  • Data: 2018-04-04 02:39:53
    Temat: Re: Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-04-03, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Tak, docelowo ma bootować się z secondary-master, ponieważ tam mam
    > fabryczne gniazdo.
    > Taka płyta:
    > http://advdownload.advantech.com/productfile/Downloa
    dfile3/1-BD9PX/PCA-6751%20datasheet%20ed%202.pdf
    > z takim gniazdem CF:
    > http://www.yuyiplc.com/products/20664/image/ADVANTEC
    H%20HALF-SIZE%20VGA%2FLCD%20MMX%20CPU%20CARD%20PCA-6
    751_2.jpg

    Ciekawe ustrojstwo. Nie znam sie nic na przemysłowych komputerach, ale
    ta szyna ISA to jaką funkcje tu pełni? To sie z czyms przez tę szynę
    komunikuje, z jakimś centralnym kompem, w którym siedzi?

    > Ogólnie dysk działa tylko jako hda (niezależnie czy oryginalny talerzowy
    > czy CF).
    > Podpięcie pod hdb czy też hdc ubija system (HDD i CF nie ma różnicy,
    > więc tu nie jest problem).

    Działa w sensie odpala się system jak powinien?

    > Podpiąłem do zupełnie innej płyty - Asus P5QL Pro. Jedno gniazdo IDE
    > więc ograniczony jestem do jednej taśmy i primary-master lub primary-slave.
    > Dysk jako master - pięknie uruchamia się jako hda.
    > Dysk jako slave, w logach widać hdb i ten sam problem. Kernel panic.
    > Edycja lilo i fstab nic nie daje. Tak więc problem związany z czymś

    Ale mówię Ci, że sama edycja tych plików nic nie da, bo fstab nie jest
    czytany w ogóle na etapie gdy jądro próbuje podpiąć root FS, a lilo.conf
    to tylko plik pomocniczy i trzeba wykonać /sbin/lilo (samo lilo zwykle
    wystarczy) aby te dane trafiły do bootloader'a.

    > jeszcze. Nie mogę nic zrobić, zatrzymać bootowania, wydać komendy.
    > Czy jest jakaś metoda aby przerwać bootowanie i spróbować zalogować się
    > zanim nastąpi Kernel panic? Na razie nie udało mi się nic wymacać ani
    > wyklikać.

    Bez podpietego root fs nic nie możesz zrobic bo wszystkie polecenia w
    tym definicje uzytkowników są na root fs.

    > zmiana na hdc w tych dwóch miejscach nic nie daje.

    a lilo odpaliłeś?

    > Podpięty do secondary-master, system ładuje się jako hdc, widać w logach:
    >
    > hdc: ADATA IPC17-001GF, ATA DISK drive
    > Partition check:
    > hdc: [PTBL] [123/255/63] hdc1 hdc2 hdc3 <hdc5>
    >
    > no ale za chwilę:
    > kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k block-major-3, errno=2
    > VFS: Cannot open root device 03:01
    > Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:01

    Trzeci dysk, pierwsza partycja, czy czwarty dysk druga partycja? Nie
    wiem jak to jest numerowane.

    --
    Marcin