  • Data: 2017-08-03 00:17:29
    Temat: Re: Jak wyczyścić matówkę?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:59823270$0$5148$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> napisał w

    > A tam chyba z prawdziwego szkla byla - i zaszkodzilo mu ?

    Nie pamiętam już który to był model zenita, bo miałem TTL'a, 112'tkę
    oraz ET. Chyba, ale nie na 100% było to ET. Matówka fabrycznie była
    wysmarowana (smugi, przebarwienia, czy cholera wie co, może po pijaku
    brudnymi łapami składany). Nie pomogło czyszczenie wodą, więc użyłem
    etanolu. Zmatowiała całkiem, smugi pojawiły się nowe, pociemniała,
    praktycznie aparat stał się nieużywalny. A wcześniej nosiłem trzy body z
    różnymi obiektywami, w jednym był film cz-b, w drugim kolorowy, w
    trzecim slajd. Jakiś rok później przesiadłem się na pentaksy, o wymianie
    matówki w zenicie nawet nie myślałem. Nawet nie próbowałem tego czyścić
    czymś innym.

    --
    Yogi(n)