-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolizja podczas zmiany pasa przed skrzyzowaniem
Date: Wed, 02 Jun 2010 10:24:17 +0200
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 27
Message-ID: <hu54gu$vgl$1@news.net.icm.edu.pl>
References: <hu4sdk$kfr$1@news.task.gda.pl> <hu4sh2$gpg$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 2001:6a0:4000:115:21d:92ff:fe52:f077
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1275467102 32277 2001:6a0:4000:115:21d:92ff:fe52:f077 (2
Jun 2010 08:25:02 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Jun 2010 08:25:02 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100317)
In-Reply-To: <hu4sh2$gpg$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2285538
[ ukryj nagłówki ]moje_przedmioty pisze:
>
> Żaden??
> Zmieniałeś pas ruchu więc masz obowiązek przepuścić wszystkich poruszających
> się pasem na który chcesz wjechać.
Nie "przepuścić wszystkich", tylko "ustąpić pierwszeństwa". Natomiast
nieustąpienie pierwszeństwa ma miejsce wtedy, gdy zmusza się kogoś
do gwałtownego hamowania lub do zwiększenia prędkości. Jeśli tamten
pojazd poruszał się powoli, to raczej nie było mowy o zmuszeniu
do gwałtownego hamowania - ale to tylko moje spekulacje.
Źródło:
Art. 2.
23) ustąpienie pierwszeństwa przez kierującego pojazdem lub pieszego -
powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić kierującego innym
pojazdem do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany
prędkości jazdy, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub
przyspieszenia kroku,
(z podkreśleniem na "istotnej").
Oczywiście wina a udowodnienie winy to dwie zupełnie osobne kwestie.
Pozdrawiam,
Artur
Następne wpisy z tego wątku
- 02.06.10 10:29 to
- 02.06.10 10:35 Gabriel'Varius
- 02.06.10 10:37 Tom01
- 02.06.10 10:34 Jarek Pudelko
- 02.06.10 10:42 to
- 02.06.10 11:49 Artur Czeczko
- 02.06.10 16:24 moje_przedmioty
- 02.06.10 23:47 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=