-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5b46e3fc$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
<pi6uf7$9af$1@node1.news.atman.pl>
<5b4710a0$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
<5b4713be$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
<5b47800a$0$619$65785112@news.neostrada.pl>
<5b47be24$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
<5b4884ca$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
<5b48bf43$0$589$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sat, 14 Jul 2018 10:43:33 +0200
Message-ID: <19ndf9n743r38$.1hfffq8nl9kg2$.dlg@40tude.net>
Lines: 114
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1531557808 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 591 82.143.187.50:62844
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635734
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 13 Jul 2018 17:02:56 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2018-07-13 o 12:53, J.F. pisze:
> [...]
>>> Co ty pierdolisz? Napięcie znamionowe akumulatora to 12,6V po
>>> naładowaniu, bez obciążenia. On miał pomiar 13V przy OBCIĄŻENIU czyli
>>> coś tam jeszcze alternator dopychał.
>>
>> 12.6 to masz po naladowaniu, odlaczeniu i dluzszym czasie postoju.
>
> Tak i do tego się odnoszę.
>
>> Swiezo odlaczony od prostownika bedzie mial ponad 13V przez pare minut.
>
> Ty już używasz prostownika i mieszasz stany.
Jemu spadlo do 13V po wlaczeniu dmuchawy, wiec wczesniej bylo wiecej
:-)
>> Wiec jesli po wlaczeniu dmuchawy napiecie spada do 13.0V ... to ja bym
>> podejrzewal, ze juz troche pradu brakuje,
>> i moze nawet z akumulatora plynie.
>
> Nie. Z akumulatora nie płynie bo moment rozruchu wpierdolił mu już
> trochę energii i nie ma on 13V a 12,5 bo nie jest w pełni naładowany
Kolega mial rozladowany akumulator, naladowal prostownikiem -
zakladamy ze do pelna, potem mogl mu sie troche rozladowac na postoju,
podjechal do elektryka, wiec raczej podladowal, wlaczyl dmuchawe ...
i tu spadlo napiecie do 13.0V.
>> Jakby tak dluzej jechal ... to ciagle nie jest zle, akumulator bedzie
>> mial calkiem spory stopien naladowania i nie powinien odmowic pracy przy
>> nastepnym rozruchu.
>
> No jakieś 70%. Teraz wystarczy że będzie miał cykle:
> 16 godzin postoju "pod domem", odpalanie, jazda 20 min do pracy, 8 h
> postoju, odpalanie i jazda 20 min do domu. Po miesiącu już może nie odpalić.
Ano - jakby mialo byc stale 13.0V, to istotnie prad ladowania moze byc
maly i niewystarczajacy.
Ale jak sie akumulator troche rozladuje, to bedzie sobie bral wiekszy
prad. Pod warunkiem, ze alternator utrzyma te 13.0V, a skoro jest na
granicy wydajnosci, to niekoniecznie.
>> Zreszta to chyba napiecie przy obrotach jalowych, podgazuje lekko -
>> wzrosnie.
>
> Niekoniecznie. Regulator już przy obrotach 1000/min powinien być
> wysterowany ale MOC alternatora jeszcze nie jest pełna, tzn...podje
> napięcie 14V ale nie ma tyle prądu, z powodu małych obrotów. Jeśli
> wyłączymy wszystkie odbiorniki (światła, radio itp) to nawet na wolnych
> obrotach powinniśmy uzyskać napięcie 13,8V na akumulatorze i to jest w
> miarę poprawny stan.
A on z dmuchawa nie mial 13.8. Ale zapewne na jalowych obrotach.
>>> Srelka. Jak ma słabą "masę" lub jakieś wtyczki/sryczki to pod
>>> obciążeniem tak będzie bo jest spadek napięcia na tych gównach.
>>> Wystarczy nawet zaoksydowana wewnętrznie klema i napięcie będzie inne
>>> na klemie i na bolcu akumulatora (pod obciążeniem).
