  • 31. Data: 2010-05-23 09:20:53
    Temat: Re: Jako?ae przed?u?aczy domowego u?ytku
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:
    > W ka?dym razie zdecydowanie polecam normalne, porz?dne przed?u?acze np z
    > Castoramy.

    Kupiłem kiedyś. Podpinam. Nie ma napięcia na listwie. Uszkodzony
    przełącznik? Nie, przewody zacisnięte na srubach _razem_ z izolacja.
    Zwracam. Dostaje inny takiego samego typu. W środku to samo, tylko tym
    razem mocniej dokręcona śrubka przebila izolację "i coś tam stykało".

    Od tego czasu robie sam ...

  • 32. Data: 2010-05-23 10:57:32
    Temat: Re: Jakość przedłużaczy domowego użytku
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    DJ pisze:

    > Może najbezpieczniej robić samemu? Wtyczka, gniazdo/wielogniazdo, i
    > kabel w hurtowni elektrycznej na metry.

    Sprawdź jeszcze jak się ma rzeczywisty przekrój żyły do opisu na izolacji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 33. Data: 2010-05-23 11:09:13
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-23 12:57:32 +0200, PeJot <P...@o...pl> said:

    > Sprawdź jeszcze jak się ma rzeczywisty przekrój żyły do opisu na izolacji.

    Akurat jest to proste do zweryfikowania, kiedy masz w dłoni końcówkę
    przewodu. Nie kupuję via net.

    --
    DJ

  • 34. Data: 2010-05-23 11:40:17
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > i na koniec dla wszystkich - zagadka
    > dlaczego podłączając piecyk czy lampę o mocy np 500W przedłużacz się będzie
    > grzał ale działał a podłączając tv, dvd, PC itp ma duże szanse się zapalić?

    Jaja sobie robisz? :D... to akurat oczywiste :) cos fi itp :)... moc
    czynna nie musi mieć zbyt wiele wspólnego z płynącymi w kablu prądami, a
    to właśnie od wartości prądu zależy ciepło wydzielane na rezystancji
    przewodu :D.. co wygrałem?? Zestaw naprawczy do przedłużaczy?? :D...

    > jak nie jesteś majsterkowicz-elektryk to albo zamów u elektryka albo szukaj
    > kabli produkcji typu spółdzielnia niewidomych np typu
    > http://www.biersin.com.pl/ albo jakiegoś znanego producenta krajowego a nie
    > firmy która tylko handluje

    Dobra, a co mi daje powyższy link? Fakt, że mogę sobie kupić paczkę z 10
    przedłużaczami mnie nie urządza ;P... Przecież nie będę tego rozdawać
    ludziom jako prezenty ;P... Pytanie, czy i które sklepy to zaoferują...
    Ale tu nie ma co gadać - jeśli ktoś pójdzie do sklepu i zobaczy na półce
    przedłużacz za 20zł i za 7zł, kupi ten drugi... A jak nie zobaczy tego
    za 7zł, to pójdzie do marketu i tam kupi go za 5zł...
    Niestety, to brak odpowiednich regulacji i odpowiednich kontroli jest
    wszystkiemu winny! Tutaj na grupie spotykają się ludzie, którzy wiedzą o
    co chodzi i mają pewną świadomość zagrożenia. Przeciętny użytkownik nie
    wie o co chodzi. Liczy, że produkt kupowany w sklepie jest bezpieczny!!
    I dlatego nie widzi potrzeby dopłacania do czegoś, co "nie może się
    zepsuć"!! Jak się na czymś nie znam, to też kupię tańszy produkt... I
    tyle :). A ile to ma negatywnych aspektów? Pomijając groźne pożary, to
    są także pewne aspekty ekonomiczne. Kto z osób obecnych na grupie nie
    bałby się założyć firmę, które produkowała by takie buble? Każdy by się
    bał... bo producenta krajowego łatwiej dopaść... Więc mamy do wyboru -
    produkować przedłużacze 3x droższe, których nikt nie kupi, albo nie
    produkować. I to się nazywa wspieranie rodzimego przemysłu...

    Konop

  • 35. Data: 2010-05-23 11:59:40
    Od: Konop <k...@g...pl>

    BearBag pisze:
    > Ku przestrodze...

    Tak się zastanawiam - dałoby się opracować jakąś prostą i tanią, a
    zarazem wymierną (dającą liczbowe porównanie) metodę testowania tego
    typu przedłużaczy. Powiedzmy - mam w domu 5 przedłużaczy. Każdy innego
    producenta. Nie chcę ich niszczyć, ale chcę sobie na każdym oznaczyć
    jakiej jest jakości.
    Sprawa prosta - puścić prąd i zmierzyć napięcie :D... Jak to zrobić
    domowymi sposobami? Transformator, akumulator, zasilacz ze stabilizacją
    prądu? Chodzi o to, aby uniknąć błędów spowodowanych przez słaby styk z
    mierzonym przedłużaczem itp :)... taki luźny temat do dyskusji, na
    niedzielne popołudnie:D...

    Konop

  • 36. Data: 2010-05-23 14:57:17
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    producent posiada spora kolekcje certyfikatów
    http://www.jonex.pl/index.php?strona=82

  • 37. Data: 2010-05-23 20:59:55
    Od: Padre <P...@n...net>

    Tam są dosłownie 3 druciki jak
    > włoski. Masakra.
    > Niestety nic z tym nie zrobie bo przedłużacz ma z 3 lata i nawet nie
    > wiem skąd go mam.

    A jesteś pewny że kabla nikt w nim nie wymieniał? Może sama listwa
    pochodzi z Jonexu?

  • 38. Data: 2010-05-24 08:34:30
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-23 22:59:55 +0200, Padre <P...@n...net> said:

    > Tam są dosłownie 3 druciki jak
    >
    > A jesteś pewny że kabla nikt w nim nie wymieniał? Może sama listwa
    > pochodzi z Jonexu?

    Niech zgadnę - podobnie jak Ty...
    Listwa pewnie zanitowana, a w wtyczka zalewana... Musiałoby to być
    factory-refurbished ;)

    --
    DJ

  • 39. Data: 2010-05-24 10:10:24
    Od: "henry1" <henry1(spam)@icpnet.pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Tylko że na feralnym kablu napisane jest 3x1mm a porównałem sobie żyły
    tego kabla z innym który mam w domu (opisany 0.75mm) i powiem że ten
    pierwszy jest na oko z 4 razy cieńszy od tego 0.75mm. Po prostu
    producent kabla oszukuje w żywe oczy. Tam są dosłownie 3 druciki jak
    włoski. Masakra.
    Niestety nic z tym nie zrobie bo przedłużacz ma z 3 lata i nawet nie
    wiem skąd go mam.

    Bo Chińczyki używają miedzi nadprzewodzącej .
    A w instrukcji obsługi zapomnieli dopisac :
    W czasie pracy przedłużacza zamrozic go do temperatury
    zera bezwzględnego.
    :-)))

    Pzdr

  • 40. Data: 2010-05-24 10:18:11
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prądu? Chodzi o to, aby uniknąć błędów spowodowanych przez słaby styk z
    > mierzonym przedłużaczem itp :)... taki luźny temat do dyskusji, na

    1) Metoda czterozaciskowa
    2) Ktoś powyżej chce sprzedać zasilacz 5V 200A