  • 81. Data: 2013-08-13 00:14:15
    Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-08-12 23:49:54 niejaki J.F. napisał:

    > http://www.youtube.com/watch?v=J77GULaQcWM
    >
    > J.

    piękne :D

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 82. Data: 2013-08-13 06:26:40
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    > (...)

    > Nie, nie mówisz o tym - yanosik nie jest tego typu aplikacją.

    Sensu stricte nie, ale spełnia kryteria bo ma udostępnioną taką funkcję.

    > Dopiero co? Ze 2 lata ma spokojnie.

    2 lata jak funkcja navi jest w yanosiku?

    > Jak znajdzie :>

    Znalazł.

    > Lepiej nie jechać jak mówi :>

    Doprowadził.

    > Substytut, a nie nawigacja.

    Sybstytut nie, surowa beta wersja tak.

    > Nie bardzo - Ty narzekasz na routing w NE i jesteś chyba jedyny. Dużą
    > liczbę błędnych informacji w yanosiku ludzie potwierdzają. A co do
    > używania "nawigacji" w yanosiku to chyba nikt nie twierdzi, że to tak
    > można nazwać. Znaczy pewnie ktoś się trafi.

    Moi ludzie potwierdzają, skuteczność yanosika. Ja używam i żyję.

    > Pojawią się mandaty za odstępy miedzy pojazdami to może jednak
    > uwierzysz. Wolę jednak głos Dartha Vadera - Yoda jest mało
    > zrozumiały :P

    Jesteś wielbicielem Skynetu?

    > Nie wątpię - pewnie tak samo jak z routingiem :>

    Dokładnie tak.

    > Czas pokaże - osobiście wątpię.

    Ja jestem dobrej myśli.

    > Ha, ha, czyli jednak :>

    Yanosik gada, nie zawsze prawdę, a NE nie gada absolutnie nic - taka jest
    różnica.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 83. Data: 2013-08-13 07:19:00
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-08-13 00:13, p0li pisze:

    > tylko że to są wyjątki nie reguła

    Wyjątki LOL

    Taki szybki wynik
    W 2012 było 40 065 wypadków. Jaki procent ich zablokuje drogą na kilka
    godzin? A jak nie zablokuje całkowicie to zrobi wahadło które wytworzy
    korek długi na kilometr lub więcej?
    Zabitych 36 505. W tym przypadku droga zablokowana na bank na kilka
    godzin.
    Do tego dodaj dziwne remonty, wahadła i kilometrowe korki zwłaszcza w
    letnim sezonie.
    Jak to podsumujesz, to wyjdzie na to że wycieraczki w aucie mniej się
    przydają niż CB.

    Ale ja nikogo oczywiście nie przekonuję. Każdy ma swój rozum i
    doświadczenie.
    --
    Krzysiek

  • 84. Data: 2013-08-13 08:19:20
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    zablokowana-niemal-osiem-godzin-a-tablice-na-aow-nie
    -informuja-o-utrudnieniach,id,t.html?cookie=1

    lokowana&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=su
    ggest

    > tu akurat się z tobą zgodzę
    >
    > tylko że to są wyjątki nie reguła

    Zgadza się, wyjątki i jak praktyka wykazuje, dość dobrze radzą sobie
    z czymś takim nawigacje z systemami live, czy TMC. CB przydaje się
    czasem kierowcom ciężarówek (w różnych celach), ale to inna para
    kaloszy.

  • 85. Data: 2013-08-13 08:26:46
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-12 23:00, Krzysztof 45 pisze:

    > No to jak lubisz wpadać do fan klubu nieświadomych dzwona i z nimi stać
    > zasztamowany, to Twój wolny wybór.

    O właśnie :) Są lepsze rzeczy od tego i można uniknąć podobnych i
    'lepszych' tekstów.

    > Jeżeli ktoś chce pokonać sprawnie trasę, dla tego kogoś jest niezbędne
    > tak samo jak niezbędne są sprawne wycieraczki.

    Dużo lepiej się sprawuje dobra nawigacja online. CB można wyłączyć.
    No chyba, że liczą się informacje o krokodylkach, a sprzęt
    przeładowany, czy coś z papierami nie tak :> O PH to nawet nie
    wspominam...

    > Ci ludzie to z marsa? Bo już dzieciaki z podstawówki bdb wychowane z
    > porządnych rodzin mogą spokojnie zawstydzić "konwersacje" na CB.

    Większość ludzi nie posługuje się takim językiem jaki dość powszechnie
    spotyka się na CB.

    > CB ma coś takiego jak volume i rf-gain. Umiejętne użytkowanie i po bólu.

    LOL - skręć rf-gain a z pewnością usłyszysz informację o wypadku na
    trasie.

  • 86. Data: 2013-08-13 09:40:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 08:19:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> [...]
    >
    > Zgadza się, wyjątki i jak praktyka wykazuje, dość dobrze radzą sobie
    > z czymś takim nawigacje z systemami live, czy TMC.

    Tablica informacyjna nie poinforowala, to myslisz ze ktos powiadomil
    "wladce TMC" ?
    Pozostaje liczyc na live.

