    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 8 Sep 2017 02:46:04 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Jak się przepali LED, to co?
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 10:54:20 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
    > Właśnie jesteśmy świadkami ostatków jeśli chodzi o halogeny w nowych
    > samochodach. Nowe samochody, które wyjeżdżają na drogi teraz mają już w
    > większości pełne LEDy i od przyszłego roku spodziewam się, że halogeny w
    > nowych samochodach będą tylko na specjalne zamówienie.
    >
    > Czy ktoś ma miarodajne informacje o tym co, gdy LED w lampie zespolonej
    > się przepali?

    W chevrolecie cruze przepalaja sie tylne. Mozna przelutowac. Kosztuje mało.
    Ale to mocno zalezy od konstrukcji lampy.
    Jak sklejona to moze byc cienko z naprawa. Jak diody fikusne i nie do dodstania, to
    samo.

    Tu po prostu nie ma standardu. Dziki zachód. h4/h1/h7 jest standardowe. Ledy nie.

    > Czy można wymienić przepaloną diodę, czy trzeba wymienić całą lampę
    > zespoloną?
    >
    > Jeśli całą lampę, to czy gwarancja na samochód to obejmuje?

    Tak. Tak przynajmniej dyktuje rozum.
    Trzeba popatrzec w umowe gwarancyjna. Tam moze byc napisane co sie komus przysniło.

    > Jeśli gwarancja nie obejmuje, to jakie koszta?

    Zgodnie z cennikiem.

    > Próbowałem dowiedzieć się u dealera VW i nikt nic nie wie, albo nie chce
    > powiedzieć.

    No to wiesz na ile VW dba o ciebie a ile dba o swoj portfel.

    I to chyba najważniejsza informacja z tego watku.

    Jakos mnie ogólnie sytuacja z led-ami nie dziwi, nigdy nie bylem fanem tego
    rozwiązania ale czekalem az stanie sie uzyteczne.
    Dopiero niedawno da sie sensownie uzywac ich do oswietlania domu. W aucie jest
    jeszcze w kratke. Lampki rowerowe dzialaja za to calkiem fajnie.

    No nic, trzeba poczekac i zobaczyc jak sytuacja sie wyklaruje.

    Pozytek jest taki (o ile warty wspomnienia) ze jak lampa szybciej padnie to nie zdąży
    zmatowieć ;)