eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie opony do Verso 2.2? › Re: Jakie opony do Verso 2.2?
  • Data: 2019-04-22 22:59:58
    Temat: Re: Jakie opony do Verso 2.2?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>>> Czy może wydaje Ci się, że Cx to jakieś czary i nie mają związku z
    >>>> gabarytami auta?
    >>>
    >>> Jakbyś doczytał do końca to byś zobaczył że napisałem o Cx, który
    >>> jest podobny w przypadku obu samochodĂłw.
    >>>
    >> cx = 0,295
    >> Ducato ma cx = 0,31
    >> Octavia ma 0,3
    >> To wszystkie te auta stawiaja taki sam opor powietrzu? ;-D
    >
    > Ducato ma 0.31 ? A wydawaloby sie, ze to cegle przypomina.
    > Ale patrzac jak niektore dostawczaki zap*, jestem sklonny uwierzyc.
    >
    > Jeszcze jest kwestia jak oni dokladnie ten opor licza - mierza
    > dokladna powierzchnie czolowa (trudne), czy wysokosc*szerokosc (bez
    > lusterek). Bo cos mi sie obilo, ze maja uproszczone metody.
    >
    cx to jedno i zalezy od kształtu, powodowanych zawirowac powietrza etc.
    ale zeby poznac opor - musisz to przemnozyc przez powierzchnie czołowa
    auta.

    cytat:
    Jak wiemy ze wzoru na opĂłr aerodynamiczny, opĂłr aerodynamiczny
    uzależniony jest od współczynnika oporu powietrza (Cx) przemnożonego
    przez powierzchnie czołową auta (symbol A).

    A zatem wskaźnik, który naprawdę mówi o tym jak trudno jest danemu autu
    przebijać się przez powietrze wynosi: Cx * A. Dlatego właśnie motocykle
    nie mają dużych problemów z pokonaniem oporów powietrza mimo kiepskiego,
    w porównaniu z samochodami, współczynnika oporu powietrza wynoszącego dla
    Suzuki Hayabusa Cx=0,56. Motory są szybsze nie dlatego, że są „bardziej
    opływowe”, ale dlatego, że są mniejsze.

    Reasumując, szczycenie się przez producentów aut niskim współczynnikiem
    oporu powietrza jest bez znaczenia w oderwaniu od powierzchni czołowej
    pojazdu. W rzeczywistości firmy motoryzacyjne powinny chełpić się jak
    najniższą wartością Cx * A. Dlaczego tego nie robią? Bo nie mają czym się
    chwalić. Samochody wychodzące na rynek są coraz większe, tak więc
    zwiększa się ich powierzchni czołowa. Uwzględniając ją w obliczeniach
    okazałoby się, że leciwa Honda Civic ma lepszą aerodynamikę niż najnowsze
    Subaru Impreza.

    http://www.technikajazdy.info/techniczne/wspolczynni
    k-oporu-powietrza/2/

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
    ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: