    Subject: Re: Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    <HFIwC.171362$s07.137175@fx08.ams1> <lTIwC.171363$s07.35669@fx08.ams1>
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Date: Tue, 3 Apr 2018 18:55:31 +0200

    > Jeszcze jedno możesz wcześniej spróbować.
    >
    > Odpalić bootloadera z karty na 2ndMa i z boot: wpisać Linux (czy co tam
    > masz w menu) root=/dev/hdXY <-- gdzie jest root czyli np.;
    >
    > boot: Linux root=/dev/hdc5
    >
    > Wtedy będziez wiedział z którego zabutuje i odpalisz jednocześnie tak jak ma
    > być docelowo. Potem poprawisz lilo.conf, odpalisz lilo i powinno się
    > udać.

    Tak, docelowo ma bootować się z secondary-master, ponieważ tam mam
    fabryczne gniazdo.
    Taka płyta:
    http://advdownload.advantech.com/productfile/Downloa
    dfile3/1-BD9PX/PCA-6751%20datasheet%20ed%202.pdf
    z takim gniazdem CF:
    http://www.yuyiplc.com/products/20664/image/ADVANTEC
    H%20HALF-SIZE%20VGA%2FLCD%20MMX%20CPU%20CARD%20PCA-6
    751_2.jpg

    BIOS jak najbardziej pozwala mi tam zainstalować dysk, bo w sumie co mu
    do tego. Bootuje tak jak mu ustawię (A,C,D,E, pełen wybór) . Niestety
    nawet wyłączenie kontrolera master i ustawienie dysków na NONE nie
    zmienia tego, że linux startuje jako hdc z tego gniazda.

    Ogólnie dysk działa tylko jako hda (niezależnie czy oryginalny talerzowy
    czy CF).
    Podpięcie pod hdb czy też hdc ubija system (HDD i CF nie ma różnicy,
    więc tu nie jest problem).
    Podpiąłem do zupełnie innej płyty - Asus P5QL Pro. Jedno gniazdo IDE
    więc ograniczony jestem do jednej taśmy i primary-master lub primary-slave.
    Dysk jako master - pięknie uruchamia się jako hda.
    Dysk jako slave, w logach widać hdb i ten sam problem. Kernel panic.
    Edycja lilo i fstab nic nie daje. Tak więc problem związany z czymś
    jeszcze. Nie mogę nic zrobić, zatrzymać bootowania, wydać komendy.
    Czy jest jakaś metoda aby przerwać bootowanie i spróbować zalogować się
    zanim nastąpi Kernel panic? Na razie nie udało mi się nic wymacać ani
    wyklikać.

    zawartość oryginalna LILO:
    "
    boot=/dev/hda
    map=/boot/map
    install=/boot/boot.b
    linear
    prompt
    timeout=50
    default=linux
    image=/boot/vmlinuz
    label=linux
    initrd=/boot/initrd-2.2.12-20.img
    read-only
    root=/dev/hda1
    "

    zmiana na hdc w tych dwóch miejscach nic nie daje.

    Podpięty do secondary-master, system ładuje się jako hdc, widać w logach:

    hdc: ADATA IPC17-001GF, ATA DISK drive
    Partition check:
    hdc: [PTBL] [123/255/63] hdc1 hdc2 hdc3 <hdc5>

    no ale za chwilę:
    kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k block-major-3, errno=2
    VFS: Cannot open root device 03:01
    Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:01

    I koniec, nic nie działa.
    Chyba kupię jednak jeszcze jedną przejściówkę IDE-CF i tak wepnę tego
    CF'a. Inaczej wygląda na to że się nie da. Nie mam aplikacji która tam
    jest aby instalować i konfigurować od zera. Bazuję na kopi.

    dzięki za chęci i pozdrawiam serdecznie

    --
    Irokez