  • Data: 2018-02-12 19:29:00
    Temat: Re: Jaki prostownik?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.02.2018 o 23:27, Jacek pisze:
    > Zależy mi na prostocie, czyli żeby podłączyć prostownik i mieć od razu
    > cały komplet z miernikiem w jednym pudełku.

    > W starym stopiła się obudowa, a co w środku, to jeszcze nie wiem.
    > Stary prostownik dawał max 12A i miał prostą regulację prądu w zakresie
    > od zera do max (na triaku). Miał amperomierz. Nie miał automatyki, co
    > wymagało pilnowania, żeby akumulatora nie przeładować.
    nie. to znaczy... masz racje ze nie miał automatyki, ale była ona
    zbyteczna. prawdopodobnie miał transformator, mostek prostowniczy i koniec.

    my Tobie radzimy kupić dowolny (jak największy prąd) zasilacz koniecznie
    z ograniczeniem napięcia w okolicach 14v. możesz też kupić dowlony
    zasilacz laptopowy, ja wiem - 19 volt i step down -a który ustabilizuje
    napięcie na 14v. w ten sposób NIEMA MOŻLIWOŚCi przeładowania, bo warunki
    będą takie same jak w samochodzie podczas jazdy non stop. koniec
    jeśli wysokoprądowy zasilacz podłączysz do rozładowanego akumulatora, to
    dla niego będzie to tak, jakbyś mu zrobił zwarcie. na 99% zasilacz
    wyłączy się, chroniąc się przed uszkodzeniem. co więc? Wystarczy dużej
    mocy żarówka. jeśli będzie płynął prąd zwarciowy, żarówka "weźmie na
    siebie" prawie całą energię. jeśli prąd spadnie, żarówka przygaśnie -
    większość "energii" trafi do akumulatora. jeśli prąd będzie minimalny,
    99.99% trafi do akumulatora i koniec.
    raz w życiu sam to poskładasz - będziesz miał na wieki wieków i
    pokolenia. prostym amperomierzem będzie właśnie żarówka 100W. jak się
    zaświeci jasnym światłem - znaczy że albo akumulator umarł, albo
    zamieniłeś plus z minusem, albo jest zwarcie. jak sie zaświeci i zacznie
    przygasać - jest nadzieja. jak ledwo się będzie żarzyć - wszystko w
    porządku ładowanie trwa. jaśniej wytłumaczyć już nie potrafię.
    elektryków przepraszam za uproszczenia

    przemyśl to.

    ToMasz