  • Data: 2014-08-22 17:03:58
    Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-22 14:31, WOJO pisze:

    > Mam wrażenie, że nie tylko w Hondzie...

    To jest inna sprawa.
    Z opowieści znajomych słyszałem że sprawa wygląda podobnie nawet jeśli
    chodzi o marki europejskie - że ta sama część do BMW w ASO w USA lubi
    być 2x tańsza niż w ASO w Niemczech czy Polsce.

    Swoją drogą ciekawe z czego to wynika.

    Bo koncern to siłą rzeczy monopolista na rynku oryginalnych części do
    sprzedawanych modeli, ale dlaczego w Europie ceny są 3x wyższe niż w USA?

    Czyżby za oceanem jakieś prawo antymonopolowe zrobiło z tym porządek?

    Czy może praktycznie wszyscy kupujący części w ASO to likwidujący szkody
    ubezpieczeniowe i w takim przypadku nie tylko cena nie gra roli, a wręcz
    im drożej tym lepiej? Ale takie zjawisko pewnie też by działało w USA.

    > I jak tu nie "kochać" ASO.

    Tyle że to nie tyle końcowe ASO, co koncern narzuca im ceny.
    Kiedyś wpadła mi w łapki rozliczenie zamówienia między ASO a ich
    centralą i oni dorzucają kilkanaście % swojej marży.

    > Rozumiem, że na drobnicy typu filtry, nakrętki, śrubki, kołki można
    > dawać takie marże, ale jak uszczelka (jedna z wielu) w USA kosztuje 11$
    > w Polsce żądają za nią 85zł to już lekka przesada.

    Jeśli chodzi o Hondę to praktycznie takie różnice są wszędzie, nie
    zależnie czy część duża, mała, droga czy tania:

    Komplet synchronizatorów w USA $337, a w Europie 1061$ - 314% różnicy
    http://www.hondapartsdeals.com/product_info.php?prod
    ucts_id=545054568
    http://www.lingshondaparts.com/honda_part_number_sea
    rch_A10.php?partdes=PFKL432195

    Filtr powietrza w USA $16, a w Europie $44 - 275%
    http://www.hondapartsdeals.com/product_info.php?prod
    ucts_id=545369762
    http://www.lingshondaparts.com/honda_part_number_sea
    rch_A10.php?partdes=PFKL2309329