  • 71. Data: 2019-06-02 18:28:03
    Temat: Re: Kierunkowskazy na parkingu
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:XnsAA5BCB4028C6Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Lepiej bym tego nie ujał.
    > Tylko ze ty uwazasz ze rozum = prawo a ja mysle ze bardzo czesto jedno
    > nie oznacza drugiego.

    Rozum jest po to, by prawo zrozumieć i stosować się do tego prawa. Pretensje
    do ustawodawcy. Dopóki nie zmieni prawa masz się stosować.

    neelix

  • 72. Data: 2019-06-02 20:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Rozum jest po to, by prawo zrozumieć i stosować się do tego prawa.
    > Pretensje do ustawodawcy. Dopóki nie zmieni prawa masz się stosować.

    Moim zdaniem takie myslenie jest po prostu głupie.

    Przykładowo - stwierdziłes ze piszczałka przy wstecznym jest BACZNOSC
    regulaminowa SPOCZNIJ w autach powyzej 3,5 t a jest nieregulaminowa w
    autach ponizej.

    I teraz wytłumacz mi czym sie rozni w tym kontekscie np Iveco
    zarejestrowane do 3,5t od takiej samej wielkosci iveco ale juz powyzej
    3,5t?

    Albo po prostu - w tym czym przeszkadza ci piszczałka w aucie ciezarowym
    które ma zabudowana pake a zatem brak srodkowego lusterka ale jest
    zarejestrowane na do 3,5t?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 73. Data: 2019-06-02 21:26:09
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 02.06.2019 o 20:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Albo po prostu - w tym czym przeszkadza ci piszczałka w aucie ciezarowym
    > które ma zabudowana pake a zatem brak srodkowego lusterka ale jest

    to nie jemu przeszkadza. Może zadaj to pytanie ustawodawcy?
    Potwierdzam, jest taki przepis, nie chce mi się szukać źródła.
    Podobnie jest z gałką na kierownicy - nie wszystkie pojazdy mogą taką
    posiadać.

    --
    Czarek

  • 74. Data: 2019-06-02 23:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czarek c...@n...fm ...

> [...]
    > Potwierdzam, jest taki przepis, nie chce mi się szukać źródła.
    > Podobnie jest z gałką na kierownicy - nie wszystkie pojazdy mogą

    Alez ja nie twierdze ze nie ma.
    Ja sie tylko pytam czy slepe przestrzeganie głupiego przepisu jest madre
    czy głupie...?

    Gałka na kierownicy to jest inna inszosc - nie wiem jakie sa przepisy
    regulujace jej uzywanie, niemniej sam probowałem i w razie koniecznosci
    wykonania szybkiego manewru ona po prostu przeszkadza wiec jej uzywanie
    powinno być dosc mocno ograniczone. Szybko zdemontowałem.
    Przychodza mi do głowy wyjatki typu:
    - osoba niepełnosprawna
    - pojazdy typu wozek widłowy etc.
    A jak jest w przepisach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 75. Data: 2019-06-03 00:29:57
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 02.06.2019 o 23:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Czarek c...@n...fm ...

    > Alez ja nie twierdze ze nie ma.
    > Ja sie tylko pytam czy slepe przestrzeganie głupiego przepisu jest madre
    > czy głupie...?

    Tylko czy zgodne z prawem jest wybieranie, które przepisy chcesz uznawać
    a które nie? Ograniczenia prędkości też respektujesz losowo czy co
    drugie a może co trzecie? Tak to już jest stworzone, że jeśli dany
    przepis Ciebie obowiązuje to musisz go respektować.

> [...]
    > wykonania szybkiego manewru ona po prostu przeszkadza wiec jej uzywanie
    > powinno być dosc mocno ograniczone. Szybko zdemontowałem.

    Na początku lat 90 ubiegłego wieku miałem możliwość przez pewien czas
    poruszania się maluchem, który z fabryki wyjechał jako wersja dla
    inwalidy. Dodatkowy element wyposażenia (dźwignia ręczna
    gaz/hamulec/sprzęgło) została zdemontowana w serwisie ale została gałka
    na kierownicy i jeździło mi się z tym nawet wygodnie, jednak nie było
    możliwe standardowe szybkie, płynne przekładanie dłoni na kierownicy a
    trzeba było się przyzwyczaić do operowania samą gałką. Bardzo
    prawdopodobne, że sytuacji kryzysowej osoba nieprzyzwyczajona do takiego
    sposobu operowania kierownicą miałaby duże problemy z kontrolowaniem
    samochodu

    --
    Czarek

  • 76. Data: 2019-06-03 07:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czarek c...@n...fm ...

> [...]
    > czy co drugie a może co trzecie? Tak to już jest stworzone, że jeśli
    > dany przepis Ciebie obowiązuje to musisz go respektować.

    Ja nie mowie o zgodnosci z prawem tylko o zdrowym rozsadku.
    Tak, ograniczenia predkosci sa dla mnie raczej podpowiedzia niz twardym
    ograniczeniem przy czym raczej nigdy nie przekraczam bardziej niz plus 20
    a ogolnie nie jezdze szybko, raczej płynnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 77. Data: 2019-06-05 09:26:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    02 Jun 2019 21:59:43 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Ja sie tylko pytam czy slepe przestrzeganie głupiego przepisu jest madre
    > czy głupie...?

    Ale cofanie na awaryjnych jest głupie, a stosujesz :)

  • 78. Data: 2019-06-05 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Ale cofanie na awaryjnych jest głupie, a stosujesz :)

    Moim zdaniem to dodatkowy punkt sygnalizacyjny dla postronnych pieszych
    etc.
    Ale kazdy ma prawo miec swoje zdanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 79. Data: 2019-06-05 14:21:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    05 Jun 2019 10:59:54 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Moim zdaniem to dodatkowy punkt sygnalizacyjny dla postronnych pieszych
    > etc.

    Widzę awaryjne, tzn. że auto stoi. Też bym za takich przechodził :P

  • 80. Data: 2019-06-05 17:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Widzę awaryjne, tzn. że auto stoi. Też bym za takich przechodził :P

    Nic sie nie przejmuj, sa was tysiace...
    Auto cofa, do tego mruga wszystko, piszczałka piszczy a pieszy i tak
    probuje. Widocznie nie szanuje własnego zdrowia - coz ja poradze.
    Natomiast jezeli ty oceniasz to czy auto stoi czy jedzie (cofa) po tym
    jakie ma swiatła właczone to coz - moze wizyta u lekarza od oczu by
    pomogła? ;-DDDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."