  • 71. Data: 2015-01-28 14:22:25
    Temat: Re: Kątomierz - jak to działą
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:maafdm$8ka$...@s...chmurka.net...

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
    news:54c8b6eb$0$6936$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup

    >Wprowadzanie układu odniesienia poruszającego się ruchem jednostajnym
    >często ułatwia obliczenia.

    Ale nie da opisać rzeczywistości bez nieinercjalnych układów odniesienia.

    >Tu w takim układzie (o prędkości zgodnej z prędkością samochodu) książka
    >pozostanie w spoczynku co nie pozwoli wysnuć wniosku o działaniu na nią
    >siły bezwładności.

    W układzie odniesienia poruszającym się zgodnie samochodem książka zacznie
    się przemieszczać. Masz problem z układami odniesienia.

    >Nie widzę sensu wprowadzania innego niż taki układu odniesienia. Moim
    >zdaniem układ odniesienia o niestałej prędkości utrudni analizę. Nie wiem
    >czy jest jakiś przypadek w którym by ułatwił.

    To trochę jak życzenie słabego ucznia. Pewnie, że utrudni, ale niestety nie
    bez tego się nie da.

  • 72. Data: 2015-01-28 16:23:03
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-01-27 o 14:21, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    51638).

    > Nie wiedziałem, że takie rzeczy to w ustawach, a nie w słowniku
    > ortograficznym :).

    > Dla mnie powinien być Volt i 5V, a nie wolt i 5V. Newton i 5N a nie
    > niuton i 5N.

    Wytłumaczenie jest bardzo proste. Jednostki, których nazwy pochodzą od
    czyjegoś nazwiska pisane są z wielkiej litery. Taka jest międzynarodowa
    konwencja.

    JK

  • 73. Data: 2015-01-28 17:58:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-28 16:23, JK wrote:
> [...]
    >>

    > Wytłumaczenie jest bardzo proste. Jednostki, których nazwy pochodzą
    > od czyjegoś nazwiska pisane są z wielkiej litery. Taka jest
    Twoje wytłumaczenie wcale nie jest proste. :-D Bo nie "piszemy
    jednostek" tylko "piszemy nazwy jednostek" lub "piszemy
    symbole/oznaczenia jednostek". W każdym razie nazwy jednostek w zawsze
    piszemy małą literą, natomiast symbole jednostek (czyli to co nasze
    rozporządzenie nazywa oznaczeniami jednostek) piszemy wielką bądź mała
    literą w zależności od tego czy pochodzą od nazwiska bądź nie (z
    wyjątkiem litra którego symbol można pisać małą bądź wielką literą aby
    nie mylił się z 1, tj. arabską jedynką). Wystarczy poczytać sobie papier
    wydany przez Bureau International des Poids et Mesures -
    http://www.bipm.org/utils/common/pdf/si_brochure_8_e
    n.pdf

  • 74. Data: 2015-01-28 18:42:27
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-01-28 o 17:58, JDX pisze:
> [...]

    > nie mylił się z 1, tj. arabską jedynką). Wystarczy poczytać sobie papier
    > wydany przez Bureau International des Poids et Mesures -

    :-P

    W każdym razie, dzięki za sprecyzowanie mojej wypowiedzi.

    JK

  • 75. Data: 2015-01-28 20:33:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > "Irokez"
    > Tak z ciekawości... ile to kosztuje? Setki czy tysiące zł?

    około 2k

    --
    Irokez

  • 76. Data: 2015-01-28 20:37:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-28 o 11:21, J.F. pisze:
    > Ktos zawsze taki stosowal, to dalej stosuje. A jak widac - firma od 10
    > lat klepie to samo :-)

    Widocznie oprócz na akcelerometry potrzeba jest i na inklinometry.
    A właśnie, jak się zachowa taki akcelerometr w pobliżu pola
    magnetycznego stałego/elektromagnesu?

