  • 1. Data: 2012-04-23 19:14:51
    Temat: Jaki koszt jazdy autem elektrycznym?
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    Gdzie mógłbym znaleźć następujące dane jakiegoś istniejącego samochodu
    elektrycznego:
    -pojemność akumulatorów:
    -średni lub maksymalny zasięg na naładowanych akumulatorach

    Drażni mnie podawane przez media zużycie paliwa nieuwzględniające
    równoległego zużycia prądu przez auta hybrydowe. Dlatego chciałbym sobie
    policzyć ile wart jest prąd zużywany przez takie samochody na pokonanie
    100 km.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 2. Data: 2012-04-23 19:19:55
    Temat: Odp: Jaki koszt jazdy autem elektrycznym?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Czeslawek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jn42ma$9aa$...@i...gazeta.pl...
    > Gdzie mógłbym znaleźć następujące dane jakiegoś istniejącego samochodu
    > elektrycznego:
    > -pojemność akumulatorów:
    > -średni lub maksymalny zasięg na naładowanych akumulatorach

    A cena akumulatorów Cię nie interesi?
    Bo na dłuższą metę to znaczący, o ile nie największy składnik tych kosztów.

  • 3. Data: 2012-04-23 19:22:31
    Temat: Re: Jaki koszt jazdy autem elektrycznym?
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-23 19:19, Cavallino pisze:
    > A cena akumulatorów Cię nie interesi?
    > Bo na dłuższą metę to znaczący, o ile nie największy składnik tych kosztów.
    To, że auta elektryczne pod względem eksploatacji są nieopłacalne to
    wiem. Chcę tylko policzyć realny koszt przejechania 100 km.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 4. Data: 2012-04-23 19:44:39
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-23 19:14, Czeslawek pisze:
> [...]
    > równoległego zużycia prądu przez auta hybrydowe. Dlatego chciałbym sobie
    > policzyć ile wart jest prąd zużywany przez takie samochody na pokonanie

    Dobra znalazłem potrzebne dane.
    - zużycie energii: 13,5 kWh/100km
    (http://www.into.pl/pojazdy-elektryczne/Mitsubishi_i
    -Miev/index.html)
    - cena energii: 0,6652 zł/kWh (mój najnowszy rachunek za prąd)
    sprawność akumulatorów: 70%
    (http://www.bezsamochodu.pl.tl/Superkondensator-jako
    -akumulator-energii-_-zastosowania.htm)
    - sprawność ładowarki akumulatorów: 95% (szacunkowa)

    Stąd mamy: (13,5*0,6652)/(0,7*0,95)=13,51 zł/100km - czyli jak na takie
    toczydełko całkiem nieźle bo to równoważnik 13,51/5,8=2,33 l ON.
    Jak dobrze pamiętam to seryjnemu Lupo i Smart udało się zejść ze średnim
    zużyciem ON lekko poniżej 3 l/100km.

    Podsumowując zyski na paliwie przy jeździe autem elektrycznym wynoszą
    zaledwie ok. 23%.

    Warto inwestować?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 5. Data: 2012-04-23 20:20:10
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 23.04.2012 19:22, Czeslawek pisze:
    > To, że auta elektryczne pod względem eksploatacji są nieopłacalne to
    > wiem. Chcę tylko policzyć realny koszt przejechania 100 km.

    ee czemu nieopłacalne.. Są opłacalne, ale nie przy założeniach jakie
    spełniają obecne samochody. Obecnie produkowane samochody nas
    rozpieściły swoimi parametrami. Jak by samochód był lżejszy(mniej
    bezpieczny), słabszy, wolniejszy, miał mniej bajerów to by się opłaciło..
    kiedyś liczyłem, że jak by wymieniać akumulatory co ~3 lata to i tak by
    się jeździło znacznie taniej niż na paliwie. Z tym że to zależy ile tych
    akumulatorów jest, jak jest mało, to jest mniejszy zasięg, jak jest
    dużo, to przejechanie 1km kosztuje więcej,

    A co do Twojego pytania..
    Gdzieś ktoś się chwalił że na przejechani 100km idzie mu prądu za zdaje
    się 2zł(koszt ładowania akumulatorów)! i to auto tylko elektryczne, a
    nie hybryda.

    więc choćbyś z każdych przejechanych 100km odkładał po 20zł na zakup
    nowych akumulatorów, to po przejechaniu 20.000km (przykładowo roczny
    przebieg) mamy odłożone 4000zł na nowe akumulatory. Po kilku latach się
    zbierze, a Ty jeździsz za 22zł/100km

    Niestety trzeba mieć jeszcze gotówkę na starcie na zakup/przerobienie
    samochodu. Kosztów bieżących nie liczę, bo przy silnikach spalinowych
    one też są i to wcale nie małe.

