  • Data: 2019-08-10 16:21:58
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-10 o 15:54, Myjk pisze:
    > Sat, 10 Aug 2019 10:30:59 +0200, J.F.

    > Mój klocek w trybie kapelusza do 100km/h 20kWh. Ale już taki Leaf potrafi
    > zejść w okolice 15. I to już po sprawności na aku.

    > W 2T G12 to jest 7 zł brutto czyli ja setkę dymam właśnie za okolice 10 zł,
    > gdzie na benzynie wychodzi w identycznych warunkach 4x więcej. :P

    > Ładowarki są u nas rzeczywiście absurdalnie drogie, czasem droższe niż
    > paliwo. To wynika z przeraźliwych cen jakie płacą firmy za przyłącza o
    > wysokiej mocy.

    Można kupować prąd taniej przy wysokich mocach, ale trzeba go odbierać
    równomiernie. Na razie ładowarka - strzelam - 75% czasu stoi w
    gotowości, a 25% czasu pobiera wysoką moc. Przy wysokich mocach umownych
    jest spora opłata stała "za gotowość" i ta opłata jest wkalkulowana w
    cenę ładowania dla klienta -> wyższa cena za 1 kWh. W miarę
    upowszechniania elektryków proporcja opłaty "za gotowość" do 1 kWh
    będzie stopniowo spadać i w związku z tym cena 1 kWh płacona przez
    końcowego klienta będzie spadać. Druga sprawa, będzie więcej ładowarek,
    będzie jakaś konkurencja. Na razie klient jadący elektrykiem nie ma
    wyboru, jak benzynowicz, który może podjechać do tańszej stacji.
    Będą się pojawiały różne karty z abonamentami, ofertami typu stała
    opłata za ładowanie w sieci ładowarek itp.
    20 lat temu rozmowy przez telefon komórkowy kosztowały 5 zł/min. Teraz
    za 19 zł można dzwonić cały miesiąc bez przerwy.