    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop z dwoma gniazdami M.2 na dwa dyski PCIe
    Date: Fri, 31 May 2019 01:03:12 +0200

    "Netx" 5cee8e37$0$537$6...@n...neostrada.pl

    > Nie mam pojęcia dlaczego Adata SX8200 Pro tanieje.
    > U mnie odniosłem wrażenie że jest chłodniejsza
    > w idle od Cruciala mx500/2.5" a pod obciążeniem
    > też się nie grzeje mocno. Jest szybka. Ogólnie
    > jakbym miał kupować ponownie dysk nvme - wybrałbym
    > raczej Adata SX8200 Pro niż Samsunga, ponieważ
    > czytałem że Samsungi grzeją się mocno.

    Mój niby nie grzeje się, ale nie obciążam go mocno.

    Już Adata 8200 Pro 512 GB kosztuje tyle, ile Samsung Plus 250 GB.

    512 GB Adata: https://www.ceneo.pl/73709819 365 pln

    250 GB Samsung: https://www.ceneo.pl/76272531 364 pln

    > W rzeczonym laptopie MSI jest rodzaj płytki (niefortunnie podchwyciłem od kogoś jej
    nazwę: koszyczek). Do tej płytki wpina się z
    > wierzchu i od spodu dyski M.2, ad potem całą płytkę montuje się w laptopie. Tak to
    wygląda po zamontowaniu w laptopie:
    > http://www.myfixguide.com/manual/wp-content/uploads/
    2014/09/MSI-GT72-Disassembly-5.jpg

    Tenks.

    -=-

    Właśnie czytałem o PCIe v5 -- 32 GT/s. Makabra!!!
    Zaraz mój laptop będzie tak powolny, że aż strach! ;)

    https://twojepc.pl/news38726/Specyfikacja-PCI-Expres
    s-50-juz-w-pelni-gotowa.html

    Czy obecne (PCIE v3) dyski M.2 NVMe/PCIe zaczną drastycznie tanieć?
    Na razie są gotowe (w sprzedaży) PCIe v4.

    -=-=-=-

    "Netx" 5cee9088$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > Jedyny problem tej Adaty SX8200 Pro wystąpił u mnie pod Windows 8.1 -
    > nie działał odczyt smart/temperatury/ilości zapisanych danych (TBW).
    > Nawet ADATA SSD Toolbox nie potrafił odczytać tych danych pod Windows
    > 8.1 na sterowniku standardowym od MS. Poza tym dysk Adata działał.
    > Jednak po wymuszeniu sterownika nvme od Samsunga wszystko zaczęło
    > funkcjonować włącznie z odczytem w.w. danych pod Windows 8.1.

    > Pod Windows 10 wszystko bryka na standardowym sterowniku nvme od MS bez
    > żadnych utrudnień - na ile mogłem to przez kilka dni zaobserwować, bo
    > potem wróciłem do Windows 8.1.

    Może właśnie tu jest piesek pogrzebany? -- może z Adatą pod W10 jest OK,
    ale pod W7 czy W8 są problemy...

    --