    > CB przydaje się
    > czasem kierowcom ciężarówek (w różnych celach), ale to inna para
    > kaloszy.

    Nie tylko ciezarowek.

    J.

  • 87. Data: 2013-08-13 09:49:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 07:19:00 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):
> [...]
    > W 2012 było 40 065 wypadków. Jaki procent ich zablokuje drogą na kilka
    > godzin? A jak nie zablokuje całkowicie to zrobi wahadło które wytworzy

    Malo, sie nie spiesza, ale az na kilka godzin to trzeba miec pecha.

    > Zabitych 36 505. W tym przypadku droga zablokowana na bank na kilka
    > godzin.

    Gdzies pomylka o zero. 3650 ?
    Uwaga jak wyzej, ale to jednak 10 dziennie na caly kraj - trzeba miec
    pecha aby akurat trafic.

    > Do tego dodaj dziwne remonty, wahadła i kilometrowe korki zwłaszcza w
    > letnim sezonie.

    Czesciej sie trafiaja.

    > Jak to podsumujesz, to wyjdzie na to że wycieraczki w aucie mniej się
    > przydają niż CB.

    Ale tu znow navi on-line powinno byc lepsze niz CB.
    bardziej rzetelna informacja, wiekszy zasieg, automatyczne
    przeliczanie i omijanie ... o ile oczywiscie odpowiednio duzo osob
    bedzie uzywac.
    A przy popularnosci androida ma szanse sie rozwinac.

    J.

  • 88. Data: 2013-08-13 10:13:43
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-13 09:40, J.F. pisze:
> [...]
    ggest

    > Tablica informacyjna nie poinforowala, to myslisz ze ktos powiadomil

    Piszesz jak widzę tylko o Polsce.

    > Nie tylko ciezarowek.

    No, jak masz na myśli "antymiśka" to w zasadzie nie ma o czym
    deliberować, a o tym co się dzieje w mieście to już nie wspomnę.
    Jako pomoc w trasie to lepiej mieć nawigację i o dziwo radio :)
    Dawniej to się nawet trafiały zabawne opowieści, ale teraz :>

  • 89. Data: 2013-08-13 10:23:23
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-13 09:49, J.F. pisze:
    (...)
    > Ale tu znow navi on-line powinno byc lepsze niz CB.

    Oczywiście.

    > bardziej rzetelna informacja, wiekszy zasieg, automatyczne
    > przeliczanie i omijanie ... o ile oczywiscie odpowiednio duzo osob
    > bedzie uzywac.
    > A przy popularnosci androida ma szanse sie rozwinac.

    Na przykładzie NE mogę stwierdzić, że działa bardzo ładnie,
    a przelicza nawet nie na podstawie zgłoszeń, a informacji
    z traffic-a, co zdaje się być rozwiązaniem bardzo racjonalnym.
    Kiedyś narzekałeś, że NE nie reaguje na zmiany, tymczasem
    komunikaty o zmianie sytuacji na trasie i wyznaczenie nowej
    odbywa się wcale nierzadko. No, ale do tego potrzebne jest
    sprzężenie zwrotne, którego w wielu nawigacjach nie ma, bądź
    realizacja jest mocno utrudniona.

  • 90. Data: 2013-08-13 10:49:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 10:23:23 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> [...]
    > a przelicza nawet nie na podstawie zgłoszeń, a informacji
    > z traffic-a, co zdaje się być rozwiązaniem bardzo racjonalnym.

    Hm, traffic raczej dziala z opoznieniem i usrednianiem, a moze i z
    predykcja z dni poprzednich - imo - powinien uwzgledniac obie rzeczy.

    > Kiedyś narzekałeś, że NE nie reaguje na zmiany, tymczasem
    > komunikaty o zmianie sytuacji na trasie i wyznaczenie nowej
    > odbywa się wcale nierzadko.

    Hm, raczej narzekalem na zbyt wolna reakcje na zmiane trasy.
    Np widze ze ulica rozkopana, skrecam, zanim on mi przeliczy trase, to
    mijam to skrzyzowanie gdzie powinieniem skrecic.
    Ale przyznalem ze sie poprawilo.

    No i mam gdzies utrwalone jego pojecie o korkach we Wroclawiu - na
    niektorych ulicach rysunek sie przez dwa dni nie zmienial ... czyzby
    nikt nie jechal ?
    Od tego czasu zmienili serwer i metody, teraz nie zapamietam (pewnie
    sie da, ale za dlugo by siedziec). Moze im tez klientow przybylo.

    Jego pojecie o korkach to swoja droga chetnie bym kiedys zweryfikowal.

    > No, ale do tego potrzebne jest
    > sprzężenie zwrotne, którego w wielu nawigacjach nie ma, bądź
    > realizacja jest mocno utrudniona.

    A w Yanosiku jest mocno ulatwiona :-)

    O sprzezeniu to juz pisalem - powiedzmy ze gdzies jest korek, system
    go wykryje, skieruje wszystkich na inne drogi, wszyscy mu uwierza i
    pojada ... to jak sie system dowie ze korka juz nie ma ? :-)

    J.