eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
  • Data: 2019-01-09 23:21:38
    Temat: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 09:08:24 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

    > Źle. Jeśli ograniczasz swoją perspektywę tylko do problemów, które można
    wytłumaczyć przez telefon, to sam sobie budujesz szklany sufit. Jednocześnie sam
    sobie zaprzeczasz, bo twierdziłeś tutaj, że bardziej od słów cenisz sobie
    hiper-precyzyjny zapis w postaci kodu. Dlaczego teraz przed tym uciekasz?

    Nie uciekam.
    Uważam, że sformułowanie problemu jest koślawe.
    Określenie "zaimplementuj algorytm MD5" jest pojęciowo wtórne w takim sensie, że to
    nie rozwiązuje żadnego problemu.
    MD5 samo już jest rozwiązaniem pewnego problemu: "chcemy mieć funkcję skrótu o takich
    a takich własnościach", albo "chcemy mieć program, który ma takie a takie własności
    matematyczne, i które można wydajnie zaimplementować na takiej a takiej klasie
    sprzętu".

    > Algorytm MD5 jest opisany np. tutaj:
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/MD5
    >
    > Jest tam sekcja Algorithm a pod nią Pseudocode.
    >
    > Istnieje spora szansa, że nie da się tego wyrazić prościej.
    > Pytanie teraz, jak to zaprogramować. I w czym.

    Moja odpowiedź jest taka, że ktoś już to zrobił. Jest implementacja, której możesz
    użyć, którą możesz sobie przetłumaczyć, itp.
    MD5 zostało zaprojektowane przez osobę o wysokim poziomie ekspertyzy w algorytmice.
    Podejrzewam, że 99% programistów nie wpadłoby na coś podobnego.
    Nie uważam, że to źle.
    I nie jestem przeciwny temu, żeby ludzie stawali się ekspertami.
    Jednak przypomnę, że tytuł tego wątku brzmi
    "Jaki język polecić początkującemu".