  • 1. Data: 2018-07-23 23:01:52
    Temat: Re: Laserówka blado drukuje
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    (cross z pl.comp.pecet bo w sumie temat bardziej pasuje tam...)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > lol! kto na oryginałach drukuje? burżuj! :)))

    Mam złe doświadczenia z zamiennikami do atramentówek :) Ostatni, ten
    dokładnie, starczył na 135 stron:

    http://allegro.pl/tusz-do-hp-300-xl-d1660-d2560-f248
    0-4580-4210-4670-i6944476160.html

    Nie wiem jak jest z laserówkami, w sumie nigdy nie musiałem kupować tonera
    :) Warto kupować zamienniki? Zależy mi na maksymalnym zaczernieniu, ilość
    stron nie ma w sumie znaczenia. Byle nie była to setka, jak wyżej :)

    > zależy od światła (słońce bardzo je degraduje), mrozu (ponoć mróz też -
    > przynajmniej miałem kiedyś taką informację podczas reklamowania tonera)

    To w sumie nie było ani tego ani tego. Drukarka zawsze stała w domu, potem
    w piwnicy (temperatura niższa, ale też dodatnia), a potem znowu w domu.

    > nie robi się takich rzeczy. Jak już koniecznie bardzo chcesz tę drukarkę
    > to poszukaj zamiennika np na allegro albo wymień sam wałek OPC (są
    > szanse, że na allegro znajdziesz nowe zamienne wałki - tylko musisz
    > rozebrać toner).

    Niekoniecznie bardzo ją chcę :) Po prostu mając dwie laserówki nie chcę
    kupować trzeciej.

    Dziś "naprawiłem" tę drugą, SCX-4500 (w cudzysłowiu, bo nie wiem w końcu,
    co jej pomogło, ale po rozebraniu i wyczyszczeniu "się naprawiła", chyba
    jakiś czujnik nie załapywał -- nie podawała napięcia na elektromagnes),
    ale w niej toner jest zdecydowanie do wymiany (popękana obudowa, co jakiś
    czas przestaje kasować i wydruki wychodzą czarne, itd).

    Więc teraz mam dylemat, bo obie mają 600 dpi, więc w sumie z punktu
    widzenia wydruku są tej samej klasy. LaserJet 6P ma wygodniejszy podajnik
    z przodu i nie wyrzuca kartek na podłogę (nie mam do Samsunga tej tacki na
    wydrukowane kartki, ale coś dorzeźbię), ale Samsung jest nowszy... chyba
    mając wybór zostawię tego Samsunga, przynajmniej ma USB. Do LJ mam
    przejściówkę USB / Centronics, ale ona miewa swoje humory.

    Chyba że jest jakaś sprawdzona prawda, że Samsung robi lepsze laserówki
    niż HP (lub odwrotnie)? :)

    Toner do tego Samsunga to ML-D1630A, oryginał 250 zł czyli tyle, ile do
    HP. Zamienniki widzę różne, w cenach też różnych :) Najtańsze ok. 60 zł,
    droższe ok. 100 zł. Jakiejś firmy szukać, a jakichś się wystrzegać?

    Tani noname, gwarancja 24 miesiące (ciekawe czy nie fikcja):
    https://allegro.pl/toner-samsung-ml-1630-scx-4500-16
    30-ml-d1630a-nowy-i7005753161.html

    Tu też nie widzę nazwy firmy, ale wygląda porządniej (cena też wyższa):
    https://allegro.pl/zamiennik-do-samsung-scx-4500-sam
    sung-ml-d1630a-i7195262518.html

    Ten ma nazwę firmy (TFO) i w sumie najbardziej mnie przekonuje:
    https://allegro.pl/toner-samsung-ml-d1630a-ml1630w-s
    cx4500-ml1630-new-i7114034100.html

