  • Data: 2017-08-03 09:25:05
    Temat: Re: Jak wyczyścić matówkę?
    Od: Klementyna Paluch-Rogalska <k...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <1...@g...c
    om>, dagon0
    @vp.pl says...

    > Wyjąć, przedmuchać. Nie dmuchać bez wyjmowania! Kłaczki zostaną w komorze lustra i
    nie wiadomo gdzie następnie trafią ! W ostateczności specjalistyczny pędzelek.
    > Ostateczność ostateczna to woda destylowana z szarym mydłem, a następnie
    wielokrotne płukanie wodą destylowaną- ale to wymaga dodatkowego zabezpieczenia
    krawędzi taśmą do liderów. Stosowałem kilkukrotnie do naprawdę starych i naprawdę
    mocno obklejonych syfem matówek.

    Dziękuję za wszystkie rady, udało się!

    Założyłam gumowe rękawiczki, wymyłam je mydłem i dokładnie osuszyłam.
    Wyjęta matówkę, poza komorą lustra. przedmuchałam gruszką (wypłukaną
    wewnątrz i wysuszoną skrupulatnie. Niestety niewiele to dało, to znaczy
    układ pyłków się zmienił, ale nadal były przyklejone. Sięgnęłam po spręzone
    powietrze w puszczce i bardzo gruntownie "obdmuchałam" z obu stron. Matówka
    zaszła mgłą, ze wzlędu na oziębienie, ale po chwili wróciła do normy - i
    voila! - czyściutka jak pupcia niemowlaka. Wiem wiem, że nie powinnam
    zimnym traktować, ale grucha niestety nie pomagała.

    --
    Klementynka