    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Date: Sun, 29 Mar 2015 20:19:31 +0200

    On Sun, 29 Mar 2015 19:19:20 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Cena, kolego cena. No i inne koszty.
    > A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie
    > sprawia trudnosci.

    Jakoś setkom mln. ludzi w USA nie przeszkadza to, że nie muszą umieć
    jeździć manualem, bo to jeszcze większa rzadkość niż automat tutaj. I
    ceny automatów ich nie przerażają. Można? Można.
    Automat powinien być tak naturalnym rozwiązaniem jak alternator
    zamiast prądnicy czy rozrusznik zamiast korby.
    Typowy użytkownik samochodu nie powinien mieć świadomości, że coś
    takiego jak skrzynia biegów istnieje.

    > Istniejace istniejace. Tylko tam rozwiazane dawniej ... albo i nie.

    Nie spotkałem jeszcze automatu, w którym byłby problem z ruszeniem
    pod górkę lub byłoby to jakoś uciążliwe dla gospodyni domowej z
    Gdańska. To jest problem manuala.

    > A dwa telefony obsluguje ? A2DP ma ?

    A czy ma to znaczenie?? Ważne, że można swobodnie rozmawiać bez
    narzekania rozmowócy, że nie rozumie co się mówi. Ważne, że spełnia
    podstawową funkcję: rozmowę podczas jazdy, bo chyba do tego to służy,
    prawda?

    > No, czasem na drodze ...lepiej zeby sie palily.

    Wydumany przykład. Przez ostatnie 10 lat nie kojarzę ani jednego
    przypadku aby potrzebne mi były koniecznie światła bez kluczyka w
    stacyjce. Poza tym może być inteligentny układ, który wyłączy światła
    po wyjęciu kluczyka a jednoczesnie umożliwi je włączenie bez. To nie
    jest rocket science, mamy 21 wiek do cholery.

    > I tak musisz wylaczac, wiec co za roznica.

    Ake ja nie chcę! Mają się wyłączyć same jak wyciągam kluczyk.

    > Nie innej opcji, nie doczytales instrukcji, czy elektronika sie

    Nie ma, ten typ tak ma. Reklamowałem to i inżynierowie z serwisu
    rozłożyli ręce: się nie da się.

    > No ale tez po co otwierac na maksa ?

    Może po co otwierać w ogóle?

    > Chyba czeste. Ale swiatla maja gasnac, a radio grac ?

    Nie. Radio ma się dać włączyć. W normalnych implementacjach tego
    jakże złożonego problemu jest tak, że otwarcie drzwi przy wyjętym
    kluczyku gasi radio ale je można ponownie włączyć z przycisku na
    konsoli. Bez kluczyka.

    --
    Marek