>>
>> Ale przy 13V obciazenia praktycznie nie ma.
>
> A dmuchawa? Przecież napisał :>
Obciazala alternator.
Przy 13V i naladowanym aku prad przez niego duzy nie plynie - wiec i
opor na klemie nie ma znaczenia :-)
>> Za to ... w starych samochodach regulator faktycznie sprawdza napiecie
>> na wyjsciu alternatora.
>> I to nie musi byc to samo, co w innych miejscach instalacji - tu sie
>> zgadzamy
>>
>> Wiec ... o ile do oceny samego regulatora, to moze i dobrze siegnac do
>> wyjscia alternatora, ale do oceny calosci - lepiej zmierzyc na
>> akumulatorze.
>> Co z tego, ze alternator daje 13.5V, jesli na akumulatorze jest 12.2 V ?
>>
>> Na szczescie tak sie rzadko dzieje, zazwyczaj okablowanie jest wlasciwe,
>> i roznica tych napiec niewielka.
>
> Ale właśnie chodzi o poprawny pomiar i postawienie prawidłowej diagnozy!
>
> To jest kluczem do usunięcia nieprawidłowości a nie kurwa szczelanie:
> Amoże regulator? Amoże wtyczka? Amoże kabel? Amoże klema.
> Od poprawnego pomiaru się zaczyna cała zabawa.
Zakladajac, ze ma jakiekolwiek nieprawidlowosci, bo na razie to mi nie
wyglada :-)
Po wlaczeniu paru odbiornikow, na jalowych obrotach, napiecie moze
spasc do 13.0V, bo po prostu alternator nie wyrabia, mimo, ze jest
calkiem sprawny.
No i tu ulamki V sie licza, nie wystarczy "ok 13V".
>>>> No i nie zawsze masz te koncowke alternatora dostepną, bo jakies
>>>> gniazdo jest ...
>>> No to se czeba zrobić końcówkę.
>>
>> Zeby to bylo takie proste ... tylko jeszcze po co, jesli na akumulatorze
>> jest np 13.3V, czyli w granicach prawidlowosci.
>
> Nobo kurwa właśnie ta wtyczka/gniazdo może być zjebana...Szerloku :>
wtyczka zjebana, a na aku dobre napiecie ? Dziwne :-)
Wtyczke to moze jeszcze na szrocie dostaniesz, ale gniazdo, zeby sobie
przejsciowke zrobic, to juz tylko razem z alternatorem kupic mozna :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.07.18 23:34 RoMan Mandziejewicz
- 17.07.18 00:05 LordBluzg(R)
- 17.07.18 00:07 LordBluzg(R)
- 17.07.18 00:40 Zenek Kapelinder
- 17.07.18 00:50 LordBluzg(R)
- 17.07.18 10:24 LordBluzg(R)
- 17.07.18 12:20 LordBluzg(R)
- 17.07.18 16:03 Zenek Kapelinder
- 17.07.18 16:55 LordBluzg(R)
- 17.07.18 19:23 Zenek Kapelinder
- 17.07.18 20:03 LordBluzg(R)
- 17.07.18 20:32 Zenek Kapelinder
- 17.07.18 22:44 Mateusz Bogusz
- 17.07.18 22:47 Mateusz Bogusz
- 17.07.18 23:30 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
Najnowsze wątki
- 2024-05-13 Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- 2024-05-13 Szczecin => Realtime (C) Software Developer <=
- 2024-05-13 ekran sie odspaja
- 2024-05-13 Wrocław => ERP Implementation Consultant <=
- 2024-05-13 Marki => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-13 Białystok => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-13 Warszawa => Senior Account Manager (on-site) <=
- 2024-05-13 Zielona Góra => Engineer R&D Energy Electronics <=
- 2024-05-13 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-05-13 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-13 Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- 2024-05-13 Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- 2024-05-13 Warszawa => Cybersecurity Consultant <=
- 2024-05-13 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=