    Macie jakieś doświadczenia? Druk będzie praktycznie wyłącznie na kalce
    technicznej w negatywie.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2018-07-23 23:52:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mam złe doświadczenia z zamiennikami do atramentówek :) Ostatni, ten
    > dokładnie, starczył na 135 stron:
    >
    > http://allegro.pl/tusz-do-hp-300-xl-d1660-d2560-f248
    0-4580-4210-4670-i6944476160.html

    no to dobrze wystarczył.
    Nie bardzo wiem czego się spodziewałeś po zbiorniku mającym 16-20ml
    tuszu:)))

    > Nie wiem jak jest z laserówkami, w sumie nigdy nie musiałem kupować tonera
    > :) Warto kupować zamienniki? Zależy mi na maksymalnym zaczernieniu, ilość
    > stron nie ma w sumie znaczenia. Byle nie była to setka, jak wyżej :)

    Oryginałów w zasadzie nie sprzedaję - wszyscy biorą zamienniki.
    Zaczernienie zależy od tego jak długo leży toner, jaki ma proszek etc.
    Najlepiej wychodzą zamienniki chińskie - nowe, nieregenerowane.

    > To w sumie nie było ani tego ani tego. Drukarka zawsze stała w domu, potem
    > w piwnicy (temperatura niższa, ale też dodatnia), a potem znowu w domu.

    ale czas robi swoje. 10 lat to sporo. temperatury to mróz - jak zimno to
    ok, byle nie przemrożone.

    > Niekoniecznie bardzo ją chcę :) Po prostu mając dwie laserówki nie chcę
    > kupować trzeciej.

    dwa dni temu kupiłem samsunga z dupleksem i siecią za 109pln:) z tonerem:)
    nie ma sensu się boksować z takim starociem. Czasu masz za dużo? :D

    > Chyba że jest jakaś sprawdzona prawda, że Samsung robi lepsze laserówki
    > niż HP (lub odwrotnie)? :)

    Mam starą kolorową CLX3185 ze zmodyfikowanym wsadem (tzw wieczny chip) i
    łajza nie chce się zepsuć (sprawnej nie wyrzucę a brakuje mi okrutnie
    dupleksu i sieci w niej). Nie mogę narzekać na samsungi prawdę mówiąc.

    > Toner do tego Samsunga to ML-D1630A, oryginał 250 zł czyli tyle, ile do
    > HP. Zamienniki widzę różne, w cenach też różnych :) Najtańsze ok. 60 zł,
    > droższe ok. 100 zł. Jakiejś firmy szukać, a jakichś się wystrzegać?

    szukaj chińczyków - np. białe pudło na allegro (to marka:D). Mogę ci też
    polecić EcoLine http://www.ecoline24.pl/
    To też chinole, pewnie też przepakowywane z innych firm i nie najtańsze,
    ale poza jednym tonerem (handluje nimi) nie miałem problemów póki co.
    Nie pamiętam ich w każdym razie. Spokojnie na allegro możesz szukać -
    wystrzegaj się regenerowanych. Niektóre biedafirmy sypią tylko proszek
    co się szybko mści.

    > Tani noname, gwarancja 24 miesiące (ciekawe czy nie fikcja):
    > https://allegro.pl/toner-samsung-ml-1630-scx-4500-16
    30-ml-d1630a-nowy-i7005753161.html

    wydaje mi się, że kiedyś brałem i miałem jakieś 'ale'. Nie do jakości
    samego tonera ale chyba pakowania (mogłem mylić firmy)

    > Ten ma nazwę firmy (TFO) i w sumie najbardziej mnie przekonuje:
    > https://allegro.pl/toner-samsung-ml-d1630a-ml1630w-s
    cx4500-ml1630-new-i7114034100.html

    markowane chinole - jak ten ecoline. powinno byc to samo.

    > Macie jakieś doświadczenia? Druk będzie praktycznie wyłącznie na kalce
    > technicznej w negatywie.

    Doświadczeń nie mamy :)
    Zawsze możesz kupić urządzenie wielof. brothera czy ichnią drukarkę za
    300-500pln i używać tylko do tych celów na oryginałach :)

  • 3. Data: 2018-07-24 04:05:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 23:01, Adam Wysocki pisze:
    > Mam złe doświadczenia z zamiennikami do atramentówek:) Ostatni, ten
    > dokładnie, starczył na 135 stron:
    >
    > http://allegro.pl/tusz-do-hp-300-xl-d1660-d2560-f248
    0-4580-4210-4670-i6944476160.html

    Poszukaj sobie innego sprzedawcę.

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-07-24 11:29:14
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    0-4580-4210-4670-i6944476160.html

    > no to dobrze wystarczył.
    > Nie bardzo wiem czego się spodziewałeś po zbiorniku mającym 16-20ml
    > tuszu:)))

    To naprawdę na tak mało starcza?

    W sumie 1/3 z tych kartek to był cotygodniowy wydruk przeczyszczający,
    żeby tusz nie zasechł (bo rzadko drukuję). Jakbym wiedział, że starczy
    na tak mało, to zrobiłbym wydruk comiesięczny ;)

    > Oryginałów w zasadzie nie sprzedaję - wszyscy biorą zamienniki.
    > Zaczernienie zależy od tego jak długo leży toner, jaki ma proszek etc.
    > Najlepiej wychodzą zamienniki chińskie - nowe, nieregenerowane.

    A jest możliwość sprawdzenia daty produkcji tonera?

    > dwa dni temu kupiłem samsunga z dupleksem i siecią za 109pln:) z tonerem:)
    > nie ma sensu się boksować z takim starociem. Czasu masz za dużo? :D

    Tylko co ja wtedy zrobię z czterema drukarkami, z czego trzy laserowe? :)

    Sieć jest wygodna, ale i tak mam atramentówkę bez sieci, więc stoi za tymi
    drukarkami malutki Beaglebone Green z wifi, który robi za serwer wydruku.
    Dupleks też jest wygodny... o ile drukuje się dwustronnie :)

    Tak naprawdę przy obecnych cenach drukarek warto chyba celować w cenę
    samego tonera?

> [...]
    > Nie pamiętam ich w każdym razie. Spokojnie na allegro możesz szukać -
    > wystrzegaj się regenerowanych. Niektóre biedafirmy sypią tylko proszek

    Jak poznać, czy toner nie był regenerowany, a jedynie ktoś wystawił jako
    nowy?

    cx4500-ml1630-new-i7114034100.html

    > markowane chinole - jak ten ecoline. powinno byc to samo.

    No to wezmę ten :)

    > Doświadczeń nie mamy :)
    > Zawsze możesz kupić urządzenie wielof. brothera czy ichnią drukarkę za
    > 300-500pln i używać tylko do tych celów na oryginałach :)

    Można wydać dowolną ilość kasy, tylko po co? ;)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 5. Data: 2018-07-24 14:06:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To naprawdę na tak mało starcza?

    owszem. W zbiorniczku ponadto masz gąbeczkę:) wiec zewnętrzne gabaryty
    zbiornika niekoniecznie mówią o rzeczywistej pojemności zbiornika.

    > W sumie 1/3 z tych kartek to był cotygodniowy wydruk przeczyszczający,
    > żeby tusz nie zasechł (bo rzadko drukuję). Jakbym wiedział, że starczy
    > na tak mało, to zrobiłbym wydruk comiesięczny ;)

    czyszczenie zużywa bardzo dużo tuszu - nie musisz robić co tydzień.

