprogramowanie warte setki tyś dolców z nastepnym programem do
    wklepywania faktur?

  • 17. Data: 2017-07-25 17:27:50
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 09:20, slawek pisze:

    > Dziękuję, wolę być bardziej. I na przykład: uruchamiać z pendrive,
    > uruchamiać bez potrzeby bycia administratorem itd.

    To bądź. Ja tam nie mam nic przeciwko wersjom bez instalatora. Ale ci
    "wdzięczni userzy" to najprawdopodobniej
    tylko garstka userów. Jestem przekonany, że znacząca większość jest
    jednak za instalatorami.

  • 18. Data: 2017-07-25 19:33:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/25/2017 5:27 PM, kriters wrote:
    > To bądź. Ja tam nie mam nic przeciwko wersjom bez instalatora. Ale ci
    > "wdzięczni userzy" to najprawdopodobniej
    > tylko garstka userów. Jestem przekonany, że znacząca większość jest
    > jednak za instalatorami.

    Znaczaca wiekszośc jest za repozytoriami tylko o tym nie wiedzą. Ale
    nawet tego MS nie potrafił zrobić przez dziesiątki lat. Pozostało
    szukanie setup.exe na wysypiskach śmieci (dobreprogramy etc) co oznacza
    niespodzianki. Może i garstka, ale za to świadoma.

  • 19. Data: 2017-07-25 22:16:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale nawet tego MS nie potrafił zrobić przez dziesiątki lat.

    Teraz mamy Windows Store. Ale umówmy się, że na linuksie repozytoria też
    nie stały się tym czym są w rok czy dwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2017-07-25 22:42:18
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 25 Jul 2017 19:33:51 +0200, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > szukanie setup.exe na wysypiskach śmieci (dobreprogramy etc) co oznacza
    > niespodzianki. Może i garstka, ale za to świadoma.

    Wszystkiego nie ma i nie będzie w repozytoriach, a wtedy i tak pozostanie
    grzebanie w śmietniku.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka