  • Data: 2018-07-14 10:43:33
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 13 Jul 2018 17:02:56 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
    > W dniu 2018-07-13 o 12:53, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > Tak i do tego się odnoszę.

    > Ty już używasz prostownika i mieszasz stany.

    Jemu spadlo do 13V po wlaczeniu dmuchawy, wiec wczesniej bylo wiecej
    :-)

    > Nie. Z akumulatora nie płynie bo moment rozruchu wpierdolił mu już
    > trochę energii i nie ma on 13V a 12,5 bo nie jest w pełni naładowany

    Kolega mial rozladowany akumulator, naladowal prostownikiem -
    zakladamy ze do pelna, potem mogl mu sie troche rozladowac na postoju,
    podjechal do elektryka, wiec raczej podladowal, wlaczyl dmuchawe ...
    i tu spadlo napiecie do 13.0V.

    > No jakieś 70%. Teraz wystarczy że będzie miał cykle:
    > 16 godzin postoju "pod domem", odpalanie, jazda 20 min do pracy, 8 h
    > postoju, odpalanie i jazda 20 min do domu. Po miesiącu już może nie odpalić.

    Ano - jakby mialo byc stale 13.0V, to istotnie prad ladowania moze byc
    maly i niewystarczajacy.

    Ale jak sie akumulator troche rozladuje, to bedzie sobie bral wiekszy
    prad. Pod warunkiem, ze alternator utrzyma te 13.0V, a skoro jest na
    granicy wydajnosci, to niekoniecznie.

    > Niekoniecznie. Regulator już przy obrotach 1000/min powinien być
    > wysterowany ale MOC alternatora jeszcze nie jest pełna, tzn...podje
    > napięcie 14V ale nie ma tyle prądu, z powodu małych obrotów. Jeśli
    > wyłączymy wszystkie odbiorniki (światła, radio itp) to nawet na wolnych
    > obrotach powinniśmy uzyskać napięcie 13,8V na akumulatorze i to jest w
    > miarę poprawny stan.

    A on z dmuchawa nie mial 13.8. Ale zapewne na jalowych obrotach.

    > A dmuchawa? Przecież napisał :>

    Obciazala alternator.

    Przy 13V i naladowanym aku prad przez niego duzy nie plynie - wiec i
    opor na klemie nie ma znaczenia :-)

    > Ale właśnie chodzi o poprawny pomiar i postawienie prawidłowej diagnozy!
    >
    > To jest kluczem do usunięcia nieprawidłowości a nie kurwa szczelanie:
    > Amoże regulator? Amoże wtyczka? Amoże kabel? Amoże klema.
    > Od poprawnego pomiaru się zaczyna cała zabawa.

    Zakladajac, ze ma jakiekolwiek nieprawidlowosci, bo na razie to mi nie
    wyglada :-)

    Po wlaczeniu paru odbiornikow, na jalowych obrotach, napiecie moze
    spasc do 13.0V, bo po prostu alternator nie wyrabia, mimo, ze jest
    calkiem sprawny.

    No i tu ulamki V sie licza, nie wystarczy "ok 13V".

    > Nobo kurwa właśnie ta wtyczka/gniazdo może być zjebana...Szerloku :>

    wtyczka zjebana, a na aku dobre napiecie ? Dziwne :-)

    Wtyczke to moze jeszcze na szrocie dostaniesz, ale gniazdo, zeby sobie
    przejsciowke zrobic, to juz tylko razem z alternatorem kupic mozna :-)

    J.