  • 81. Data: 2013-12-04 22:24:42
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-12-04 21:45, J.F pisze:

    >Litości - nowe zakupy to nie standard na uczelniach. Standardem to
    >mogła być Odra.

    Odra byla jedna, a pecetow wiele :-P

    Rozmawiamy o cenie komputerow, a wiec o zakupach z roku 1990, a nie o
    stanie posiadania.

    Zreszta te pecety namnozyly sie lawinowo, i znacznie wiecej pamietam
    AT niz XT.

    >Aha, czyli nie z kosmosu... Ciekawe czemu się tak powszechnie nie
    >pojawiały.

    Wczesniej to mogly byc z kosmosu. Wiadomo - poleciec na Tajwan, kupic
    jeden, sprzedac, zarobic na dwa. I bilety.
    Posrednicy panstwowi dorzuca swoje, ale co tam - drukarnia wydrukuje
    pieniadze bez problemu.

    W 1990 bylo juz "normalnie". Tylko zarobki niskie. Ale juz nie po
    20$/miesiac.

    ^^^>
    ^^^^^^^^
    >Widzisz różnicę?

    Nie widze. EGA to g* bylo :-)

    >Daruj, ale to było 24 lata temu.

    Nawet jakbys podal, to przeciez bym nie pamietal.
    Chcialem tylko uzmyslowic ze przy takich zmianach nie ma co mowic o
    "sensownosci".

    J.

  • 82. Data: 2013-12-04 22:42:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 22:15:53 +0100, J.F napisał(a):

    > Chyba ze przerzuca to na blacharzy - i wtedy moze byc stara panda ...
    > ale przeciez skoro sie nalezy, to wypozyczysz sobie fajne nowe auto za
    > 200zl za dobe, a nie za 20 :-)

    Coś sądzę że to i tak przybierze formę ryczałtu...
    Zwłaszcza że będzie duża grupa klientów którzy będą woleli dostać 100zł do
    ręki, niż wypożyczony samochód za 200zł

  • 83. Data: 2013-12-04 22:54:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Tylko tyle, ze wtedy kupowałem za 4200 bo za 400zł sie nie dało.

    Tak jasne, komputery z demobilu spadły z nieba w ostatnim roku.

    > Bzdura.
    > Na laptopie za 1200 jestes w stanie wykonac praktycznie wszystkie
    > standardowe czynnosci przeiwidzane dla PC.

    10 lat temu na blaszaku za połowę, a nawet 1/4 twojej kwoty też mogłeś.
    A że najnowsze gry nie chodziły?
    Trudno, dzisiaj t

    > Poddaje sie.
    > To moze podyskutuj ze sobą?

    Nie mam o czym, bo nie gadam bez sensu porównując ceny wypasionych kompów
    sprzed paru lat, z obecnym komputerowym złomem.

    > Ja nie mam potrzeby cię przebijania.
    > pokazuje ci konkretne argumenty a ty piszesz "pamietam lepiej".

    Bo pamiętam za ile kupowałem komputery, to Ty twierdzisz że lepiej wiesz iż
    to nie jest możliwe.
    Ja nie neguję, że były komputery za wielokrotność tej kwoty, to Ty negujesz
    że były i za 1000 zł.

    > Tak sie nie da dyskutować.

    Oczywiście że nie, dopóki będziesz bredził nie ma to sensu.

    > Ja pisze o komputerach ktore mozna uzytecznie wykorzystac.
    > Dzis mozesz kupic uzywany za 260, wtedy mogłes tylko nowy za 4200.

    I nadal bredzisz.
    Można było i za 1000, można było za 2000, można było za 4000.
    Demobil znalazłby się i grubo poniżej 1000.

    > Dodając do tego inflacje rzeczywiscie masz racje, wychodzi, ze ceny sie
    > nie
    > zmieniły...

    > Podobno masz dobra pamięć.
    > To moze konkretniej troche?

    A co jest niekonkretnego w tej wypowiedzi?
    Że nie wiesz co to było?
    To sobie googla zatrudnij do pomocy.

    > Nowiutkie, wypasione absolutnie nic.

    I takież skany zobaczysz.

    > Brawo.
    > Polecam bardzo dokładnie przeczytać zestawienie jakie stworzyłes powyżej.

    Ja pamiętam, Ty nie, więc ja kłopotów z pamięcią nie mam, Ty masz.
    Czego tu znowu nie rozumiesz?

    > ROTFL
    > w 97 roku jaki miałes wybór?
    > AMD k6 albo pentium do wyboru 166mmx albo 200mmx

    Niechby nawet.
    I żadne z nich nie kosztował 4200, tylko ułamek tej kwoty.

    > Juz ci ktos pisał o tym, ze do pewnego czasu komputer kosztował srednio
    > 1000$.

    A ktoś mówi że nie?
    Tyle że nic nie mówiłem o tym, co i ile kosztowało średnio.
    Mówię o tym co kupowałem i stąd wiem że istniało.
    Nie będę debilem stojącym przed żyrafą i powtarzającym, że takie zwierzęta
    nie istnieją.

  • 84. Data: 2013-12-04 22:55:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > To tak dla celowości dyskusji moze podpowiesz, jaki jest sens porównywania
    > cen nominalnych?

    Większy niż odpowiedzi na wypowiedź o cenach nominalnych, z próbą dyskusji
    na niezadany temat o cenach realnych.

  • 85. Data: 2013-12-04 22:56:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 04 Dec 2013 22:54:54 +0100 osobnik zwany Cavallino
    napisał:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Tak jasne, komputery z demobilu spadły z nieba w ostatnim roku.

    a to my rozmawiamy o złomie czy komputerach?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 86. Data: 2013-12-04 22:57:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w
    > wiadomości

    > Tylko ze w 90 to juz standardem bylo AT, dobrze uturbione i z twardym
    > dyskiem.

    Zależy gdzie.
    Dla komercyjnych zastosowań pewnie tak, dla maturzysty niekoniecznie.
    Zresztą AT kupowałem ZTCP z pół roku, rok później, czas galopował i kompy
    też.

    > W Polsce, przynajmniej na uczelniach, bo na swiecie to juz powoli kupowali
    > 386.
    >
    > Jak jeszcze z kolorowym monitorem i VGA, to cena rosla.

    Wtedy to raczej EGA.

  • 87. Data: 2013-12-04 23:00:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale RoMan ma racje - w 1990 kurs dolara NBP byl staly - 9500 zl. Wiec 10
    > mln jak nabardziej tak. Na obecne 1000 zl - moze tu ci sie pomylilo ?

    Zdecydowanie tak., przecież od początku piszę o 1000 zł.
    Czyli Roman zaprzeczył potwierdzając? ;-)
    LOL !!!!

  • 88. Data: 2013-12-04 23:46:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 22:57:24 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Zależy gdzie.
    > Dla komercyjnych zastosowań pewnie tak, dla maturzysty niekoniecznie.

    Dla maturzysty to nie bylo wcale :-(
    No dobra, prawie wcale.

    > Zresztą AT kupowałem ZTCP z pół roku, rok później, czas galopował i kompy
    > też.

    Zarobki galopowaly.
    IBM PC (jeszcze nie XT) to przypominam wyrob z 1981.
    XT (mial twardy dysk) pojawil sie w 83, AT w 84.

    No ale one nawet na zachodzie byly drogie i wcale nie dla maturzystow.

    > Wtedy to raczej EGA.

    Juz VGA. Oczywiscie nie w sprzecie za "milion".

    Przypominam ze to pomysl z 87 - standard w PS/2.

    J.

  • 89. Data: 2013-12-04 23:49:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Bzdura - handlowałem w tym czasie komputerami.

    > A ta podstawa to byla obudowa z zasilaczem ?

    To by było bliżej ale tez by nie starczyło.

    > Bo ja o roku 1990 wolalbym nie dyskutowac - okres pamietam jako czas
    > wielkich przemian, ceny sie co tydzien zmienialy.

    W drugiej połowie 1989 i pierwszej 1990 roku.

    > Ale RoMan ma racje - w 1990 kurs dolara NBP byl staly - 9500 zl. Wiec
    > 10 mln jak nabardziej tak. Na obecne 1000 zl - moze tu ci sie pomylilo
    > ?
    > No chyba ze to byl rok 1989 ... kurs wedle NBP
    > 02.01.1989 502,79
    > 30.10.1989 2400,00
    > 04.12.1989 4200,00
    > 27.12.1989 6500,00
    > wiec nie wykluczam ze pare miesiecy wczesniej mogles kupic za
    > "milion".

    Ale 1989 rok to była jazda bez trzymanki.

    > srednia placa w 1989 - 206 tys.

    Pod koniec raczej.

    > w 1990 prawie dokladnie 1 mln. A nas niestety jeszcze dlugo nie bylo
    > stac na komputery ... a wiec za milion w 1990 to mozna bylo co
    > najwyzej jakis straszny demobil kupic.

    Spectrum można było kupić ;)

    OK. Poświęciłem się i wygrzebałem pierwszy numer Entera z 1990 roku.
    Reklama Apeximu - strona 21:
    XT-MONO 8 mln 500 tysięcy
    XT-COLOR (EGA) 11 mln 200 tysięcy
    AT-MONO 9 mln 950 tysięcy
    AT-COLOR 12 mln 400 tysięcy
    AT-386-25 21 mln 950 tysięcy
    itd. aź do 386-33 z VGA za 31 mln 850 tysięcy

    U Wilczka była taniej ale odpowiednik AT-MONO za 9,8 mln szł.

    Koniec 1990 roku był czasem, gdy XT kupowali już tylko desperaci. Ja
    wtedy pracowałem na 386DX-20 kręconym na 25MHz.

    Dziwne - rok później w Enterze nie ma żadnej reklamy z cenami - to się
    chyba przeniosło już całkiem do PCQ.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 90. Data: 2013-12-04 23:52:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Chyba AT

    > Tylko ze w 90 to juz standardem bylo AT, dobrze uturbione i z
    > twardym dyskiem. W Polsce, przynajmniej na uczelniach, bo na swiecie
    > to juz powoli kupowali 386.

    W Polsce też.

    > Jak jeszcze z kolorowym monitorem i VGA, to cena rosla.

    W 1991 roku SVGA :)

    --
    Best regards,
    RoMan