  • 351. Data: 2018-08-27 21:28:32
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Napięcie dzwonienia jest wyższe. :-)

    Średnio 75V 25Hz
    --
    LordBluzg(R)

  • 352. Data: 2018-08-27 22:32:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > No właśnie jak daleko to może iść. Telefon mi brumił (nawet pytałem na
    > tej grupie), teraz przestał. :-)

    Mieszkasz w Warszawie? :)

    Odpiąłem zero i zrobiłem kolejne próby, które może przybliżą do
    rozwiązania zagadki... a może wcale nie.

    Legenda:

    L: faza z gniazdka (nie użyłem w pomiarach)
    N: neutralny z gniazdka
    L': brązowy w podejrzanym kablu (ten, który był podłączony do fazy)
    N': niebieski w podejrzanym kablu (ten, który był podłączony do zera)

    Puściłem z akumulatora 12.43 V przez różne obwody i obserwowałem prąd.

    1. Obwód L' --- N: 88 mA
    2. Obwód N' --- N: 88 mA
    3. Obwód L' --- N': 44 mA
    4. Obwód L'+N' --- N: 172 mA (L' i N' zwarte razem)

    Wnoszę z tego, że oba te przewody idą gdzieś przez rezystancję ~140 om
    (lub same po tyle mają na tym odcinku) i za tą rezystancją (po przebyciu
    tego odcinka) doziemiają się razem.

    Podpiąłem też sam woltomierz i amperomierz w różnych konfiguracjach:

    U L' --- N: 500-700 mV AC (skacze)
    U N' --- N: 400-500 mV AC (skacze)
    U L'+N' --- N: 600 mV AC (skacze)

    I L' --- N: 4 mA AC
    I N' --- N: 4 mA AC
    I L'+N' --- N: 8 mA AC
    I L' --- N': 19 uA DC

    Zakładam, że 4 mA AC to prąd wyrównawczy z powodu spadku na zerze (od
    miejsca doziemienia do podłączenia u mnie w domu). Po włączeniu dużego
    obciążenia u mnie w domu (czajnik 2 kW) napięcie wzrosło do 700 mV AC a
    prąd do 4.5 mA AC, co potwierdzałoby tę tezę. Przy okazji możemy sobie
    wyliczyć, że zero od miejsca doziemienia do wejścia do mnie do domu ma
    opór 11.6 mom.

    Nie potrafię tylko wyjaśnić 19 uA DC (na zakresie AC pokazuje 0).

  • 353. Data: 2018-08-27 22:42:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > No dobra, do przewodu telefonicznego ale gdzie? Czy to leci do głowicy
    > kablowej w szafce Orange czy przewodem telefonicznym połączonym w tej
    > szafce gdzieś do mieszkania? Jesli do głowicy Orange, to pewnie dalej do
    > szafki na ulicy. Ciekawe gdzie na tej szafce jest zakrosowane, znaczy
    > czy jest to uziemienie dalej czy też może leci na inną głowicę i
    > gdzieś/ktoś sobie ciągnie.

    Zakładam że do głowicy. W sumie jest tam piękna pętla, możnaby znów
    podpiąć generator i przejść się po okolicy z odbiornikiem :)

    Raczej bardzo wątpię, żeby ktoś ciągnął.

  • 354. Data: 2018-08-27 22:51:45
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 10:36:10 UTC-5 użytkownik Queequeg napisał:

    > Tylko czy w świetle tego, że był to kabel telefoniczny, Orange odpowiada
    > za to, że jakiś tytan intelektu podłączył fazę pod telefon? :) Moim
    > zdaniem to odpowiedzialność właścicielki...

    No to ciekawosc z pl.misc.elektronika powinna sie przeniesc na pl.soc.prawo.
    IMHO wlascicielka powinna pokryc koszta. Bo to jej lokum, jej instalacja.

    Tepsa sie na pewno wyprze. I ja im sie nie dziwie.

  • 355. Data: 2018-08-27 23:05:15
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 27 sierpnia 2018 22:51:47 użytkownik s...@g...com napisał:

    > IMHO właścicielka powinna pokryć koszty. Bo to jej lokum, jej instalacja.

    Niekoniecznie. Winien jest ten, kto jej to mieszkanie sprzedał z ewidentną wadą
    ukrytą...

  • 356. Data: 2018-08-28 00:02:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-27 o 22:42, Queequeg pisze:

    > Zakładam że do głowicy. W sumie jest tam piękna pętla, możnaby znów
    > podpiąć generator i przejść się po okolicy z odbiornikiem :)
    >
    > Raczej bardzo wątpię, żeby ktoś ciągnął.

