    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Krosownica" Ethernet.
    Date: Wed, 8 Jul 2015 01:56:45 +0200

    Pan Andrzej W. napisał:

    > Przekaźnik nie ma "klepać" na żywym organizmie ma tylko zmieniać
    > topologie między testami. Sam moment przełączania jest dla mnie
    > nieistotny. Potrzebuję zmienić topologie sieci ale chcę uniknąć
    > ręcznego przekładania kabelków.
    >
    > Ze switchem problem jest taki, że on analizuje pakiet i na podstawie
    > tej analizy decyduje co z nim zrobić. I nawet programista, który pisał
    > soft do switcha nie ma pojęcia jak się to zachowa przy pakiecie który
    > jest całkowicie do niczego niepodobny.
    > Innymi słowy potrzebuję czegoś pracującego w warstwie 1 czyli w zasadzie
> [...]

    Hubów setek już się nie robi. Nawet nie kojarzę, czy kiedykolwiek
    się robiło, więc mógłby być kłopot z pozyskaniem okazów z zbudowania
    potrójnej struktury zarządzanej przez napięcia zasilania. Ale czy to
    naprawdę jest istotne w testach, by kabel szedł bezpośrednio między
    urządzeniami, a nie przez switch, jak to zwykle jest w przyrodzie?
    Nie wiem, nie ja te testy prowadzę, może jest.

    W takim razie nie ma co teoretyzować, tylko trzeba sprawdzić w prktyce.
    Dowolne przekaźniki powinny dać radę. U mnie w każdym razie nigdy
    dwa kawałki porządnego kabla, połączone makgajwerycznie, nie odmówiły
    bezbłędnego przekazywania pakietów. Czego można powiedzieć o najtańszym
    chińskim kablu w jednym odcinku zakończonym ze wszystkimi regułami sztuki.

    --
    Jarek