    --
    Irokez

  • 77. Data: 2015-01-28 21:04:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości

    >Widocznie oprócz na akcelerometry potrzeba jest i na inklinometry.

    Nawet czesciej ... ale przeciez to to samo :-)

    http://www.profitechnik.pl/product/poziomica-alumini
    owa-elektroniczna-1-libella-stabila-typ-80-a.html

    Sadzac po cenie - Twojego czujnika tam nie ma :-)

    >A właśnie, jak się zachowa taki akcelerometr w pobliżu pola
    >magnetycznego stałego/elektromagnesu?

    taki krzemowy na stale pole jest chyba niewrazliwy.
    A na zmienne ... ten "twoj" tez przetwarza slabe sygnaly :-)

    J.

  • 78. Data: 2015-01-29 00:16:01
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2015 08:32:32 +0100, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "GLaF" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > To drugie rzecz jasna, najistotniejsza jest wiedza co naprawdę przyrząd
    > mierzy, a nie do pokazuje po przeliczeniach.

    To wcale nie jest oczywiste. Rzekłbym, że dla większości osób istotniejsze
    jest wskazanie i dokładność urządzenia, a nie zasada jego działania.

    > No a jeśli napiszesz, że mierzy siłę bezwładności "działającą" na określony
    > element czujnika, wtedy nie musisz robić wygibasów jak wyżej.

    Ale mogę sobie wyobrazić akcelerometr, który w ogóle, na żadnym etapie
    przetwarzania, nie mierzy siły. Nie wiem, czy takie produkują, ale to już
    inna kwestia. W każdym razie, teoretycznie, do pomiaru przyspieszenia (wraz
    z natężeniem pola grawitacyjnego, bo od tego się nie ucieknie) nie jest
    potrzebna żadna siła.

    > Bo w stacji
    > kosmicznej twoje założenie nieobracającej się Ziemi idzie na drzewo.

    Wręcz przeciwnie. W stacji nie ma żadnego znaczenia czy Ziemia się obraca,
    czy nie. Z punktu widzenia stacji - stacja cały czas spada swobodnie na
    Ziemię, a przy spadku swobodnym natężenie grawitacyjne i przyspieszenie się
    równoważą.

    --
    GLaF

  • 79. Data: 2015-01-29 00:25:46
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2015 11:11:17 +0100, J.F. napisał(a):

    > No, ja bym tam powiedzial ze suma.

    Zależy od przyjętych kierunków, nie sprawdzałem definicji, może i suma, to
    tu nie ma znaczenia.

    > Akcelerometr siłowy nie odrózni A
    > od G ...

    Żaden, który nie wychodzi ponad Ogólną Teorię Względności, nie odróżni A od
    G.

    --
    GLaF

  • 80. Data: 2015-01-29 07:23:52
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "GLaF" napisał w wiadomości grup
    net...

    > mierzy, a nie do pokazuje po przeliczeniach.

    >To wcale nie jest oczywiste. Rzekłbym, że dla większości osób istotniejsze
    >jest wskazanie i dokładność urządzenia, a nie zasada jego działania.

    Oczywiście, ze dla większości osób tak jest, ale prawdziwe tygrysy wiedza co
    ważne...

> [...]
    >z natężeniem pola grawitacyjnego, bo od tego się nie ucieknie) nie jest

    Piszesz tajemniczo, wiec nie ma jak się do tego odnieść.

    >Wręcz przeciwnie. W stacji nie ma żadnego znaczenia czy Ziemia się obraca,
    >czy nie.

    OMG Stacja się obraca na tyle szybciej niż Ziemia, ze efekty są dominujące.

    >Z punktu widzenia stacji - stacja cały czas spada swobodnie na
    >Ziemię, a przy spadku swobodnym natężenie grawitacyjne i przyspieszenie się
    >równoważą.

    Stacja nie spada, jest na orbicie. A konkretnie porusza się po geodezyjnej.