    From: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolizja podczas zmiany pasa przed skrzyzowaniem
    Date: Wed, 02 Jun 2010 10:24:17 +0200

    moje_przedmioty pisze:

    > Żaden??
    > Zmieniałeś pas ruchu więc masz obowiązek przepuścić wszystkich poruszających
    > się pasem na który chcesz wjechać.

    Nie "przepuścić wszystkich", tylko "ustąpić pierwszeństwa". Natomiast
    nieustąpienie pierwszeństwa ma miejsce wtedy, gdy zmusza się kogoś
    do gwałtownego hamowania lub do zwiększenia prędkości. Jeśli tamten
    pojazd poruszał się powoli, to raczej nie było mowy o zmuszeniu
    do gwałtownego hamowania - ale to tylko moje spekulacje.

    Źródło:

    Art. 2.
    23) ustąpienie pierwszeństwa przez kierującego pojazdem lub pieszego -
    powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić kierującego innym
    pojazdem do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany
    prędkości jazdy, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub
    przyspieszenia kroku,

    (z podkreśleniem na "istotnej").

    Oczywiście wina a udowodnienie winy to dwie zupełnie osobne kwestie.

    Pozdrawiam,
    Artur