eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć? › Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka
    możliwosć?
    Date: Thu, 9 Nov 2017 15:37:19 +0000 (UTC)

    a...@g...com wrote:

    > Mam Napęd paralotniowy /silnik spalinowy który wytwarza prąd 80W przy
    > 5500 rpm. W manualu jest informacja że z regulatora napięcia wychodzi
    > 14,5V +/- 0,5V.

    Prawie na pewno napięcie z regulatora jest stałe, 14.5V to typowe napięcie
    ładowania akumulatora 12V. Ale pokaż jeszcze instrukcję :)

    > Moje pytanie do Was czy jest możliwość aby zastosować lekki
    > akumulator/baterię czy pakiet który byłby ładowany bezpośrednio z
    > regulatora i jednocześnie służył jako zwykły akumulator?

    Jeśli jest to stałe napięcie, a regulator nie ma innych ograniczeń, to
    tak.

    > Lub może zupełnie pominąć akumulator i jest jakiś sposób żeby
    > wyprowadzić z tego wyjścia USB z prądem na port 5V 2,4mA - takie jest
    > chyba standardowe?

    2.4A, nie mA :)

    Jest sposób, najprościej będzie dołożyć jakiś spory kondensator (bo to
    napięcie wcale nie musi być stałe, może być pulsujące) i ładowarkę
    samochodową.

    > Myślałem o takiej baterii: http://stary.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzA3MDAzNQ=
    =&t=ytx4l-bs

    To akumulator litowo-jonowy. Trochę bym się bał, że w momencie
    ewentualnego wypadku może się zapalić.

    > ale tu też jest potrzebna specjalna ładowarka do prądu stałego a z
    > silnika będzie raczej zmienny w zależności od obrotów.

    Z silnika tak, pytanie czy z regulatora też. Pokaż instrukcję tego
    regulatora. W innych konstrukcjach (samochody, motocykle) akumulator
    ładuje się bezpośrednio z regulatora.

    > Rozważam też podłączenie bezpośrednio pod to samochodową ładowarkę USB
    > żebym miał wyjście do ładowania telefonu i do wyprowadzenia oświetlenia
    > pod usb z poborem prądu 5V i ok 1,6mA.

    Spróbowałbym. Tylko czemu oświetlenie z USB? Nie lepiej bezpośrednio z
    regulatora, zamiast obciążać ładowarkę?

    > Są ładowarki na prąd 12-24V ale ta co ma 4 wyjścia po 2mA jest tylko na
    > 12V - musiałbym zastosować jakiś opornik żeby miało prawo do
    > funkcjonować?

    Ładowarka na 12V spokojnie zadziała i przy 15V.

    > Zależy mi bardzo na wadzę, bo dźwigam wszystko na plecach dlatego im
    > lżej tym zdrowiej.

    To dlatego akumulator litowo-jonowy... ja spróbowałbym w ogóle pominąć
    akumulator, o ile nie potrzebujesz prądu "na postoju".

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]