  • 11. Data: 2011-01-18 11:51:04
    Temat: Re: Klawiatura USB - schemat
    Od: WoW <n...@m...ru>

    kk wrote:

    > Osobiscie przerobiłem kilka projektów na AtMega 8 z biblioteką v-usb.
    >
    > Teraz lepiej poszukać czegś co ma na pokładzie USB.

    A jeszcze mialbys na to czas?
    tu jest ciekawy projekt http://code.google.com/p/openkubus/

    napisz do mnie ...@...pl zamiast napisu cyfra uzyj rzymskie liczby.
    --
    +++

  • 12. Data: 2011-01-18 14:01:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WoW,

    > Kiedys na wykopie znalazlem fajna klawiature
    > http://klawiatura.wordpress.com/
    > ;)
    > Co tam sie ograniczac no nie?!

    Musiałbyś zobaczyć klawiaturę linotypu albo - jeszcze lepiej - systemu
    składu tekstu z połowy lat 80-tych ubiegłego wieku.

    Tylko co to ma wspólnego z tematem?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-01-18 17:48:00
    Od: Maciej Pliszka <p...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Musiałbyś zobaczyć klawiaturę linotypu albo - jeszcze lepiej - systemu
    > składu tekstu z połowy lat 80-tych ubiegłego wieku.

    Albo taka chińska
    http://www33.patrz.pl/u/f/47/27/27/472727.jpg

  • 14. Data: 2011-01-29 19:40:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz lepiej poszukać czegś co ma na pokładzie USB.
    > Np. VNC-2 FTDI - (16bit 2xUSB , 256k Flash, GPIO 3x8, brakuje tylko
    > A/C.) za 15 zł.

    No Atmel wypuścił ATMEGA32U2 i ATMEGA32U4, obsługują pełne USB, kosztują
    kilkanaście złotych (cena porównywalna do FT232 a możliwości jednak dużo
    większe)
    i do nabycia jest np. w Seguro.

  • 15. Data: 2011-01-30 10:21:26
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 29/01/2011 19:40, Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    >
    > No Atmel wypuścił ATMEGA32U2 i ATMEGA32U4, obsługują pełne USB, kosztują
    > kilkanaście złotych (cena porównywalna do FT232 a możliwości jednak dużo

    Ale FTDI wsadzasz na plytke, programujesz mu EEPROM ze stringiem "Moj
    Super Duper Port" i dziala. Z Atmega masz zabawe w Windowsowe drivery,
    wiec policz od ilu sztuk ta zabawa zaczyna sie oplacac (tak, wiem jako
    hobby mozna to i dla jednej sztuki zrobic).

    --
    Jerry1111

  • 16. Data: 2011-01-30 10:24:51
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 30.01.2011 11:21, Jerry1111 wrote:

> [...]
    > wiec policz od ilu sztuk ta zabawa zaczyna sie oplacac (tak, wiem jako
    > hobby mozna to i dla jednej sztuki zrobic).

    Jak robisz urządzenie pracujące w klasie HID, CDC, MSD itp. to używasz
    driverów wbudowanych w system.

  • 17. Data: 2011-01-30 12:30:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w
    wiadomości news:ii3e3b$omo$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wiec policz od ilu sztuk ta zabawa zaczyna sie oplacac (tak, wiem jako
    > hobby mozna to i dla jednej sztuki zrobic).

    No tak, tylko potrzebujesz FTDI232 (za kilkanaście złotych), eeprom
    szeregowy za kilkadziesiąt groszy i użyteczność tego masz i tak na poziomie
    RS-232. Natomiast tu masz za tą samą cenę pełny procesor z pełnym
    interfejsem USB2, który nie tylko obsłuży Ci port USB, ale może być całym
    urządzeniem, lub koprocesorem który obrobi cały syf (odbierze transmisję USB
    i ją przetworzy, monitorować będzie zasilanie i w razie potrzeby odpali
    przetwornicę zasilaną z baterii, zajmie się stosem TCP/IP (to raczej po
    dodaniu pamięci), a główny procek będzie mielił to co mielić ma.
    Podsumowując - na tym zrobisz bez problemu np. interface do obsługi
    zewnętrznego dysku, na FTDI232 zapomnij, a koszt jest praktycznie ten sam.

    Jak już pisał kolega, ATMEL daje sporo dokumentacji jak to obsłużyć po
    stronie PC.

    http://www.atmel.com/dyn/products/tools_docs.asp?cat
    egory_id=163&family_id=607&subfamily_id=760&tool_id=
    4441

  • 18. Data: 2011-01-30 12:37:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Ja bym jednak polecał STM32F103C6T6A albo coś w tej okolicy - cena lekko
    niższa niż atmela, zegar kilka razy większy, i prawie 7 razy więcej ramu.

    W dniu 30.01.2011 13:30, Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > szeregowy za kilkadziesiąt groszy i użyteczność tego masz i tak na
    > poziomie RS-232. Natomiast tu masz za tą samą cenę pełny procesor z
    USB 1.1, czyli USB 2.0 full speed. "Prawdziwe" USB 2.0, czyli high speed
    widziałem tylko w 8051 Cypressa.

    Michoo

  • 19. Data: 2011-01-30 13:45:34
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Ja bym jednak polecał STM32F103C6T6A albo coś w tej okolicy - cena lekko
    > niższa niż atmela, zegar kilka razy większy, i prawie 7 razy więcej ramu.

    Muszę przyznać, że bardzo przyjemny scalaczek jeśli chodzi o stosunek
    możliwości do ceny, a środowisko programistyczne dla kogoś kto nigdy nie
    miał do czynienia z ARM-ami jakie polecasz?

  • 20. Data: 2011-01-30 14:38:19
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 30.01.2011 14:45, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > możliwości do ceny, a środowisko programistyczne dla kogoś kto nigdy nie
    > miał do czynienia z ARM-ami jakie polecasz?

    Ja zaczynałem od VIMa ;)
    Eclipse jest dość rozbudowane łącznie z obsługą gdb. Na
    www.sparkfun.com/ jest opis konfiguracji.

    Jedna uwaga - ARM to wspólny rdzeń, a więc i kompilator, ale każdy
    procesor ma swoje startupy (inicjalizacja pll, io, etc) - coś czego w
    AVR nie było i co może napsuć krwi jak się trafi na taki z błędami. Jak
    już procesor ruszy to jest z górki.

    Michoo