  • 231. Data: 2020-02-07 22:26:43
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No i tu masz calkiem inna sprawe:
    > a) czy rysownik na przecietnej twarzy znajdzie taki szczegol, ktory
    > uwypuklony pozwoli celnikowi stwierdzic "tak, to ten"
    > b) do ilu ludzi bedzie pasowala taka karykatura, tzn pod katem - ile
    > paszportow musze ukrasc/ilu tyrystow zobaczyc, zeby wypatrzec swojego
    > sobowtora.

    a) jeśli dobry, to tak;
    b) tyle wiadomo, karykatura guglowa do mniejszej liczby, niż witkacowa
    (może nie zawsze do jednej).

    > A nie odcisk palca i zdjecie ?

    Zdjęcie nie, a odcisk palca dopiero od niedawna.

    > Z tym, ze metody pomiaru i porownania tego owalu sa chyba bardziej
    > metrologiczne.
    > A i tak - biorac pod uwage dokladnosc skanerow - ile tam naprawde
    > jest liczb, jaka tolerancja, i jaka statystyka sobowtorow ?

    Pewnie bliżej temu do witkacowskich standardów, niż do guglowych.

    > https://besty.pl/3412072

    Ja nie widzę różnicy. Ciekawe jak gugiel.

    --
    Jarek

  • 232. Data: 2020-02-07 22:28:23
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-02-07 o 11:17, Marek pisze:

    > ROTFL, myślałem że tylko jak takie zobaczenie robię.

    Coraz więcej osób tak robi bo nawet roku często nie wytrzymują
    więc zwrot kasy lub nowszy model zwykle się dostaje bo po roku
    nie ma już zwykle w sklepie takiej samej.

    --
    pzdr, j.r.

  • 233. Data: 2020-02-07 22:56:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-07 o 22:26 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Zdjęcie nie, a odcisk palca dopiero od niedawna.

    To te biometryczne paszporty nie miały być takie same dla całej EU? Mój
    na pewno zdjęcie posiada - wraz z nim dostałem kartkę z wypisem co tam
    w elektronice siedzi, a na owej kartce zdjęcie przystojnego pana,
    trochę danych osobowych oraz odciski dwóch palców. Paszport wyrabiałem
    10 lat temu.

    Mateusz

  • 234. Data: 2020-02-07 23:19:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > co tam w elektronice siedzi, a na owej kartce zdjęcie przystojnego
    > pana, trochę danych osobowych oraz odciski dwóch palców. Paszport

    Nie jest to aby sprawką tłumaczenia, czy też może różnej rozległości
    znaczenia słowa "zdjęcie"? Z tego co mi wiadomo, nie ma tam skanownego
    obrazka, lecz wektorowo, czy też jak kto woli kartezjańsko, opisane
    kształty. Paszport mam dwuletni, więc są tam też odciski palców.
    Poprzedni niczego takiego nie miał. Paluchy skanowali mi tylko
    w amerykańskiej ambasadzie. Konsul wgłębił się przy tym w papierzyska
    wspierające moją aplikację wizową, zaczął zrzędzić na skaner, po czym
    wdał się w pogawędkę dotyczącą związanych z nim technikaliów.

    --
    Jarek

  • 235. Data: 2020-02-08 00:22:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-07 o 23:19 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Nie jest to aby sprawką tłumaczenia, czy też może różnej rozległości
    > znaczenia słowa "zdjęcie"?

    Nie, to co widzę na świstku który otrzymałem wraz z paszportem, to
    zdecydowanie zeskanowane zdjęcie.
    Wygląda podobnie do tego: https://bit.ly/2w045xY

    > Z tego co mi wiadomo, nie ma tam skanownego obrazka, lecz wektorowo,
    > czy też jak kto woli kartezjańsko, opisane kształty.

    Wypis pokazuje zdjęcia, ale nie wykluczam, że wstawiono tam kopię
    zdjęcia w ramach symboliki "mamy twoją twarz" - coby nie wdawać się z
    pospólstwem w szczegóły implementacji. No i zdjęcie każdy zrozumie, a
    matematyczną listę krzyw Beziera już niekoniecznie.

    Mateusz

  • 236. Data: 2020-02-08 00:32:55
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Atlantis <m...@w...pl>
    w artykule <news:5e3d43fd$0$17363$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

> [...]

    Informacja publiczna dotyczy dokumentów urzędowych.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Informacja_publiczna
    To coś zupełnie innego niż wygaśnięcie majątkowych praw autorskich i
    pokrewnych do utworu czy artystycznego wykonania (jego przejście do domeny
    publicznej).

    > O ile mnie pamięć nie myli, dzieło przechodzi do domeny publicznej po
    > upływie siedemdziesięciu lat. Od śmierci autora...

    Nie dotyczy utworów audiowizualnych. Te mają ochronę przez 50 lat od
    chwili utrwalenia zapisu (choć były zamiary wydłużenia do 70 lat).
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawa_pokrewne

    W przypadku rekonstrukcji cyfrowej pierwotny utwór może być już w domenie
    publicznej, ale chronione są prawa pokrewne twórców rekonstrukcji. Utwór
    zrekonstruowany jest traktowany jako opracowanie, czyli utwór zależny
    (podobnie jak np. przekład książki).

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 237. Data: 2020-02-08 09:00:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Feb 2020 08:59:59 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Pierdzielisz Atlantis. W telewizji naziemnej jest 1080i. Projektor
    > jaki mam
    > jest fhd 1080. Przekątna ekranu prawie 4 metry. Z odległoś
    > ci powyżej 1,5 metra nie widać że obraz jest z pikseli.

    Czas sobie kupić okulary, nie tylko do czytania.

    --
    Marek

  • 238. Data: 2020-02-08 09:30:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Feb 2020 00:32:55 +0100, Andrzej P. Wozniak napisał(a):
    > Osoba podpisana jako Atlantis <m...@w...pl>

    > Informacja publiczna dotyczy dokumentów urzędowych.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Informacja_publiczna

    tamze
    "W orzecznictwie przyjmuje się, że informację publiczną stanowi każda
    wiadomość wytworzona przez szeroko rozumiane władze publiczne oraz
    osoby pełniące funkcje, a także inne podmioty, które tę władzę
    realizują lub gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu
    Państwa w zakresie tych kompetencji. Taki charakter ma również
    wiadomość niewytworzona przez podmioty publiczne, lecz odnosząca się
    do tych podmiotów.

    Obowiązek udostępniania informacji publicznej nałożony jest m.in. na
    -podmioty realizujące zadania władzy publicznej i gospodarujące
    mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa, w tym organizacje
    pozarządowe otrzymujące środki z 1% odpisów od podatku dochodowego od
    osób fizycznych w ramach swojego statusu organizacji pożytku
    publicznego i/lub realizujące zadania publiczne zlecone ze środków
    publicznych w zakresie gospodarowania tymi środkami[17],

    -osoby prawne, w których Skarb Państwa lub podmiot zobowiązany posiada
    pozycję dominującą."

    > To coś zupełnie innego niż wygaśnięcie majątkowych praw autorskich i
    > pokrewnych do utworu czy artystycznego wykonania (jego przejście do domeny
    > publicznej).

    Nie mowie nie, ale ja prosze o te dane do uzytku prywatnego :-)

> [...]
    > publicznej, ale chronione są prawa pokrewne twórców rekonstrukcji. Utwór
    > zrekonstruowany jest traktowany jako opracowanie, czyli utwór zależny

    i 50 lat, czy 70 ? :-)

    W USA podobnie ?
    Bo na YT pojawilo sie sporo starych filmow.

    J.

  • 239. Data: 2020-02-08 09:33:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Feb 2020 00:22:21 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

> [...]

    > pospólstwem w szczegóły implementacji. No i zdjęcie każdy zrozumie, a
    > matematyczną listę krzyw Beziera już niekoniecznie.

    https://www.youtube.com/watch?v=j92z37G_KSk

    Ale moze to fake ...

    J.

  • 240. Data: 2020-02-08 15:46:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > https://www.youtube.com/watch?v=j92z37G_KSk
    >
    > Ale moze to fake ...

    Są tego typu aplikacje w sklepie Androida, więc niekoniecznie fakie.
    Tyle że nie będę im pokazywał swojego paszportu, bo nie mam pewności,
    co z niem zrobią.

    Jak w Polsce wprowadzono pierwsze paszporty z chipem, to gdzieś
    w gazecie przeczytałem, że w systemie jest błąd, bo jak się zna
    bodajże nazwisko i datę urodzenia, to zdalnie można odczytać
    resztę. Pytany rzecznik ministerstwa odpowiedział, że błąd ten
    jest im już znany, ale nie planuje się wymiany wydanych wcześniej
    paszportów.

    A to przecież musi tak działać -- bezprzewodowo ściąga się zakodowane
    informacje, a coś z rzeczy możliwych do odczytania z papieru jest
    kluczem do ich odkodowania. Podstawową funkcją jest zabezpieczenie
    przed podróbkami, na przykład zmianą wpisanego nazwiska. To wszystko
    musi się zgadzać z informacjami z chipa. Tak samo ze zdjęciem -- to
    wydrukowane ma odpowiadać jakiemuś skrótowi opisanemu w krzemie.

    Może więc ta biometria jest trochę lipna? Skanowanie palca przy
    kontroli w celu porównania z tym co w paszporcie (lub amerykańskiej
    bazie), to jeszcze tak. Ale czy gdzieś pogranicznicy skanują komuś
    gębę w czasie kontroli paszportowej?

    --
    Jarek