    > A jest możliwość sprawdzenia daty produkcji tonera?
    przed i po zakupie raczej nie bardzo:)

    > Tylko co ja wtedy zrobię z czterema drukarkami, z czego trzy laserowe? :)

    będziesz mieć zajęcie na jesienne przedłużające się wieczory ;)
    a na poważnie to sprzedaj na allegro (na części kupują) albo na GPSZOK
    > Tak naprawdę przy obecnych cenach drukarek warto chyba celować w cenę
    > samego tonera?

    tak, ale nikt nie da ci gwarancji, że akurat toner rozwiąże twój
    problem. Prawodopodobieństwo największe ale nie 100%.
    > Jak poznać, czy toner nie był regenerowany, a jedynie ktoś wystawił jako
    > nowy?

    przed zakupem? :) opierasz się na deklaracji.
    po zakupie widać często zabrudzenia tonerem w miejscach gdzie nie
    powinno go być, odciski palców:), korki zaślepiające otwory fabryczne
    (czasami fabryka je montuje a czasami nie ma otworu)

    > Można wydać dowolną ilość kasy, tylko po co? ;)

    ku chwale wiedzy i nauki! w szczytnym celu - eksperymenty ;)

  • 6. Data: 2018-07-24 15:53:14
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

> [...]
    cx4500-ml1630-new-i7114034100.html
    > Macie jakieś doświadczenia? Druk będzie praktycznie wyłącznie na kalce
    TFO to wg mnie bardzo dobre zaminniki. Sam takie stosuje w Kyocera
    1300DN tylko tu sa jakieś sporo tansze bo 69 PLN na 7200 stron.
    BTW uwazam ze ta Kyocera to zlota drukarka. Wczesniej mialem Samsung ML
    1730 chyba to niebo a ziemia :)

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 7. Data: 2018-07-24 18:54:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > czyszczenie zużywa bardzo dużo tuszu - nie musisz robić co tydzień.

    To nie było jako takie czyszczenie tylko po prostu wydruk kartki z
    czarnymi fragmentami. Co ile trzeba to robić, jak się nie drukuje,
    żeby tusz nie zasechł?

    > będziesz mieć zajęcie na jesienne przedłużające się wieczory ;)
    > a na poważnie to sprzedaj na allegro (na części kupują) albo na GPSZOK

    W sumie teraz to idzie do mnie toner do tego Samsunga :)

    > tak, ale nikt nie da ci gwarancji, że akurat toner rozwiąże twój
    > problem. Prawodopodobieństwo największe ale nie 100%.

    Tzn. chodziło mi o to, żeby wybierając drukarkę kierować się głównie ceną
    tonera.

    Z drugiej strony toner w tamtej LJ 6P starczył na 10 lat i starczyłby
    jeszcze, gdyby wydruki nie były blade :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2018-07-24 22:05:49
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-23 o 23:52, sirapacz pisze:
    > sprawnej nie wyrzucę a brakuje mi okrutnie dupleksu i sieci w niej

    Ja mam drukarkę z tylko USB, ale podpięta do rutera robi za sieciową. A
    swoją drogą dziwne, że poprzedni, starszy ruter tolerował podłączenie
    kilku urządzeń przez HUB(ę) :)
    -- co było istotne, bo miał tylko jedno USB-gniazdko. Teraz mam nowszy
    ruter, (FunBox-2) tej samej firmy, i HUB-a nie toleruje. Na szczęściem a
    dwa gniazdka, bo bym się wkurzył!

  • 9. Data: 2018-07-24 23:54:03
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika Tasiorsa <t...@p...fm> wrote:

    > TFO to wg mnie bardzo dobre zaminniki. Sam takie stosuje w Kyocera

    Btw, czym się różni od TF1? :)

    TFO:
    https://allegro.pl/toner-samsung-ml-d1630a-ml1630w-s
    cx4500-ml1630-new-i7114034100.html

    TF1:
    https://allegro.pl/toner-tfo-s-1630-samsung-ml-d1630
    a-ml-1630-scx4500-i6976679763.html

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 10. Data: 2018-07-25 08:59:33
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2018-07-24 o 23:54, Adam Wysocki pisze:
    > In pl.misc.elektronika Tasiorsa <t...@p...fm> wrote:
> [...]
    TF1 to dawny Forever. Zawsze myślalem ze oni sie przebrandowali na TFO i
    TF1 juz nie ma :-)

    Krzysiek aka Tasiorsa