eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKomu profil alu? › Re: Komu profil alu?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!85.12.16.68.M
    ISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl
    !feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx17.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Komu profil alu?
    References: <2...@g...com>
    <d...@4...net>
    <uMNzE.129683$LE7.56622@fx11.ams1>
    <1...@4...net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <ns7AE.117900$me4.56389@fx17.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 07 May 2019 04:03:31 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Tue, 07 May 2019 04:03:31 GMT
    X-Received-Bytes: 2828
    X-Received-Body-CRC: 999124895
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42573
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2019-05-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 06 May 2019 03:23:06 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    >> Mnie zastanawia jeszcze jedno, jak duże to mogły być różnice, bo przecież
    >> normalnie zakłada się pewien zakres. Nie mówię o specyfikacji dostarczanego
    >> materiału a bardziej końcowej funkcjonalności elementu gdzie ten materiał ma być
    >> uzyty.
    >>
    >> Raport (podsumowanie):
    >> https://www.nasa.gov/sites/default/files/atoms/files
    /oco_glory_public_summary_update_-_for_the_web_-_043
    02019.pdf
    >>
    >> Tam podają wartości minimalne co sugeruje, że było poniżej tych wartości.
    >
    > Ale pisza, ze sie nie urwalo, gdy powinno, wiec za mocne/za grube ?
    >
    >> Czyli pewnie konstrukcyjnie było to tak zaprojektowane, że coś innego miało pójśc
    >> w pioruny, a poszła szyna z tego aluminium.
    >
    > Chyba wlasnie ta szyna miala sie rozerwac.
    >
    > The T9 MIB determined that for both the T8 and T9 missions the
    > frangible joint on one of the forward side fairing rails did not
    > fracture at the top end of the fairing. As a result of the extra
    > weight since the fairing did not open, the Taurus rocket failed to
    > reach orbital velocity, resulting in a total loss of the OCO and Glory
    > missions.

    Ja kombinowałem na poczatku tak, że ten profil miał działać niejako
    kierunkując siły związane z eksplozją, że miał sie na przykład
    rozciągnąc (wybrzuszyć) cos tam łamiąc, w przeciwieństwie do sytuacji,
    gdzie np. rozrywa się gdzieś za szybko uwalniając gazy. O tyle miałoby
    to sens, że w takich konstrukcjach dązy sie do tego, aby kawałki po
    rozpadzie luzem nie latały. Ale faktem jest, że ten raport jest dziwny.
    Wymienia się własciwosci a nie podaje żadnego związku pomiedzy nimi a
    brakiem separacji. Czy z tcyh, bardzo, bardzo podstawowych właściwości
    tak klarownie wynika, że przy eksplozji (odkształceniu w bardzo krótkim
    czasie) materiał nie będzi wystarczająco kruchy? Może jest to oczywista
    rzecz dla metalurga?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: