eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKierownica › Re: Kierownica
  • X-Received: by 2002:a0d:dd42:: with SMTP id g63-v6mr430751ywe.2.1540049450505; Sat,
    20 Oct 2018 08:30:50 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a0d:dd42:: with SMTP id g63-v6mr430751ywe.2.1540049450505; Sat,
    20 Oct 2018 08:30:50 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.h
    ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!e5-v6no2448728qtr.0!news-out.google
    .com!o27-v6ni5888qtk.1!nntp.google.com!e5-v6no2448721qtr.0!postnews.google.com!
    glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 20 Oct 2018 08:30:50 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <180dbjtvpt9zn.1w4s2b8hb5m2i$.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=24.77.139.122;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 24.77.139.122
    References: <awp27v9i2mad$.tsvvepx43bef$.dlg@40tude.net>
    <pqfaj9$9v6$1@node1.news.atman.pl>
    <180dbjtvpt9zn.1w4s2b8hb5m2i$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Kierownica
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Sat, 20 Oct 2018 15:30:50 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3258
    X-Received-Body-CRC: 170665176
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641819
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu sobota, 20 października 2018 09:08:02 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
    > Dnia Sat, 20 Oct 2018 15:29:11 +0200, Jacek napisał(a):
    >
    > > W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
    > >> Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
    > >> na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
    > >> zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
    > >> raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
    > > Bardzo prosto sprawdzisz. Skręć koła do oporu w jedną stronę i odnotuj w
    > > jakiej pozycji jest kierownica, potem to samo w drugą stronę. Jeżeli
    > > skrajne położenia kierownicy są niesymetryczne, to znaczy, że ktoś
    > > założył ją nie na środku i trzeba przestawić. Jeżeli są symetryczne, to
    > > tak, jak piszesz - podregulujesz na drażkach.
    > > Jacek
    >
    > To jest dobra rada, jutro zabieram się do roboty. Zbieżność ustawiam sam
    > na calówkę (różnica ma wynosić ok. zera mm). Jak do tej pory była OK.
    >

    Geometrie z grubsza sprawdzisz krotkofalowo przez puszczenie kierownicy jadac na
    prostym odcinku. Jak auto jedzie prosto a kierownica jest krzywo to geometria jest w
    porzadku a kierownica zle ustawiona (regulacja na drazkach).

    Jak jedzie krzywo, sciaga to najpierw sprawdzasz opony i felgi, regulujesz geometrie
    i dopiero wtedy grzebiesz przy drazkach.

    Jak opony zuzywaja sie nierownomiernie to geometria jest zle ustawiona. I wtedy nawet
    jak auto jedzie prosto to po pewnym czasie sie zorientujesz ze nieco krzywo jest. Ale
    to nieco inna sprawa niz prostosc kierownicy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: