eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG kilka pytań › Re: LPG kilka pytań
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: LPG kilka pytań
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5...@g...com>
    <f...@4...net>
    <b...@g...com>
    Date: Sat, 1 Oct 2016 01:57:40 +0200
    Message-ID: <1ophtknkutml8$.ad2u5cwe8won$.dlg@40tude.net>
    Lines: 157
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1475279971 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15204 89.77.179.152:7627
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589388
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 30 Sep 2016 12:54:16 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > W dniu piątek, 30 września 2016 20:44:07 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    >> Dnia Fri, 30 Sep 2016 05:24:28 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
    >>
    >>> Chce LPG w aucie
    >>> czytam fora i coraz mniej wiem
    >> Polecam http://lpg-forum.pl/
    >
    > No właśnie tam wyczytałem o tych luzach zaworowych w mondeo
    > Że jak braknie regulacji to roboty przy tym jak przy rozrządzie.
    > I mimo że jest łańcuch w mondeo to i tak trzeba wszystko rozkręcać.
    > Ale wychodzi na to że paliwo teoretycznie nie ma wpływu na zaworu.

    No regulacja luzu zaworowego to po prostu coś co trzeba robić tak często
    jak producent zaleca i tyle.
    W autach z samoczynną regulacją nie ma tego problemu.

    >
    >>> Sytuacja hipotetyczna
    >>> Auto mi staneło.
    >>> Jak mam benzynę jadę do mechanika.
    >>> Jak mam LPG to gdzie jadę?
    >
    >> Natomiast tu spodziewaj się w przypadku problemów z silnikiem że gazownik
    >> weźmie 200zł i powie że z jego punktu widzenia wszystko jest ok, pojedziesz
    >> do mechanika ten weźmie 200zł i powie że to wina gazu.
    >
    > No i straciłem 400 zł a auto stoi i tego się boje.

    No i tak niestety cała masa ludzi płaci i stoi.
    Pół biedy jak tylko biorą pieniądze i nic nie robią - gorzej jak zaczną
    robić ;)
    Ale LPG tu też nie ma wpływu na ogólną niefachowość warsztatów, tyle że
    dają pewną swobodę z zwalaniu winy na to drugie.

    >>> Byłem wczoraj u renomowanego gazownika.
    >>> Na rynku od nastu lat.
    >> Natomiast z moich doświadczeń wynika że taki gazownik to jak yeti - każdy
    >> niby słyszał, ale na własne oczy jakoś nikt nie widział.
    >
    > Właśnie to mnie wkurzyło.
    > Na LPG forum pochwalili warsztat obok mnie.
    > Wiec przeszedłem się tam wczoraj.
    > Miałem chyba szczęście bo szefa nie było.
    > Jest trzech gości i coś tam grzebią przy samochodzie.
    >
    > I pytam się:
    > Panowie jestem na kupnie auta. Poszukuje czegoś wielkości Mondeo.
    > Co wam mam przywieź instalacja przeszła szybko i sprawnie i nie było
    > później problemów z gwarancją
    >
    > Odpowiedź
    > yyyyyy eeee yyyy
    > auto z pośrednim wtryskiem paliwa.

    Teoretycznie to dobrze - powiedziałbym nawet że może to być oznaka dużej
    pewności siebie, ale nadal nie wiadomo z której strony tej krzywej
    wynikającej:
    http://www.nauklove.pl/wp-content/uploads/2015/01/ef
    ekt-krugera-667x485.png

    Są samochody łatwiejsze do współpracy z gazem i trudniejsze.
    Sami gazownicy często nie wiedzą dlaczego, ale znają modele w których łatwo
    wystroić instalację, a w innych trudniej.

    Np. łatwiej wystroić taką która ma regulator ciśnienia benzyny na listwie,
    sterowany podciśnieniem w kolektorze dolotowym.
    Nie oznacza to oczywiście że auta bez takiego regulatora nie da się
    zagazować, ale będzie trudniej, a mapa będzie dziwna.

    Dużo ułatwić (albo i utrudnić) może jakieś cwane ECU silnika które tworzy
    korektę nie będącą jedną liczbą, a całe mapy korekt - potrafiąc po stronie
    ECU silnika naprawić, to co źle jest ustawione przez komputer gazu.
    Z kolei niektóre komputery gazowe też potrafią się same korygować i tu może
    być problem jak tak się zaczną dwa komputery korygować wzajemnie.

    Są takie komputery które będą się skutecznie bronić przed zbyt ubogą
    mieszanką, a są takie które nie potrafią.

    > I jak odchodziłem to przez okno usłyszałem jak któryś stwierdził że ja
    > dziwny jestem bo przychodzę z takim pytaniem.
    >
    > No i tak się zastanawiam
    > czy VTEC Hondy i MPI w skodzie
    > z punktu widzenia zasilania LPG nie ma znaczenia?

    Trochę ma, trochę nie ma.
    Taki VTEC sam z siebie problemu nie robi, bo komputer LPG tylko mierzy czas
    otwarcia wtrysku benznynowego, przelicza go wg. swoich wzorów na czas
    otwarcia wtrysku gazowego i tyle.
    Więc jak auto nagle przełącza krzywki i potrzebuje więcej paliwa, to dłużej
    daje zasilanie na wtrysk benyzny, to i dostanie odpowiednio więcej gazu.

    Nie pomagają w strojeniu różne patenty zaprogramowane w ECU silnika będące
    jakimiś obejściami na problemy samego silnika.
    Do czegoś tam służą cuda takie jak kilkukrotne otwieranie wtryskiwacza
    benzynowego w trakcie suwu ssania, jakieś nagłe otwarcia wtryskiwacza
    wydające się nie w fazie itp.
    Samo liniowe zsumowanie ich i otwarcie gazu po prostu dłużej nie zawsze
    chce dać taki sam efekt jak na benzynie - niby szczegóły, ale mnie
    denerwowało, nawet jak nie było jakiś poważnych objawów, to zastanawiałem
    się po co sterownik benzyny tak robi i co się stanie jak gazowy nie będzie
    tak robił.

    > albo inaczej zadam pytanie
    > podoba mi się auto
    > sprawdzam specyfikacje
    > ma pośredni wtrysk
    > kupuje albo honde albo skode ważne że pośredni
    > montuje LPG
    > wszystko działa

    No tak niby jest, tylko jeszcze gazownik musi nie narobić dziur na lewe
    powietrze, nie pourywać wężyków, zrobić tak żeby nie ciekło, żeby gaz się
    nie ulatniał.
    Ważny też jest dobór komponenetów - warto dołożyć kilka stów do naprawdę
    dobrych wtryskiwaczy, czy przewymiarowanego reduktora który nie będzie
    stygł jadąc autostradą z maksymalną prędkością.
    Dysze wtryskiwaczy trzeba rozwiercić precyzyjnie, mając je dobrze
    zamocowane pod wiertarką stołową, żeby potem każdy nie miał innej
    wydajności.
    itp. itd.

    To się da zrobić, nawet nie wydaje się mi specjalnie trudne.
    Ale rzadko się zdarza.

    Moim zdaniem winny jest pośpiech - jak taki typowy warsztat montuje
    instalację z dnia na dzień, gdzie są dwie osoby do pracy i też jeszcze nie
    poświęcają 100% czasu na jedno auto, bo co chwilę jeszcze jakieś auto
    przyjeżdża na przegląd czy inny serwis.
    A przy samym montażu jest sporo pracy, potem to trzeba jeszcze stroić, to
    powinno trochę pojeździć na hamowni podwoziowej, jakieś testy drogowe,
    strojenie powinno być szerokopasmową sondą, pomiar AFR.

    To jest podobna skala modyfikacji co gdybyś chciał turbinę wsadzić do auta
    wolnossącego. Moim zdaniem na szybko to się nie da.

    Ja to mam interfejs i samochodu i gazu, mam sondę to sobie mogłem
    tygodniami jeździć, raz obserwując jak działa silnik na benzynie, jak
    zachowuje się przełączając między gazem i benzyną. Jak reagują na to sondy,
    to mniej-więcej rozumiem co kombinuje ECU.
    Z każdych zjawisk typu zafalowanie obrotów czy szarpnięcie przy zmianie
    biegu to się doktoryzowałem.

    Jak to zrobić w jeden dzień to nie mam pomysłu.
    Może gdybym to robił zawodowo i każdego dnia, to bym robił to szybciej, ale
    jakoś mam wrażenie że rutyna mechaników nie przekłada się na
    przeprowadzenie tych procesów szybciej, a po prostu na nieprzeprowadzenie
    ich.


    > POMIJAM tu wpływ stanu technicznego silnika.

    No tu jedno co warto zrobić, to wymienić świece na irydowe (do LPG) o
    zmniejszonym odstępie - dzięki temu nie przeciąza się cewek zapłonowych,
    które muszą wywoływać iskrę w mieszance o większym oporze elektrycznym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: