  • 141. Data: 2018-08-14 21:58:29
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 14:31:47 UTC-5 użytkownik Queequeg napisał:

    > Sprawdziłem cęgami. Mój prąd faktycznie tamtędy ucieka. Podpiąłem pod
    > obwód generator 1kHz, który zrobił mi z niego ładną antenę, po czym
    > przeszedłem się z odbiornikiem VLF po klatce.
    >
    > Przy skrzynce TP odbiornik zaczął wyraźnie piszczeć:
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/skrzynka-tp.jpg

    Kablownia fajna, prawie jak u mnie w chlewiku :)

  • 142. Data: 2018-08-14 22:05:10
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-14 o 09:41, Queequeg pisze:
    > Cęgi właśnie przyszły. Dzięki jeszcze raz!

    Teraz będziesz miał problem, żeby je jakoś, nawet zgrubnie - wyskalować.

  • 143. Data: 2018-08-14 22:15:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2018 19:31:45 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Sprawdziłem cęgami. Mój prąd faktycznie tamtędy ucieka. Podpiąłem pod
    > obwód generator 1kHz, który zrobił mi z niego ładną antenę, po czym
    > przeszedłem się z odbiornikiem VLF po klatce.
    >
    > Przy skrzynce TP odbiornik zaczął wyraźnie piszczeć:
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/skrzynka-tp.jpg
    >
    > Zapiąłem cęgi i mój prąd ucieka do tej pięknej skrzynki środkową skrętką.
    > Gdzie idzie dalej -- tego nie wiem. Nie wiem też, gdzie wraca, bo tam musi
    > być tylko jedna żyła (albo faza, albo właśnie powrót zera). Jakby były
    > dwie, to przecież prąd w przekładniku w cęgach by się nie zaindukował.

    No wlasnie, ciekawe to.

    Moze chcieli sie pod uziemienie podpiac, a podpieli pod faze ?
    Albo jakies przypadkowe zetkniecie skretki z faza, a teraz plynie prad
    przez kilometr skretki.

    podlacz zasilanie ... nie jest ta skretka ciepla ?

    > Dalej raczej już nie namierzę (nie będę dewastował tej skrzynki),
    > pozostaje poczekać na magików z Innogy.

    Ty ich wykorzystaj do spisania protokolu, bo sie potem TP wypnie, a tu
    o pieniadze chodzi :-)

    Ale ... czy aby na pewno sam nie zawiniles swoim podlaczeniem routera?

    J.

  • 144. Data: 2018-08-14 22:16:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > No jeszcze niektórym na pl.misc.budowanie zimą z gniazdek wieje wiatr
    > (zimny), kogo mają wzywać? :)

    Jak wiatr, to gastrologa... jak zimny, to patologa. Czyli chyba
    gastropatologa?

  • 145. Data: 2018-08-14 22:46:23
    Od: ZeN <z...@n...pl>

    W dniu 2018-08-14 o 21:31, Queequeg pisze:
> [...]
    Kurcze, to się czyta jak dobry kryminał... ;-)
    koniecznie napisz jak to się skończy

    ZeN

  • 146. Data: 2018-08-14 22:53:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-14 o 22:46, ZeN pisze:

    > Kurcze, to się czyta jak dobry kryminał... ;-)
    > koniecznie napisz jak to się skończy

    Już kilka zwrotów akcji było. :-)

    Robert

  • 147. Data: 2018-08-14 23:37:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-14 o 22:05, JaNus pisze:

    > Teraz będziesz miał problem, żeby je jakoś, nawet zgrubnie - wyskalować.

    Po co ma skalować?

  • 148. Data: 2018-08-14 23:38:19
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Niech wezmą ze sobą jeszcze magików z Orange i waszego wodonetu, bo
    > nigdy nie wiadomo w co ten prąd się zamieni. :-)

    Nic mnie już nie zdziwi :)

    Inna sprawa że ogólnie wiadomo, że prąd zamienia się w dym :)

  • 149. Data: 2018-08-14 23:40:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    s...@g...com wrote:

    > Kablownia fajna, prawie jak u mnie w chlewiku :)

    Obok jest jeszcze ciekawiej :)

    http://www.chmurka.net/r/usenet/kablownia.jpg

    Jeden kabel wisi ucięty, jaieś dwa następne urwały się ze ściany i tak
    sobie wiszą (po lewej stronie jest wejście do czyjegoś mieszkania)...

  • 150. Data: 2018-08-14 23:43:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No wlasnie, ciekawe to.
    >
    > Moze chcieli sie pod uziemienie podpiac, a podpieli pod faze ?

    Uziemienia u mnie nie ma, to wzięli fazę :)

    > Albo jakies przypadkowe zetkniecie skretki z faza, a teraz plynie prad
    > przez kilometr skretki.

    Tak może być, tym bardziej że ten przewód wychodzący z mojego mieszkania
    to niezłe pajęczarstwo (na tej fotce pajeczyna.jpg).

    > podlacz zasilanie ... nie jest ta skretka ciepla ?

    W sumie mogę sprawdzić... ale a) i tak już za dużo odcisków tam
    zostawiłem, b) jak płynie taki prąd, to musi być ciepła :) Z drugiej
    strony kto wie, iloma żyłami w tej skrętce to płynie. Może rozłożyli na
    osiem.

    > Ty ich wykorzystaj do spisania protokolu, bo sie potem TP wypnie, a tu
    > o pieniadze chodzi :-)

    TP już nie ma, Orange jest :) Ale będę naciskał, żeby dostać coś na
    piśmie.

    > Ale ... czy aby na pewno sam nie zawiniles swoim podlaczeniem routera?

    Na 100%. To zwykłe gniazdko elektryczne. Poza tym router jest od kablówki
    a nie od TP / Orange :)