    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 29 Mar 2015 19:19:20 +0200

    Dnia Sun, 29 Mar 2015 12:39:05 +0200, Marek napisał(a):
    > Ja mogę dodać:
    > - manualna skrzynia biegów. Kretynizm na siłę "utrzymywany" jeszcze w
    > różnych miejscach na świecie bo jakaś lokalna grupa (przepraszam za
    > to, naprawdę) niespełnionych organistów kościelnych "lubi" deptać
    > pedały i przekładać biegi.

    Cena, kolego cena. No i inne koszty.
    A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie
    sprawia trudnosci.

    No ba, patrzac na problemy z odpaleniem ... korbe, oczywiscie
    dodatkowa, potraktowalbym jako zalete.
    Ale wspolczesnego samochodu juz sie chyba z korby nie odpali.

    > Stosowanie manualnych skrzyń prowadzi do wymyślania różnych
    > "ułatwiaczy" życia tym masochistom. Np. Ford rozwiązał "problem"
    > ruszania pod górkę (czujnik pochylenia blokuje na chwilę hamulce).

    Nie tylko ruszania - zapobiega takze staczaniu.

    > Dumnie, niczym kiedyś socjalizm, rozwiązują problemy niestniejące w
    > innych systemach...

    Istniejace istniejace. Tylko tam rozwiazane dawniej ... albo i nie.

    > Jak ktoś mi użyje argumentu, że automat mu za wolno lub "źle"
    > przekłada to odpowiem niech nie kupuje takiego modelu. Jest wybór.

    Ale skad ja ma wiedziec ze jest wybor, skoro ciagle pamietam ze 2.8 w
    automacie ma osiagi jak 1.8T ?
    Jakas akcja promocyjna, ladne dziewczyny, tor testowy ...

    > Jeśli producent nie potrafi tego dobrze zrobić - nie kupować żadnych
    > modeli tego producenta bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie
    > potrafi zrobić dobrze też innych rzeczy.

    Czyli co - tylko VW ?

    > Niech zacznie produkować maszyny rolnicze.

    A historie Lamborghini pamietasz ? :-)

    > - zestawy głośnomówiące, które nie działają prawidłowo, najczęściej
    > podczas jazdy, wysyłając tylko szum i hałas do rozmówcy (ford, seat).
    > Oczywiście są tacy co potrafią to zrobić (np. mercedes).

    A dwa telefony obsluguje ? A2DP ma ?

    > - brak gaszenia świateł po wyłączeniu stacyjki. Na co komu palenie
    > świateł bez kluczyków tak często jest potrzebne, żeby mu taką wygodę
    > robić, bladego pojęcia nie mam.

    No, czasem na drodze ...lepiej zeby sie palily.

    I tak musisz wylaczac, wiec co za roznica. Chyba ze jakis ambitny
    system zarzadzania swiatlami ... no coz, przez wiele lat producenci
    unikali elektroniki,ostatnio sie zakochali ...

    > - automatyczne przełączanie różnych funkcji bo samochód "wie lepiej",
    > np. zmiana obiegu nawiewu wew./zew. (ford). Jestem osobą wrażliwą na
    > zapachy, smród spalin powoduje u mnie od razu "zwrot monet". Jeżdżę
    > po mieście i w każdym samochodzie z jakim miałem do czynienia zawsze
    > jeżdżę z zamkniętym obiegiem (tak, nic mi nie paruje). Ale w fordzie
    > się nie da! Bo co kilka chwil zawsze wyłącza obieg zew. i najczęściej
    > robi to gdy stoi się w korku...

    Nie innej opcji, nie doczytales instrukcji, czy elektronika sie
    zepsula ?
    Co do fordow ... nawiew na szybe, na kratki, na nogi ... a przelacznik
    tym sterujacy ma 6 pozycji. Dwoch kombinacji brakuje ...

    > - brak trybu "auto" przy zamykaniu szyb bez ciągłego trzymania
    > przycisku albo ten tryb dostępny tylko dla szyby kierowcy.

    Dawniej ... znow niechec do elektroniki ?

    > Bez
    > przesady z tą ochroną palców, szpitale są przepełnione pacjentami z
    > uciętymi kończynami przez automatyczne zamykanie szyb, kurde.
    > Kierowca pasażera z przodu widzi, więc mu wystającej głowy nie utnie.
    > A funkcja najczęściej używana gdy nie ma pasażerów więc po co te
    > utrudnienia.

    No ale tez po co otwierac na maksa ?

    > - uniemożliwianie prostego demontażu elementów wszelkich osłon
    > kokpitu, stosowanie zatrzasków, które najczęściej się urywają przy
    > próbie demontażu. Komu przeszkadzały śruby?? Śruby też mogą być ładne
    > jak się umie je wkomponować.

    Montaz za dlugo trwa i za duzo kosztuje :-)

    > - niedziałające radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedyś się z tym
    > spotkałem (Berlingo?). Nie wiem czy jeszcze się zdarza.

    Chyba czeste. Ale swiatla maja gasnac, a radio grac ?

    J.