  • 211. Data: 2018-06-04 22:37:24
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-04 o 16:53, Cavallino pisze:

    > Nie dość że niedouczony to jeszcze pyskaty - zamiast przeprosić za
    > podawanie nieprawdziwych informacji, to się jeszcze ciska.
    > PLONK

    Ciebie to wszyscy znają jako grupowego debila. To nawet nie można mówić
    o twoim niedouczeniu, bo ciebie nie da się nawet poduczyć, a pierdoły
    pociskasz.

    PINGPONG

  • 212. Data: 2018-06-05 07:59:04
    Temat: Re: Kierowca. Rowerzysta miał pierwszeństwo.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Ale był na chodniku, gdzie żadnego pierwszeństwa prawem kaduka nie ma.
    > Tak samo jak przejeżdżając w poprzek przez jezdnię.

    Rowerzysta miał pierwszeństwo, bo nadjeżdżał z prawej strony samochodu
    i zmierzał w stronę przejazdu dla rowerów.
    Nie ma znaczenia, że przejeżdżał przez chodnik, bo on zjeżdżał
    z drogi dla rowerów.
    Gdyby tam nie było przejazdu dla rowerów, to rowerzysta nie miał by
    pierwszeństwa, bo wtedy byłby włączającym się do ruchu.

    Zasada prawej strony :
    Art. 25 PoRD
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków
    ruchu poza skrzyżowaniem.

  • 213. Data: 2018-06-05 09:20:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Jun 2018 12:52:12 +0200, w <pf35kc$5tf$1@node1.news.atman.pl>, t-1
    <t...@t...pl> napisał(-a):

> [...]
    zbliza-sie-do-pasow-kierowca-musi-zwolnic.html

    > I rozumieć.
    > Zwolnić nie znaczy zatrzymać się.

    Czyli nie zrozumiałeś -- tam jest wyraźnie, że ma prawo się zatrzymać.
    Przekleić czy sam znajdziesz?

  • 214. Data: 2018-06-05 10:35:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Jun 2018 17:41:51 +0200, w <5b155dbf$0$606$65785112@news.neostrada.pl>,
    "neelix" <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Nie potrzeba sądu by wiedzieć, że trzeba zwolnić. Jest w ustawie. Jeśli sądy
    > w dalszym ciągu bawią się prawem zamiast egzekwować stosowanie się do
    > zapisów to należy zlikwidować takie sądy. Instruktorzy szerzą wieść gminną o
    > konieczności zatrzymania (bo nie zdasz egzaminu), egzaminatorzy za to karzą
    > a jakiś sąd falandyzuje prawo?

    Bzdury jakieś pociskasz.

    Spór był o to czy kierowca ma prawo zatrzymać się przed przejściem.
    Otóż sąd potwierdził, że ma prawo. I tym samym, że jest to zatrzymanie się
    wynikające z warunków drogowych.

    Oczywiście sporu by nie było, gdyby było to w sposób jednoznaczny zapisane w
    prawie drogowym.

  • 215. Data: 2018-06-05 10:36:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Jun 2018 17:52:07 +0200, w <5b156028$0$689$65785112@news.neostrada.pl>,
    "neelix" <a...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Sun, 3 Jun 2018 15:58:45 +0200, w
    > <5b13f416$0$617$65785112@news.neostrada.pl>,

    > Naprawdę idź lepiej na miesiączkę :)))
    > -------------------
    > Ty sprawdź czy czasem nie masz. Widzę, że jesteście na poziomie
    > rowerzysty/ów, któremu mówi się, że jazda po chodniku jest zabroniona, bo
    > chodnik jest dla pieszych, a on odpowiada, że nie zna takiego prawa i że jak
    > chodnik jest dostatecznie szeroki to on może. Po prostu jesteście laikami,
    > dyletantami, ignorantami. :-))) To, że jesteście to pół biedy. Gorzej jak
    > szerzycie swoje teorie, powtarzam: swoje innym.

    Podałem ci wyrok sądu.
    Możesz się do niego ustosunkować. Ale na razie pitolisz od rzeczy i nie na
    temat.

  • 216. Data: 2018-06-05 10:59:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

> [...]
    > kara w wysokości 1/2 wartości samochodu i nie mniej jak 20 tys. +
    > odebranie prawa jazdy na 5 lat.
    >
    > Za śmiertelne potrącenie na przejściu pieszego lub rowerzysty na
    > przejeździe - przepadek samochodu + kara w wysokości równowartości
    > samochodu i nie mniej jak 100 tys. + dożywotnie odebranie prawa
    > jazdy.
    >
    > Skończyłby się problem z debilami za kółkiem, którym się wydaje, że
    > są bogami lub twierdzącymi, że jak prowadzą auto to nie mają
    > obowiązku ustępować pierwszeństwa pieszym czy rowerzystom, bo nie

    Czy takie same propozycje masz względem innych uczestników ruchu?
    Przykładowo jeżeli pieszy wymusi pierwszenstwo to tez min 5k kary?

    Bosszzzz, skąd się tacy urwali :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 217. Data: 2018-06-05 10:59:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Rowerzyysta to przeważnei ciemna masa, debil. Zero znajomości nawet
    > podstawowych przepisów, zero instynktu samozachowawczego. Kto pozwolił
    > rowerzystom na wjazd na jezdnię!

    Przeczytałem i skojarzyła mi sie taka scena z Va Banque gdzie chłopaki
    planują rabunek banku i nagle jeden młody wyrywa sie ze wchodzimy w biały
    dzien, hałas, spluwy etc...

    I wtedy Witold Pyrkosz vel Dunczyk patrzy na niego wymownie i mowi do
    Kwinty (i to do ciebie, neelix): Kwinto, kto to jest...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 218. Data: 2018-06-05 14:59:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Poza tym nie chodziło mi o wjazd z parkingu, tylko o normalny skręt
    > w prawo. Rowerzystę masz po prawej z tyłu -- nie widać go w żadnym
    > lusterku (bo jesteś tylko lekko skręcony), a dostawczaki i
    > tirmani/autobusy to już mają zupełnie przekichane.

    Dokładnie, sa takie miejsca gdzie totalnie nic nie widac i nie da sie
    inaczej przejechac jak liczac na zdrowy rozsadek drugiej strony.
    Patrz np. Poznań, zjazd z mostu Górczyńskiego w strone Wrocławia i wjazd
    na BP/LIDL

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 219. Data: 2018-06-05 17:48:19
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-04 21:52, Liwiusz wrote:
> [...]
    zenstwo-dla-pieszych-Nareszcie.html

    > W sensie, że "skoro kierowca potrącił pieszego, to znaczy że pieszy
    > wszedł za wcześnie, to znaczy że winnym potrącenia jest zawsze pieszy"?
    > Paradne.

    Paradne czy nie - ale bezpieczne. A przecież o bezpieczeństwo chodzi,
    prawda?

    --
    mk4

  • 220. Data: 2018-06-05 18:22:19
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-06-2018 o 07:59, Malkoit pisze:

    > Rowerzysta miał pierwszeństwo, bo nadjeżdżał z prawej strony samochodu
    > i zmierzał w stronę przejazdu dla rowerów.
    > Nie ma znaczenia, że przejeżdżał przez chodnik, bo on zjeżdżał
    > z drogi dla rowerów.

    No to mówimy o innym przypadku.
    W tym pierwotnym z kolei RÓWNIEŻ widzę wtargnięcie.