  • Data: 2017-03-24 08:35:59
    Temat: Re: Kiedy wymieniać olej?
    Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-23 o 12:00, WS pisze:

    > Tylko co to znaczy "zuzycie silnika"? Robia sie jakies przedmuchy, tarcie,
    opilki... Czesc tego leci w olej i prowadzi do jego przyspieszonej degradacji...
    > Akurat wyzsza temp. silnika (cieczy chlodzacej) jest przy staniu w korkach, niz na
    autostradzie.

    > http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.baztech-article-BGPK-1839-6954/c/httpwww_bg_utp_ed
    u_plartarchiwum20motoryzacji2007jakobiec.pdf

    > WS

    Oczywiście nie sprawdzałem tego laboratoryjnie. Ale kiedyś robiłem
    długie trasy na europejskich drogach, ostatnimi czasy to głównie takie
    sobie perkotanie silnikiem na trasie dom-zakupy w pobliskim miasteczku.
    Sprawdzanie oleju wtedy - po przejechaniu 15-20tys/km ewidentnie można
    było wyczuć że olej jest w charakterystyczny sposób zużyty, zapach,
    lepkość, kolor itd. Jazda moim poprzednim autem - wiekową Vectrą jak i
    najnowszymi nabytkami - i po kilku latach olej nawet nie zmienił/a za
    bardzo zabarwienia,.. oczywiście wszystkie przypadki bazują na mniej
    więcej podobnym przebiegu.

    Druga sprawa, sporty motorowe - tu praca siników bazuje na wysokich
    obrotach i dużych prędkościach. I tu wydaje się nie ma najmniejszych
    szans przejeździć kilkadziesiąt tys km bez wymiany.