    No fakt. Licząc wszelakie spadki napieć na poszczególnych złączach oraz
    oporność/długość przewodów 0.5mm nawet x2 (nie będę wyliczał jak inni,
    możesz mi zaufać) coraz bardziej prawdopodobne wydaje się
    docelowe/niecelowe uziemienie. Dowodem na to jest NIEZMIENNY i RÓWNY
    przebieg obciążenia. Generalnie wychodzi, że przyczyniasz się do
    globalnego ocieplenia a to może być karalne! :D

    W sumie to taki "rarytas/anomalia" w sensie, że obciążenie nie wywaliło
    bezpiecznika, nie spaliło przewodów a sobie opornością
    upływa...rozprowadzone po Matce ziemi :D

    Pozostaje Ci jednak negocjacja z z właścicielką o uszczuplenie kwotowe
    przy następnych rozrachunkach. Poparciem może być, że wyśledziłeś czyiś
    błąd i nie zostawiłeś jej z problemem, za który musiałaby płacić dalej z
    własnej kieszeni. Fakt, wynajęcie osoby, które dokona takiego pomiaru
    jest mniejsze kwotowo niż zapłaciłeś a może porównywalne ale sam FAKT
    znalezienia problemu powinien być dla Ciebie nagrodą (WIEDZA)...bo
    cholera wie, kiedy by znalazła sama że >360W w trybie ciągłym gdzieś
    drenuje jej licznik.

    --
    LordBluzg(R)

  • 357. Data: 2018-08-28 00:16:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-28 o 00:02, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > znalezienia problemu powinien być dla Ciebie nagrodą (WIEDZA)...bo
    > cholera wie, kiedy by znalazła sama że >360W w trybie ciągłym gdzieś

    Z drugiej strony ciekawe jaki debil podłączył "gruby kabel" z Twojego
    lokalu do kabla telefonicznego. Następna "skrętka" owinięta taśmą czy
    jak? Zrób fotę (jeśli możesz) tego podłączenia. Zastanawia mnie ten
    fiuczer :D

    --
    LordBluzg(R)

  • 358. Data: 2018-08-28 00:54:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-27 o 17:36, Queequeg pisze:
    [...]
    > Tylko czy w świetle tego, że był to kabel telefoniczny, Orange odpowiada
    > za to, że jakiś tytan intelektu podłączył fazę pod telefon?

    Nie.

    > :) Moim zdaniem to odpowiedzialność właścicielki...

    Nie. Tego co podłączał. Pewnie nie ustalisz. Liczy się FAKT...czyli
    obecne podłączenie. Skoro Orange nie zauważa takiego to znaczy że nie
    notuje anomalii. Zgłoszenie do Orange, może Cię zabezpieczyć w inny
    papier ale może być też opcja, że WŁAŚCICIELKA jest odpowiedzialna za
    obecny stan rzeczy i powinieneś to wykorzystać w negocjacjach...z
    właścicielką. Jak odmówi partycypacji w kosztach, to powiadomisz Orange
    a ci jej dojebią za podłączenie fazy w swój ustrój :) To spora dawka kary :)
    --
    LordBluzg(R)

  • 359. Data: 2018-08-28 01:23:02
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 28 sierpnia 2018 00:54:34 użytkownik LordBluzg(R) napisał:

    > WŁAŚCICIELKA jest odpowiedzialna za obecny stan rzeczy i powinieneś to wykorzystać
    w negocjacjach.

    Zaraz, zaraz... Przecież tam podobno mieszkał jakiś menel, który zapewne zadłużył
    mieszkanie i od gminy,
    a może od samej HGW, kupiła je obecna właścicielka z ewidentną wadą ukrytą. Radziłbym
    sprzymierzyć się z nią
    i wspólnie iść tym tropem, a nie robić sobie z niej wroga...

  • 360. Data: 2018-08-28 01:46:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-28 o 01:23, TurboPascal pisze:

> [...]
    Radziłbym sprzymierzyć się z nią
    > i wspólnie iść tym tropem, a nie robić sobie z niej wroga...

    Nie komponowałbym z HGW w tego stanu rzeczy. To raczej opcja PiSowska,
    kradzież od suwerena energii i przelewanie na konto dzieci...sorry, na
    konto Ojca...menela :) Może zasilenie w akumulatory następnych stacji
    metra Papryka? Przecież Adam nie wynajął tego za czasów PO :> To się
    zadziało podczas obecnej władzy.

    Hmm, sugerujesz ze w mieszkaniu Adama menel miał macki i wyprowadził
    fazę poza lokal, czy elektryk, jako
    wykonawca/PiSior/narodowiec/światowiec/jasnowidz? No tak, spuścizna po
    poprzedniej władzy i trzeba wyciąć. Konstytucyjnie. To był elektryk z
    PO, menel to złodziej/PO. Adam to "dobra zmiana" czyli wyznawca
    mniejszości (36%) i szuka upływu drenującego jego kieszeń. Dobrą linię
    ma ta partia :)
    Rozjaśnij bo nie wiem co w sumie sugerujesz. Menel z PiSu czy menel z
    innej frakcji?

    --
    LordBluzg(R)