  • 6. Data: 2012-04-23 20:32:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Czeslawek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > Podsumowując zyski na paliwie przy jeździe autem elektrycznym wynoszą
    > zaledwie ok. 23%.

    A jak odejmiesz koszt amortyzacji samochodu i wymiany akumulatorów po kilku
    latach, to nie dość, że żadnego zysku nie ma, to jeszcze trzeba cholernie
    dużo dopłacać.
    Baku wymieniać nie trzeba, a auto konwencjonalne kosztuje 3-4 razy mniej.

  • 7. Data: 2012-04-23 20:33:27
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Podsumowując zyski na paliwie przy jeździe autem elektrycznym wynoszą
    > zaledwie ok. 23%.
    > Warto inwestować?
    Źle coś policzyłeś.
    Jak ktoś Ci już powiedział, a temat był poruszany w zeszłym tygodniu,
    największy koszt to zakup akumulatorów.
    Sam silnik elektryczny, zużyje tyle energii, o ile przesunie pojazd.
    czyli jak stoi, to nie zużywa 13 kW czy jak tam założyłeś. po mieście,
    zakładając maks 50km/h wystarczy połowa tej mocy. jak się będziesz kulał
    w korku, to też prawie nic nie zapłacisz.
    Pisałem o tym, ale powtórzę. z moich obserwacji, życia mojej rodziny,
    sąsiadów i znajomych, wynika że średnio do pracy mamy mniej niż 10km w
    jedną stronę. jeśli trzeba jechać do sklepu - raz na tydzień, to trasę
    tak się planuje że całość nie przekroczy 25km. jaki jest planowany
    zasięg auta elektrycznego? 120km!!! Po co? Bo usiłujemy budować limuzyny
    elektryczne zamiast dupowozy. Gdzie klima? ogrzewanie? radio i inne
    odbiorniki elektryczne?
    Żeby nie przedłużać: w hurcie, 1kilowatogodzina akumulatora to ok 100zł.
    pół godziny jazdy z maks mocą 7kW spokojnie wystarczy na 20km, i zużyje
    akumulatory za 300-500zł. na 4-6 lat! Jak chcesz zwiększyć zasięg, to
    koszt akumulatorów rośnie w tysiące złotych, rośnie masa pojazdu,
    więc.... zmniejsza się zasięg!

    Teraz sam sobie odpowiedz. czy liczysz koszty "limuzyny" na prąd, czy
    chcesz policzyć opłacalność przeróbki cinquecento na prąd - budując dupowóz?

    ToMasz

  • 8. Data: 2012-04-23 20:47:04
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > elektrycznego? 120km!!! Po co? Bo usiłujemy budować limuzyny elektryczne
    > zamiast dupowozy. Gdzie klima? ogrzewanie? radio i inne odbiorniki

    G*** prawda. Jak tos mieszka w miescie to mzoe faktycznie zasieg 25 km
    bedzie ok. Ja do pracy w dwie strony mam 50 km. Uwazam, ze rozsadny zasieg
    auta na prad to wlasnie okolo 80-100 km.

    Dysiek

  • 9. Data: 2012-04-23 21:02:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > To, że auta elektryczne pod względem eksploatacji są nieopłacalne to wiem.
    > Chcę tylko policzyć realny koszt przejechania 100 km.

    ale jeśli nie masz na mysli hybrydy typu plug-in (a tych jest mało) to
    realny koszt przejechania 100km = koszt spalonego paliwa

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618
    http://allegro.pl/show_item.php?item=2266077365

  • 10. Data: 2012-04-23 21:26:55
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    > ale jeśli nie masz na mysli hybrydy typu plug-in (a tych jest mało) to
    > realny koszt przejechania 100km = koszt spalonego paliwa

    proszę uzasadnij to stwierdzenie

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek