-
Data: 2014-04-24 08:04:48
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-04-24 06:46, twistedme pisze:
> http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
>
>
> Co sądzicie?
"Te motocykle są w stanie przekroczyć prędkość stu kilometrów na
godzinę. Dla niedoświadczonego motocyklisty, który uderzy w słup,
drzewo, w inny pojazd przy tej prędkości, najczęściej kończy się śmiercią"
Posiadam PJ kat. A na motocykl i jako "doświadczony" motocyklista nie
przypominam sobie, aby ktokolwiek na kursie PJ uczył mnie bezpiecznego
uderzania w słup, drzewo lub inny pojazd przy prędkości ponad stu
kilometrów na godzinę. Nawet nie przypominam sobie, aby ktoś mnie uczył
takiego uderzania przy mniejszej prędkości.
Ostatnio jeździłem na motocyklu "ho, ho ho, a może i dłuży". Uważam, że
osoba, która wsiada na motocykl po dłuższej przerwie i tak musi na nowo
się oswajać z motocyklem, a problem "motocyklowych piratów drogowych"
nie polega na tym, że nie potrafią manualnie zapanować nad pojazdem,
lecz na jeździe zbyt brawurowej, kiedy takiemu wydaje się, że już sobie
świetnie radzi i na zbyt małej świadomości skutków takiej brawurowej jazdy.
Większość osób, które ubiegają się o PJ kat. A miało wcześniej kontakt z
motocyklem czy też z motorowerem. Nierzadko osoby te jeździły już
wcześniej także i na cięższych maszynach.
W szkółkach i na egzaminie taki delikwent wsiada na "popierdółkę", a nie
motocykl. Nie ma okazji mieć styczności wcześniej z prawdziwymi,
ciężkimi motocyklami. Posiadając już PJ kat. A i wsiadając na ciężki
motocykl i tak musi się z nim dopiero oswajać.
Dlatego też jestem za całkowitym zlikwidowaniem kategorii A.
Natomiast uważam, że na kursach PJ brakuje uświadomienia skutków
wypadków. Dlatego powinno się wprowadzić prelekcje, na które będą
zapraszane osoby z ratownictwa medycznego, które opowiedzą o wypadkach,
a całość powinna być podparta autentycznymi zdjęciami lub filmami z
akcji ratowniczych lub działań prokuratorskich.
Powinna także być prelekcja z prawnikiem, który podpierając się
autentycznymi wyrokami, przedstawi konsekwencje jakie muszą ponieść
sprawcy wypadków.
Może i drastyczne, ale mocno zapada w pamięci i wywiera mocny wpływ. Być
może niektóre osoby, które to obejrzą w ogóle będą się bały prowadzić
jakikolwiek pojazd. No cóż? Lepiej wcześniej niż za późno.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.04.14 08:42 Chris
- 24.04.14 09:00 RoMan Mandziejewicz
- 24.04.14 09:10 anacron
- 24.04.14 09:22 Chris
- 24.04.14 09:34 anacron
- 24.04.14 09:37 Czesław Wiśniak
- 24.04.14 10:15 Myjk
- 24.04.14 12:33 J.F
- 24.04.14 14:45 komar
- 24.04.14 14:51 Chris
- 24.04.14 16:35 Iglo
- 24.04.14 16:36 LEPEK
- 24.04.14 18:28 Cavallino
- 24.04.14 18:29 Cavallino
- 24.04.14 19:41 uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=