  • 121. Data: 2018-08-13 21:00:42
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Umówiła ich na poniedziałek na wieczór, zobaczymy...

    Jeśli ktoś z zapartym tchem śledzi ten serial:

    1. Ciepła woda wróciła, odbiornik nadal jest (w sensie ciągnie prąd jak
    się go podłączy) -- czyli to nie to :)

    2. Właścicielkę umówienie technika przerosło i zmarnowałem wieczór na
    czekanie na elektryka, który był faktycznie umówiony na czwartek
    (trzynasty, szesnasty, brzmi podobnie, nie?).

    3. Ktoś mi zasugerował, że może prąd idzie do piwnicy, a tam ktoś się
    podpiął na lewo i np. ma suszarkę do grzybów. Ma to sens. Właścicielka
    twierdzi, że nie ma doprowadzonego prądu do piwnicy, ale sam klucza nie
    mam i nigdy tam nie byłem (ona ma, piwnica jest podobno zawalona pod
    sufit).

    No nic, czekamy do czwartku...

  • 122. Data: 2018-08-13 21:25:32
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "ń" <ń@ń.ń> napisał w wiadomości
    A gdy ktoś niespodziewanie podłączy fazę z drugiego końca?

    a gdyby tam było przedszkole... w przyszłości
    tylko czekać na taką sytuację, wtedy wyłączyć bezpiecznik u siebie i 'odkuć
    się';)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 123. Data: 2018-08-13 21:52:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 17:43, Piotr Gałka pisze:

    > Miałem w kuchni drewniany żyrandol. Po zmianie na metalowy podłączyłem
    > obudowę do żółto-zielonego. Że mrowi zauważyłem po roku czy dłużej
    > przy wymianie żarówki, ale pomyślałem - zrobiło się przebicie w
    > żyrandolu (inny kupiony razem z tym (idea budowy podobna) był z tego
    > powodu reklamowany więc przy braku zastanowienia był to narzucający
    > się wniosek).
    > Dopiero jak rok, czy dwa później wymyśliłem, że umyć będzie łatwiej
    > jak zdejmę i przy tej okazji zauważyłem, że obudowa jest "uziemiona"
    > to mnie olśniło, że przebicie w żyrandolu skutkowało by przecież
> [...]

    Dlatego takimi podłączeniami powinny się zajmować tylko i wyłącznie
    osoby z uprawnieniami :)

  • 124. Data: 2018-08-14 09:41:55
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > A co do cęgów pomiarowych, to mogę Ci Queequeg wysłać takie w koszcie
    > wysyłki. Same cęgi, podłącza się do nich miernik, acz nawet nie wiem jak
    > (pewnie mierzy się napięcie?)

    Cęgi właśnie przyszły. Dzięki jeszcze raz!

  • 125. Data: 2018-08-14 10:24:54
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > prądu z tego lewego przyłącza. Gdziesik miałem takie pudełeczko, leciwy
    > przerywacz (zdaje się, że do choinki), co to działał jako migacz.
    > Poszukam, moooże znajdę.

    W sumie... to też może ułatwić poszukiwania i da się w razie czego łatwo
    sklecić (przekaźniki mam, generator łatwo zrobić).

    Ale to jak energetyka nic nie znajdzie.

    > No ale to by chyba była raczej cicha i mała lodówka, absorpcyjna, bo:
    > 1. Sprężarkowa bierze (gdy "chodzi") raczej więcej niż 360 W

    Hm, raczej mniej.

    > 2. Pracuje ("chodzi") z przerwami, a nie ciągle

    To prawda, poza tym sprężarkowa nie ruszy od razu po chwilowym zaniku
    zasilania. Raz, że PTC do rozruchu musi się schłodzić a dwa, że sprężarka
    nie ruszy mając na wyjściu ciśnienie.

  • 126. Data: 2018-08-14 10:28:16
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale lodowka przy wlaczeniu duzy prad bierze, raczej wiecej niz 1.6A

    Zdecydowanie. Mam kompresor zrobiony z dwóch agregatów z lodówki, do tego
    własny układ rozruchu, który podaje prąd na uzwojenie rozruchowe trochę
    dłużej niż oryginalny PTC. Nie wiem, ile to ciągnie przy rozruchu (nigdy
    nie mierzyłem) ale zauważalnie przygasa wtedy światło, poza tym raz po
    pociągnięciu (tandetnego, chińskiego) przedłużacza 50m kompresor już nie
    chciał ruszyć, za duży spadek na przedłużaczu.

  • 127. Data: 2018-08-14 10:46:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Piszę na razie skrótowo, bo nie miałem jeszcze kiedy przeczytać wszystkich
    > odpowiedzi w wątku. Jutro przeczytam :)

    Bonus: znalazłem w skrzynce na klatce coś takiego:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/pajeczyna.jpg

    Osłuchanie tego wspomnianym czujnikiem położenia wału od Yamahy pokazuje,
    że to może być to (albo wykrywa mi zwiększony pobór np. w kablu obok).
    Przyszły dziś cęgi od JaNusa, to będę mógł wieczorem sprawdzić na 100%.

    Te kabelki na dole też ładnie połączone, cholera wie co to jest, może
    domofon a może pozostałość po starym domofonie...

  • 128. Data: 2018-08-14 10:52:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > twierdzi, że nie ma doprowadzonego prądu do piwnicy, ale sam klucza nie
    > mam i nigdy tam nie byłem (ona ma, piwnica jest podobno zawalona pod
    > sufit).

    a tam karton z lampą "kwoką" i trawka na własny użytek :D:D:D

  • 129. Data: 2018-08-14 12:12:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 21:52, Uzytkownik pisze:

    > Dlatego takimi podłączeniami powinny się zajmować tylko i wyłącznie
    > osoby z uprawnieniami :)

    Bez przesady. Wyszło mi, że jak mam umyć klosze żyrandola to najszybciej
    i najłatwiej mi zdjąć cały żyrandol niż wchodzić na krzesło po każdy
    klosz osobno. Mam przed każdymi świętami elektryka wołać do mycia kloszy? :)

    A instalację robił na pewno jakiś elektryk z uprawnieniami w czasie
    budowy. Do żyrandoli we wszystkich pomieszczeniach doprowadzone jest
    uziemienie (czarny, niebieski, brązowy + żółto/zielony) i tylko w kuchni
    na żółto/zielonym jest _na_stałe_ faza.
    P.G.

  • 130. Data: 2018-08-14 12:22:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 18:19, s...@g...com pisze:

    > Jak kabel do zyrandola jest trzy zylowy a ktos chcial miec dwa obwody aby regulowac
    ilosc swiatla to zazwyczaj ten zolty jest podpinany jako faza.

    Wyłącznik jest podwójny, ale jeden - sufit, drugi - szafki zatem do
    lampy na suficie dochodzą tylko 3 przewody (normalnie w pokojach jak
    jest regulacja dochodzą 4 (niebieski, brązowy, czarny, żółto/zielony).

    Normalnie faza jest włączana włącznikiem, a na tym żółto/zielonym jest
    ona na stałe.
    To na pewno nie jest ta sytuacja, że chodziło o regulowanie ilości światła.
    Nie wiem gdzie jest odpowiednia puszka, ale chyba nie da się nie
    zauważyć, że łączy się żółto/zielony do jakiegoś innego.

    Teraz sobie skojarzyłem, że nie pamiętam, czy kiedykolwiek sprawdziłem
    co jest na żółto/zielonym wystającym ze ściany (do szafek).
    P.G.