eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    From: AK <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w
    Programista 9/2018
    Date: Tue, 8 Jan 2019 22:48:05 +0100
    <9...@g...com>
    <1...@g...com>
    <8...@g...com>
    <d...@g...com>
    <a...@g...com>
    <4...@g...com>
    <q11npe$1r4h$1@gioia.aioe.org>
    <d...@g...com>

    On 2019-01-08 17:21, Wojciech Muła wrote:
    > Jest to problem skrajnie niepraktyczny, w przeciwieństwie do MD5.
    > Fajnie, że można zabawkowe rzeczy napisać szybko, ale to tylko
    > zabawki. Rzeczywistość boleśnie pokazuje, że fajne języki są
    > fajne tylko na slajdach, nikt ich na poważnie nie stosuje.
    > Oczywiście nie można odmówić fajnym językom zalet. Można o nich
    > napisać pracę magisterską, a nawet dorobić się doktoratu, czy
    > pojawiać na konferencjach ze stosownie mądrymi odczytami i
    > ogólnie być ponad tą masą debili piszących w mainstreamowych
    > językach. Ale to wszystko tak naprawdę jest bez znaczenia.

    10 lat temu zrywaliscie boki jak nie gdze indziej niz tu "promowalem"
    Pythona. 10 lat temu wieli glowny Mufti C++ niejaki Sekator van Skijlen
    zarykiwal sie gdy "promowalem" tu .NET-a/C#.
    No ze pojade klasykiem: i kto mial racje ?
    A gdzie bylo C++ w tym czasie? Ano (do czasu C++14, choc to tez
    przegadany syf...) byl w d... gdy inne jezyki sie rozwijaly.

    > Nie, to jest wada Javy, bo nie można pogodzić starych typów z
    > nowymi z powodu maszyny wirtualnej, której z kolei nie można
    > zmienić "bo kompatybilność". Maszyna wirtualna została
    > zaprojektowana 25 lat temu i jest przestarzała od jakiś 20 lat.
    > Co nie wpływa na fakt, że Java nie zdechnie przez następne
    > 150 lat, tyle kodu w niej powstało.

    Wumyslane problemy.
    W zyciu mi sie nie zdarzylo miec problemy ze stosowaniem i wydajnoscia
    koekcji Integer vs int, czy Double vs double.
    Moze w czasach 16bit/1MB to tak ale dzis gdy RAM na 1000 x wiecej
    miejsca niz wtedy najwiekszy HDD ?

    > Słaba ta dyskusja, miałka niestety. Mnie, jako wieloletniego
    > krytyka C++[1] i jednocześnie praktyka nic tutaj nie przekonuje.

    Przeciez nikt tu nie bedzie przedyskutowywal calego raportu C++ :)
    Szkoda zycia na cus takiego.

    > [1] Na przykład:
    > http://0x80.pl/notesen/2019-01-07-cpp-read-file.html
    > http://0x80.pl/notesen/2018-04-28-be-careful-with-di
    r-iterator.html
    > http://0x80.pl/notesen/2018-03-16-awful-part-of-cpp.
    html
    > http://0x80.pl/notesen/2015-11-22-another-cpp-nasty-
    feature.html

    > Pochlebiasz mi, ale ja już jestem na tyle stary, że
    > zrozumiałem na czym polega inercja. Można napisać 1 gigabajt
    > tekstów o tym, że C++ jest badziewiem, ale co to niby
    > zmieni?

    Nic :) Po prostu C++ badziewne jest i tyle :)
    Trzeba umiec dazyc do "prawdy obektywnej" a nie opierac sie
    na wlasnych "uwazaniach"/fanatyzmie.

    > Badziewie zadziwiająco dobrze się trzyma i
    > zadziwiająco dużo kasy w niego idzie z różnych stron. Staje
    > się mniej badziewne nawet, o czym jednak trudno się
    > przekonać bez praktyki.

    Chinskie wyroby tez trzymaja sie dobrze, ale czy to znaczy ze
    sa "obiektywnie dobre" ?.

    > Szczęśliwie już jestem na tym etapie, że mało mnie interesują
    > języki programowania, to dość nudny kawałek IT.

    Baaardzo ciekawy :). Zwlaszac ich historia i ewolucja (czesciej
    degradacja niestety).

    > Naprawdę ciekawe są kompilatory, ale tylko ta cześć za frontendem. :)

    Zeby taki kompilator byl ciekawy, musi byc naprawde dobry jezyk.
    Jesli to jest cus w rodzaju C++ to jest to raczej malo ciekawa
    mordega. (Poza tym dla rzezbiarza niusne produkcji dluta sa/powinny byc
    raczej malo ekscytujace. Jak i dla wirtuoza skrzypiec nie sa
    najwazniejsze niuanse lutnicze ale mozliwosci brzmieniowe konkretnych
    skrzypiec. Co innego dla innego lutnika:) To fakt).

    AK